Orlando Engelaar

Zie ook mijn vorige bijdrage hierboven.Opnieuw de vraag waar ik jouw opmerking-vaak gebezigd door onwetende journalisten-kan vinden in de spelregels?in mijn uitgave wordt die onzin niet genoemd.

Die 'onzin' staat wel degelijk in de spelregels, zie hieronder. Rechtstreeks van KNVB.nl:

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt.

De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:

* de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
* de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
* de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding;
* de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer etc.) wordt gezien als een overtreding;
* de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.) wordt gezien als een overtreding.


Of het opzettelijk is, kan een scheidsrechter nooit weten. Daarom telt: de hand gaat naar de bal, dus hands. Ik vind het ook heel vervelend, maar strafschop is strafschop.

Weet iemand wat Engelaar ons gekost heeft? Ik ben bang dat we hier ook aardig op moeten afschrijven.
Iets meer dan 3 miljoen.
 
Je kunt ook andere dingen vetgedrukt zetten die in het voordeel van Engelaar pleiten, het zijn er in ieder geval meer dan jouw vetgedrukte gedeelte.

Die 'onzin' staat wel degelijk in de spelregels, zie hieronder. Rechtstreeks van KNVB.nl:

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt.

De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:

* de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
* de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
* de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding;

* de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer etc.) wordt gezien als een overtreding;
* de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.) wordt gezien als een overtreding.


Of het opzettelijk is, kan een scheidsrechter nooit weten...

...waarom zou hij niet kunnen weten of het opzettelijk was, hij staat er gewoon bovenop en kan het in principe goed beoordelen, dat ie dat dan niet doet, tja het blijven mensen he. Blijft over dat hij zijn handen te hoog had, maar die had hij al daar omdat hij net een klein sprongetje maakte, toen kwam gelijktijdig de bal van een meter afstand op zijn gezicht af en zullen die handen automatisch proberen die bal af te weren. Conclusie: onopzettelijk hands plus aangeschoten hands= geen strafschop.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben me echt kapot aan het ergerren over van die mensen die Engelaar helemaal af lopen te zeiken. Dat zijn gewoon geen echte supporters, een advertentie op marktplaats zetten met daarin: Engelaar gratis af te halen @philips stadion. Dat is gewoon niet grappig, als je zo doorgaat heeft hij straks ook een zelfvertrouwen van 0,0.

Engelaar speelde gisteren een goede wedstrijd, bij die strafschop twijfel ik nog steeds want hij kan zijn handen er toch niet afschroeven. En ja die strafschop was slecht ingeschoten maarja elke grote speler mist wel is een penalty.

Als zaterdag Engelaar weer heel de tijd uitgefloten word zou ik dat heel laag van het publiek vinden, iemand die niet lekker in zijn vel zit moet je niet uit gaan lopen fluiten maar juist toezingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben me echt kapot aan het ergerren over van die mensen die Engelaar helemaal af lopen te zeiken. Dat zijn gewoon geen echte supporters, een advertentie op marktplaats zetten met daarin: Engelaar gratis af te halen @philips stadion. Dat is gewoon niet grappig, als je zo doorgaat heeft hij straks ook een zelfvertrouwen van 0,0.

Engelaar speelde gisteren een goede wedstrijd, bij die strafschop twijfel ik nog steeds want hij kan zijn handen er toch niet afschroeven. En ja die strafschop was slecht ingeschoten maarja elke grote speler mist wel is een penalty.

Als zaterdag Engelaar weer heel de tijd uitgefloten word zou ik dat heel laag van het publiek vinden, iemand die niet lekker in zijn vel zit moet je niet uit gaan lopen fluiten maar juist toezingen.
Rob, ik ben het helemaal met je eens, hij speelde een goede pot, en die handsbal was niet opzettelijk dus geen penalty.(Y)
Als aanvoerder en iemand met een goede traptechniek mag een penalty echter geen probleem zijn. Dus Orlando, gewoon oefenen, en de volgende keer is de eerste penalty voor jou.
 
Rob, ik ben het helemaal met je eens, hij speelde een goede pot, en die handsbal was niet opzettelijk dus geen penalty.(Y)
Als aanvoerder en iemand met een goede traptechniek mag een penalty echter geen probleem zijn. Dus Orlando, gewoon oefenen, en de volgende keer is de eerste penalty voor jou.

Ja ik kan er echt niet tegen als 'fans' een speler van hun club helemaal af gaan lopen zeiken.
 
Ik ben me echt kapot aan het ergerren over van die mensen die Engelaar helemaal af lopen te zeiken. Dat zijn gewoon geen echte supporters, een advertentie op marktplaats zetten met daarin: Engelaar gratis af te halen @philips stadion. Dat is gewoon niet grappig, als je zo doorgaat heeft hij straks ook een zelfvertrouwen van 0,0.

Engelaar speelde gisteren een goede wedstrijd, bij die strafschop twijfel ik nog steeds want hij kan zijn handen er toch niet afschroeven. En ja die strafschop was slecht ingeschoten maarja elke grote speler mist wel is een penalty.

Als zaterdag Engelaar weer heel de tijd uitgefloten word zou ik dat heel laag van het publiek vinden, iemand die niet lekker in zijn vel zit moet je niet uit gaan lopen fluiten maar juist toezingen.

En wie zegt dat de advertentie door een PSVer is geplaatst? Je kan ook Suarez aanbieden voor een broodje bakkal...:rolleyes:
 
Wat Tirzah en ik bedoelen is dat in de voorschriften onderscheid wordt gemaakt tussen een handsbal met de intentie om de bal tegen te houden, en een handsbal, vaak in een reflex, om je gezicht of andere kwetsbare lichaamsdelen te beschermen.
De handbal van Orlando leek mij meer een reflex dan een doelbewuste aktie de bal tegen te houden, er was tenminste reden tot twijfel, en dan geef je geen penalty.

Ondanks het een reflex is, is het een strafschop. Je moet gwn op zo een moment je handen daar niet hebben, en dat is makkelijker gezegt dan gedaan ja. Maar kom op, als het andersom was gebeurt hadde jullie hier met hetzelfde gemak gezegt dat het een strafschop was.
Maar geen opzet? :Ja scheids ik wilde echt de bal raken, maar die speler was versnelde opeens, wist niet eens dat hij zo snel was, daardoor kwam ik te laat en raakte ik hem vol, maar ging tog per ongeluk?
 
Net zo als bij elke andere speler die aangetrokken is, aankoopbedrag/contractduur = afschrijving.

Kan ook anders (aankoopbedrag- restwaarde)/ contractduur = afschrijving.
Maar inderdaad ik denk ,ervan uitgaande dat Sjoerd 93 gelijk heeft, dat de afschrijving die 3 miljoen wordt.
 
Ondanks het een reflex is, is het een strafschop. Je moet gwn op zo een moment je handen daar niet hebben, en dat is makkelijker gezegt dan gedaan ja. Maar kom op, als het andersom was gebeurt hadde jullie hier met hetzelfde gemak gezegt dat het een strafschop was.
Maar geen opzet? :Ja scheids ik wilde echt de bal raken, maar die speler was versnelde opeens, wist niet eens dat hij zo snel was, daardoor kwam ik te laat en raakte ik hem vol, maar ging tog per ongeluk?

Het valt ook niet mee voor Engelaar om met zijn motoriek zo'n actie als onschuldig te doen overkomen.:D
 
Ondanks het een reflex is, is het een strafschop. Je moet gwn op zo een moment je handen daar niet hebben, en dat is makkelijker gezegt dan gedaan ja. Maar kom op, als het andersom was gebeurt hadde jullie hier met hetzelfde gemak gezegt dat het een strafschop was.
Maar geen opzet? :Ja scheids ik wilde echt de bal raken, maar die speler was versnelde opeens, wist niet eens dat hij zo snel was, daardoor kwam ik te laat en raakte ik hem vol, maar ging tog per ongeluk?

http://www.youtube.com/watch?v=MXorM1THvE8

Jongens; kijk nou eens; op 16 seconden gaan zijn handen al omhoog voordat de bal is gespeelt. Wat nou reflex? die gozer komt gewoon als een randdebiel in.

Nogmaals; strafschop is prima maar ga niet lopen zeiken over de beslissing van de scheids. Zeker niet als het zo duidelijk is dat de fout gewoon bij de speler ligt
 
En wie zegt dat de advertentie door een PSVer is geplaatst? Je kan ook Suarez aanbieden voor een broodje bakkal...:rolleyes:

over vooroordelen gesproken inderdaad.En so what als het een psv-er is? Die gasten verdienen miljoenen en dan met zijden handschoentjes aanpakken? no way. Ik verdien een schijntje ten opzichte van die gasten en krijg ook gewoon gezeik als ik iets verkeerd doe.

Ik zag: Kappen met janken en voetballen lamzak!
 
Ik ben geen fan van Engelaar en was nooit voor zijn komst naar psv, maar dit gun ik hem absoluut niet: een penalty veroorzaken en zelf eentje missen, terwijl je ook niet echt geliefd bent bij de eigen aanhang.
Ik hoop dat ie zich herpakt.
 
Het valt me op dat Engelaar, nu Ibi weg is, veel meer diepgang in zijn spel kan tonen. Eerst was hij de enige die achterin bleef hangen, omdat Afellay en Toivonen puur aanvallend bezig waren. Nu staat er een meer verdedigend en werkend ingestelde Hutchinson naast hem, en zien we Orlando vaker voor de goal.

Leuk en aardig allemaal, maar Engelaar kan niet afmaken. Hij scoort nooit. Dat vind ik wel problematisch.
 
Het valt me op dat Engelaar, nu Ibi weg is, veel meer diepgang in zijn spel kan tonen. Eerst was hij de enige die achterin bleef hangen, omdat Afellay en Toivonen puur aanvallend bezig waren. Nu staat er een meer verdedigend en werkend ingestelde Hutchinson naast hem, en zien we Orlando vaker voor de goal.

Leuk en aardig allemaal, maar Engelaar kan niet afmaken. Hij scoort nooit. Dat vind ik wel problematisch.

Ik kan me ook dit jaar wel goals herinneren - meestal van die droge schoten.

Speelde trouwens tegen Willem II gewoon een prima wedstrijd. Intelligente speler, toch.
 
Ik kan me ook dit jaar wel goals herinneren - meestal van die droge schoten.

Speelde trouwens tegen Willem II gewoon een prima wedstrijd. Intelligente speler, toch.

Droge schoten vanaf rand 16, die gaan er nog wel eens in ja. Maar waar ik op doel is dat hij nu hij samen met Hutchinson speelt, vaker ín het stafschopgebied komt, voor de keeper. En dán afmaken, dat kan hij niet goed. Dat zagen we weer tegen Willem 2. Hij is geen afmaker. Het zegt mij ook wel wat dat hij als aanvoerder pas zo laat een penal nam. Dat ligt hem gewoon niet.

Ik zie overigens dat hij vanaf 2005 nooit meer vaker dan 4 keer per seizoen gescoord heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan