Ola Toivonen

Ik zou hem bij het begin van de competitie niet eens erbij nemen. Je weet dat hij of moet vertrekken, of naar het tweede moet. Dan speelt hij dus sowieso niet meer in PSV 1 na de transferdeadline. Waarom moet hij dan nog een maand lang anderen, die wél blijven, in de weg staan?

Omdat als hij er een aantal inschiet in voorbereiding en aanvang competitie misschien alsnog een ploeg komt. Op dit moment houdt PSV 2 september aan. Dat vind ik te laat.

Als het zo doorgaat qua verkopen is Toivonen nodig om überhaupt 11 spelers op het veld te krijgen.
Dat valt nog wel mee, maar dan nog liever zonder Toivonen dan met, gezien zijn houding.
 
Laatst bewerkt:
Omdat als hij er een aantal inschiet in voorbereiding en aanvang competitie misschien alsnog een ploeg komt. Op dit moment houdt PSV 2 september aan. Dat vind ik te laat.

Europees kun je hem in ieder geval sowieso niet laten spelen, dan is hij meteen weer minder aantrekkelijk. Daarnaast vind ik het wel van belang dat Cocu aan zijn nieuwe ploeg kan gaan werken. Zolang Toivonen een contractverlenging uitsluit, is het ook uitgesloten dat hij van dat team deel gaat uitmaken, en dan zit hij het teamproces en de vooruitgang alleen maar in de weg. En of clubs nu overtuigd van hem gaan raken op basis van drie oefenpotjes, betwijfel ik ook.
 
Europees kun je hem in ieder geval sowieso niet laten spelen, dan is hij meteen weer minder aantrekkelijk. Daarnaast vind ik het wel van belang dat Cocu aan zijn nieuwe ploeg kan gaan werken. Zolang Toivonen een contractverlenging uitsluit, is het ook uitgesloten dat hij van dat team deel gaat uitmaken, en dan zit hij het teamproces en de vooruitgang alleen maar in de weg. En of clubs nu overtuigd van hem gaan raken op basis van drie oefenpotjes, betwijfel ik ook.
Als je hem direct banned dan komen enkel clubs die trachten hem voor een prikkie te halen. Ik denk dat PSV bedacht heeft dat dit een betere optie zou zijn(vooral met onderhandelingen Norwich) om hem bij het eerste te laten trainen, maar nu bij het afketsen wordt duidelijk dat Toivonen zijn zin gaat doordraven. Dan is het afhankelijk hoe zeer PSV gaat vasthouden aan de eerder gemaakte belofte. Dat rugnummer en aanvoerdersband geven eigenlijk al aan dat PSV blijkbaar de handdoek al in de ring heeft gegooid. Misschien vanwege het vertrek van de diverse spelers?
 
Als je hem direct banned dan komen enkel clubs die trachten hem voor een prikkie te halen. Ik denk dat PSV bedacht heeft dat dit een betere optie zou zijn(vooral met onderhandelingen Norwich) om hem bij het eerste te laten trainen, maar nu bij het afketsen wordt duidelijk dat Toivonen zijn zin gaat doordraven. Dan is het afhankelijk hoe zeer PSV gaat vasthouden aan de eerder gemaakte belofte. Dat rugnummer en aanvoerdersband geven eigenlijk al aan dat PSV blijkbaar de handdoek al in de ring heeft gegooid. Misschien vanwege het vertrek van de diverse spelers?

Van de andere kant kan je weer zeggen dat je Toivonen nu het gevoel geeft dat PSV toch niet de ballen heeft om hem naar Jong PSV terug te zetten. Als je hem daar gewoon had laten starten, had hij wellicht anders tegen een Norwich City aangekeken. Twee weken tussen de jeugdspelertjes trainen, dat had Ola niet leuk gevonden.
 
Van de andere kant kan je weer zeggen dat je Toivonen nu het gevoel geeft dat PSV toch niet de ballen heeft om hem naar Jong PSV terug te zetten. Als je hem daar gewoon had laten starten, had hij wellicht anders tegen een Norwich City aangekeken. Twee weken tussen de jeugdspelertjes trainen, dat had Ola niet leuk gevonden.

Helemaal eens.
 
Van de andere kant kan je weer zeggen dat je Toivonen nu het gevoel geeft dat PSV toch niet de ballen heeft om hem naar Jong PSV terug te zetten. Als je hem daar gewoon had laten starten, had hij wellicht anders tegen een Norwich City aangekeken. Twee weken tussen de jeugdspelertjes trainen, dat had Ola niet leuk gevonden.

Of ze proberen hem in de etalage te zetten.
 
Het is z'n goed recht natuurlijk. Ik snap het alleen niet. Norwich is een prima club voor hem, in een topcompetitie. Wat mij betreft een mooie stap voor hem, zeker omdat je anders het risico neemt dat het alternatief een jaar Jong PSV en een streep door het WK is.

Tja, het kan natuurlijk zijn dat iets wat wij niet kunnen inschatten hem tegenstaat in Norwich. Misschien wil hij wel naar een andere middenmoter?

Ik denk dat het een bluf was van Cocu, al hoop ik dat hij zich aan zijn woord zal houden.

Of ze proberen hem in de etalage te zetten.

Wellicht is dat het. Gewoon de prijs opdrijven. Onze aanvoerder hebben we nog nodig. Of misschien is PSV na de verkoop van Strootman van mening veranderd en willen ze Toivonen bij het eerste houden?
 
Norwich City heeft een streep gezet door de komst van Ola Toivonen. De Engelse club bereikte weken geleden al een akkoord met PSV, maar de speler in kwestie blijft twijfelen.

Toivonen staat open voor een vertrek bij PSV, maar hoopt op een meer aansprekende club dan Norwich City. De Zweedse international liet de Engelsen daarom weten te willen wachten, maar daar doet Norwich niet aan mee. Die club kijkt inmiddels naar alternatieven, meldt het Eindhovens Dagblad.


Daar kon je dus op wachten, ze zullen daar ook zo iets hebben van graag of niet. Misschien dat hij zich nu bedenkt en toch nog snel eieren voor zijn geld kiest. Zo niet dan blijft PSV achter met een ongemotiveerde speler die door de week zijn wedstrijdjes mag gaan spelen.
 
In de samenvatting zag je daar niets van. Ik zag hem zelfs enkele goede passes versturen.

Dat vond ik in de samenvatting inderdaad ook opvallen. Maar dat is in mijn ogen helemaal niet relevant, eigenlijk. Toivonen is een gelopen verhaal. Hij was een van de spelers die moést verdwijnen uit het elftal. Nu ook jongens als Strootman en Mertens, die ik niet graag zag gaan, zijn vertrokken, wil ik niet ook toch nog Ola in PSV 1 zien. Hij wil sowieso niet verlengen, hij voelt zich volledig onterecht te groot voor Norwich City (waar jongens als Van Wolfswinkel, Fer, en Alderweireld wél heen gaan), dus dan moet PSV haar dreigement maar waarmaken.
 
Met al het geld dat PSV heeft binnengeharkt door de recente transfers (er vanuit gaande dat de transfer van Strootman doorgaat) zou je bijna geneigd zijn om Toivonen te houden en dan volgend jaar transfervrij te laten gaan. Voegt ervaring toe aan het elftal. Je lijdt dan als club zijnde wel een beetje gezichtsverlies.
 
Met al het geld dat PSV heeft binnengeharkt door de recente transfers (er vanuit gaande dat de transfer van Strootman doorgaat) zou je bijna geneigd zijn om Toivonen te houden en dan volgend jaar transfervrij te laten gaan. Voegt ervaring toe aan het elftal. Je lijdt dan als club zijnde wel een beetje gezichtsverlies.

Een beetje? Je houdt geen gezicht meer over!
 
Dat vond ik in de samenvatting inderdaad ook opvallen. Maar dat is in mijn ogen helemaal niet relevant, eigenlijk. Toivonen is een gelopen verhaal. Hij was een van de spelers die moést verdwijnen uit het elftal. Nu ook jongens als Strootman en Mertens, die ik niet graag zag gaan, zijn vertrokken, wil ik niet ook toch nog Ola in PSV 1 zien. Hij wil sowieso niet verlengen, hij voelt zich volledig onterecht te groot voor Norwich City (waar jongens als Van Wolfswinkel, Fer, en Alderweireld wél heen gaan), dus dan moet PSV haar dreigement maar waarmaken.
Eens. Hij kan wel zoveel willen maar die andere clubs willen hem niet. Hij wil gewoon transfervrij vertrekken zoals hij dat al in januari aangaf en daar blijft hij bij. Hij is standvastig en PSV moet dat ook zijn. Weg er mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan