Op welke partij ga je stemmen bij de komende verkiezingen?

Op welke partij ga je stemmen bij de komende verkiezingen?

  • VVD

    Stemmen: 6 13,3%
  • D66

    Stemmen: 2 4,4%
  • PVV

    Stemmen: 3 6,7%
  • CDA

    Stemmen: 0 0,0%
  • SP

    Stemmen: 3 6,7%
  • PvdA

    Stemmen: 4 8,9%
  • Groenlinks

    Stemmen: 4 8,9%
  • FvD

    Stemmen: 1 2,2%
  • BBB

    Stemmen: 2 4,4%
  • PvdD

    Stemmen: 6 13,3%
  • Anders (CU, Volt, JA21, SGP, DENK, 50+ of BIJ1)

    Stemmen: 14 31,1%

  • Totaal aantal stemmen
    45

Rednas

Administrator
Administrator
Om de vorige poll uit te diepen. Wederom anoniem.
Het gaat hier om de komende verkiezingen voor de 2e kamer.

Ik weet niet of er nog sprake gaat zijn van een GL/PvdA-combinatie dus voorlopig maar individuele voorkeur aanvinken.

Door limiet van aantal opties niet letterlijk alle partijen in de poll helaas.
 
Om de vorige poll uit te diepen. Wederom anoniem.
Het gaat hier om de komende verkiezingen voor de 2e kamer.

Ik weet niet of er nog sprake gaat zijn van een GL/PvdA-combinatie dus voorlopig maar individuele voorkeur aanvinken.

Door limiet van aantal opties niet letterlijk alle partijen in de poll helaas.
Ik zit in de vergaarbak onderin, afgelopen 2 verkiezingen wel getwijfeld over SP of GL, maar vooralsnog is t CU.
 
Ik weet het nog niet. Ik heb 25 jaar vastgehouden aan SP, met een enkele uitglijder naar D66. Maar dat gaat hem dit jaar niet worden.
Het is altijd een stem in de put gooien geweest, Renske is nu weg, en dat gebbetje met die avondklok (stem omdraaien binnen 48 uur) ben ik ook niet helemaal vergeten.

De huidige kabinetspartijen verdienen niets, de PvdA en GL zitten er te dicht op imo. Resteren wat splinterpartijtjes en BBB.:unsure:
 
Ik deed altijd partij voor de dieren, maar dat is meer een sympathieke stem dan iets relevants, dit jaar gaan er 4 stemmen hier naar Geertje, (mogelijk) de beste optie voor mijn toekomstige portemonnee. Al zijn gelul over moslims hoef je niet bang voor te zijn of op stemmen puur voor dat, daar zal die nooit iets mee kunnen dus daar ligt ik niet van wakker.
 
Als het CDA niet zo anti-Islam was geweest dan hadden ze zeker in deze tijd een enorm potentieel aan achterban onder de Nederlanse moslims. Veel vergelijkbare belangen namelijk: rechten op vrijheid van religie en onderwijs staat enorm onder druk de laatste jaren, ethische kwesties, gezin als hoeksteen etc. Ik begrijp niet waarom christelijke partijen zich zo stevig afzetten tegen moslims terwijl ze veel meer gemeen met elkaar hebben dan bijvoorbeeld met liberale partijen.
 
Ik deed altijd partij voor de dieren, maar dat is meer een sympathieke stem dan iets relevants, dit jaar gaan er 4 stemmen hier naar Geertje, (mogelijk) de beste optie voor mijn toekomstige portemonnee. Al zijn gelul over moslims hoef je niet bang voor te zijn of op stemmen puur voor dat, daar zal die nooit iets mee kunnen dus daar ligt ik niet van wakker.
Jij doet mij denken aan Clayton Bigsby. Voor degenen die niet weten wie Clayton is, hier een video:

 
Ik deed altijd partij voor de dieren, maar dat is meer een sympathieke stem dan iets relevants, dit jaar gaan er 4 stemmen hier naar Geertje, (mogelijk) de beste optie voor mijn toekomstige portemonnee. Al zijn gelul over moslims hoef je niet bang voor te zijn of op stemmen puur voor dat, daar zal die nooit iets mee kunnen dus daar ligt ik niet van wakker.
Ik vind de Pvdd wel echt het tegengestelde in de politiek staan dan je posts op het forum. Vind dat wel een interessante keuze die je voorheen hebt gemaakt.
 
Ik zie onze Turkse vriendin wel de nieuwe premier worden. Rutte wist natuurlijk al een tijdje dat ie ging stoppen en laat dan zien zogenaamd rechtlijnig te zijn als het over asiel gaat. Dit blijft bij veel rechtse stemmers hangen waardoor de VVD straks weer wat extra stemmen mee snoept. Tel daar de die-hard VVD‘ers en de mensen die graag een vrouwelijke premier zien bij op en ze zijn weer de grootste.

Nou, tot zover mijn glazen bol. :lol:
 
Valt mee, ik heb meer vertrouwen en liefde voor dieren dan voor menig mens. (mensen buiten mijn inner-circle).
Ja maar alles wat 'woke' is schop je tegen aan. Terwijl Pvdd toch een van de meest linkse partijen zijn.
Daarnaast sta je best wel veel eigen verantwoordelijkheid nemen etc., discriminatie en ook de economie prefereer je vaak boven het milieu, of ik moet een aantal post verkeerd hebben geïnterpreteerd hebben.


Positief dat je veel liefde hebt voor dieren. Maar vlgms heeft de PVV verassend genoeg ook flink wat wetten om dieren beter te beschermen. Zo hebben ze ooit de dierenpolitie gepushed tijdens het gedoog beleid.

Dus opvallend dat je dan kiest voor de Pvdd kiest.
Waarbij ik persoonlijk vind dat de pvdd vaak dieren vermenselijkt waardoor ze niet altijd het beste doen voor dierpopulaties in zijn algemeen. Maar goed dat is een andere mening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan