Oefenwedstrijden

Vorig jaar wonnen we 4-0 van Hertha. En was het niet voor het matige 16/17 seizoen dat we 5-0 en 3-0 wonnen van respectievelijk Sporting en Porto? Oefenwedstrijd-uitslagen zeggen mij doorgaans weinig. Ik wacht wel tot we de Europese aftrap en competitie zien starten met voorlopige oordelen. Ajax gaat ook niet ineens naar de tering omdat ze matige oefenpotten spelen.
 
Totaal oninteressant zo’n midzomermiddagoefenpotje.
Mij zal het niet verbazen als het 4-0 wordt tegen Galatasaray. Voor PSV.

Met Van Ginkel, Pröpper, Boscagli van vorig jaar, Ramalho is toch gekke Henkie niet, Gakpo een jaartje beter, Max, Götze, Madueke die door gaat breken, Zahavi gaat ze er echt wel inschieten, Teze; ik zie niet in dat met hen de pleuris gaat uitbreken. Ik zie het niet.

edit: Ja, lach maar. Onthou je het? 4-0.

edit2: het zijn allemaal internationaal gelouterde teamspelers en aankomende/aanstormende talenten. Als dit een team wordt zoals Louis dat ziet en waarom zal dat niet gebeuren: twee duimpjes omhoog. Prima dat daarom Malen verkocht gaat worden.

Small club
 
Ben je voor Ajax? Dan snap ik het.
Ajax wilde vorig jaar Zahavi kopen en Pröpper ook. Echt wel dat Ajax het licht benauwd heeft gekregen van de ontwikkelingen in Eindhoven en hoog inzet op Berghuis. Dat is niet omdat ze per se Berghuis willen hebben, maar anders loopt PSV er weer mee weg.

Ze zijn bang!

Gewoon een tegenbod bij Feyenoord neerleggen: 7 miljoen voor Berghuis.
En dan met de armpjes over elkaar.
 
Ik hoop niet dat je serieus bent hierin.. Een rechtsbuiten is op dit moment een van de laatste posities die we moeten 'versterken'.
Wil je nou het Bayern van de NL competitie worden of niet? Alles om zowel Feyenoord én Ajax te verzwakken of te kleineren is mijns inziens geoorloofd.
7 Miljoen is toch niet veel. Daarnaast komt er dan zeer waarschijnlijk weer een tegenbod uit Amsterdam.

Vooruit nu Roodwitten!
 
Wil je nou het Bayern van de NL competitie worden of niet? Alles om zowel Feyenoord én Ajax te verzwakken of te kleineren is mijns inziens geoorloofd.
7 Miljoen is toch niet veel. Daarnaast komt er dan zeer waarschijnlijk weer een tegenbod uit Amsterdam.

Vooruit nu Roodwitten!
Ik denk niet dat Bayern de andere Duitse clubs dwarsboomt om het dwarsbomen.. Die zoeken gericht naar koopjes, spelers waar ze van denken dat die nodig zijn en wat toevoegen. Anders kunnen ze nu lekker voor St Juste gaan, daar schijnt Dortmund nu ook interesse in te hebben..
 
Ik vraag me wel een beetje af hoe zinvol het voor de wedstrijd tegen Galatasaray is, om in de 2e helft van de generale repetitie 9 nieuwe spelers in te brengen, nadat we slechts 2 oefen potjes gespeeld hebben (tegen een Vlaamse 2e klasser en een Duitse amateur club).
Hoe zou verder de oefencampagne van Galatasaray er uit gezien hebben, die zullen vast minder last hebben gehad van een EK?
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Ajax wilde vorig jaar Zahavi kopen en Pröpper ook. Echt wel dat Ajax het licht benauwd heeft gekregen van de ontwikkelingen in Eindhoven en hoog inzet op Berghuis. Dat is niet omdat ze per se Berghuis willen hebben, maar anders loopt PSV er weer mee weg.

Ze zijn bang!

Gewoon een tegenbod bij Feyenoord neerleggen: 7 miljoen voor Berghuis.
En dan met de armpjes over elkaar.
Ik kan je verzekeren dat Ajax het geen moment benauwd krijgt van Eindhoven. Waarom zouden ze. Ze hebben het zelf allemaal prima voor mekaar, de laatste jaren met twee vingers in de neus kampioen en geld scheppen in de Champions League. PSV is wel het laatste waar ze zich druk om maken.
 
Ik vraag me wel een beetje af hoe zinvol het voor de wedstrijd tegen Galatasaray is, om in de 2e helft van de generale repetitie 9 nieuwe spelers in te brengen, nadat we slechts 2 oefen potjes gespeeld hebben (tegen een Vlaamse 2e klasser en een Duitse amateur club).
Hoe zou verder de oefencampagne van Galatasaray er uit gezien hebben, die zullen vast minder last hebben gehad van een EK?
Die hebben in ieder geval vandaag nog 4-2 gewonnen van competitiegenoot Kasimpasa. Gebaseerd op de laatste resultaten gaan we het heel moeilijk krijgen.
 
Ik denk niet dat Bayern de andere Duitse clubs dwarsboomt om het dwarsbomen.. Die zoeken gericht naar koopjes, spelers waar ze van denken dat die nodig zijn en wat toevoegen. Anders kunnen ze nu lekker voor St Juste gaan, daar schijnt Dortmund nu ook interesse in te hebben..
Tuurlijk doet Bayern dat. Ze doen al jaren niet anders. Spelers dol maken om zo een transfervrije status te bewerkstelligen het jaar erop, bijvoorbeeld. De beste spelers van de concurrent wegkopen, wat geen koopjes zijn bv van RB Leipzig, tot aan de trainer aan toe.

Bayern vist wel uit een andere vijver dan st Juste. Da’s vast een grapje van je.

De beuk moet erin bij Gerbrands en JdJ. Dat slappe gedoe. Dat lieve. Dat mag er nu eindelijk wel vanaf. Gooi eens wat olie op het vuur. Toe maar.

En wat Ajax betreft: leg de spelers van hullie en wullie 1 voor 1 maar naast elkaar en je zult weinig verschil zien op papier. Als ik zo het interview las van EtH over de aankopen van PSV zijn ze wel degelijk bezig met PSV.

Er zijn op dit moment maar 2 verschillen: EtH de trainert en de naamsbekendheid van Ajax. That’s it.
Misschien denk je ook nog aan geld, maar beide ploegen vissen inmiddels uit dezelfde vijver.
 
Ik kan je verzekeren dat Ajax het geen moment benauwd krijgt van Eindhoven. Waarom zouden ze. Ze hebben het zelf allemaal prima voor mekaar, de laatste jaren met twee vingers in de neus kampioen en geld scheppen in de Champions League. PSV is wel het laatste waar ze zich druk om maken.
Dat eerste jaar is natuurlijk officieel geen kampioenschap, maar ze kregen inderdaad wel de CL inkomsten
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk doet Bayern dat. Ze doen al jaren niet anders. Spelers dol maken om zo een transfervrije status te bewerkstelligen het jaar erop, bijvoorbeeld. De beste spelers van de concurrent wegkopen, wat geen koopjes zijn bv van RB Leipzig, tot aan de trainer aan toe.

Bayern vist wel uit een andere vijver dan st Juste. Da’s vast een grapje van je.
St Juste halen zou juist het bewijs zijn voor jouw gelijk, namelijk dat Bayern dwarsboomt om te dwarsbomen. Dat ze niet kijken naar wat nodig is, maar naar wat pijn doet voor de concurrenten. Ze halen inderdaad de koopjes, de transfervrije spelers van concurrenten. Precies niet wat jij vraagt van PSV, namelijk dat ze nog meer gaan bieden voor Berghuis. Voor 4M was het al 2x nadenken, 7M voor Berghuis is echt geld doorspoelen en Madueke en eventueel Doan/Ihattaren devalueren.
 
Ik kan je verzekeren dat Ajax het geen moment benauwd krijgt van Eindhoven. Waarom zouden ze. Ze hebben het zelf allemaal prima voor mekaar, de laatste jaren met twee vingers in de neus kampioen en geld scheppen in de Champions League. PSV is wel het laatste waar ze zich druk om maken.
Is dat zo?
Onana is verdampt.
Tagliafico wil weg.
Blind op zijn retour.
Tadic ook wel.
Gravenbergh was slecht op het EK. Die gaat een minder 2e jaar tegemoet. Hetzelfde geldt voor Timber en Rensch.
Haller is geen mirakel.
Kudus valt toch tegen.
Die gast die naar de OS gaat komt oververmoeid terug.
Oude keepers.
Blessuretje hier, schorsinkje daar en plots is het 1 minder jaar waarin CL niet gehaald wordt en de pleuris uitbreekt.

Zou zomaar kunnen.
 
St Juste halen zou juist het bewijs zijn voor jouw gelijk, namelijk dat Bayern dwarsboomt om te dwarsbomen. Dat ze niet kijken naar wat nodig is, maar naar wat pijn doet voor de concurrenten. Ze halen inderdaad de koopjes, de transfervrije spelers van concurrenten. Precies niet wat jij vraagt van PSV, namelijk dat ze nog meer gaan bieden voor Berghuis. Voor 4M was het al 2x nadenken, 7M voor Berghuis is echt geld doorspoelen en Madueke en eventueel Doan/Ihattaren devalueren.
Nee joh.
Dortmund holt zichzelf al uit als ze St Juste kiezen. Bayern hoeft daar niets meer aan te doen. Die kijken naar grotere dingen. Malen op de radar bij Dortmund. Dan gaan wij bij dezelfde club steggelen om Gakpo. Zoiets.

En daar betalen ze best een grotere jackpot voor dan Dortmund doet. Net elke keer een langere lul hebben, dat is/doet Bayern. Die verdediger van Leipzig haalde ze bv op voor 42,5mln.

Een soort van dhr van Raaij hebben we nodig en niet een JdJ die zo ongeveer in elk interview zegt en bij de verkopen laat zien dat zijn snikkel maatje pink is. Daar moet PSV eens vanaf.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee joh.
Dortmund holt zichzelf al uit als ze St Juste kiezen. Bayern hoeft daar niets meer aan te doen. Die kijken naar grotere dingen. Malen op de radar bij Dortmund. Dan gaan wij bij dezelfde club steggelen om Gakpo. Zoiets.

En daar betalen ze best een grotere jackpot voor dan Dortmund doet. Net elke keer een langere lul hebben, dat is/doet Bayern. Die verdediger van Leipzig haalde ze bv op voor 42,5mln.
Dat uithollen zal je bij PSV ook terugzien als we Berghuis halen en Madueke plaats moet maken. Natuurlijk halen ze Upamecano, ze hebben een tekort aan echte topverdedigers. Alaba gaat weg en Pavard is niet geschikt. Maat daarom zeg ik, kopen wat je nodig hebt. Niet wat de andere clubs pijn gaat doen.
 
Het was een vrij slechte wedstrijd, wel aardig wat kansen gecreëerd maar die moeten er wel een keer in. Oppegard vind ik toch wel een van de lichtpuntjes, haakt wat mij betreft gewoon bij de selectie aan zodat we eindelijk weer eens 4 backs in de selectie hebben.
 
Ik kan je verzekeren dat Ajax het geen moment benauwd krijgt van Eindhoven. Waarom zouden ze. Ze hebben het zelf allemaal prima voor mekaar, de laatste jaren met twee vingers in de neus kampioen en geld scheppen in de Champions League. PSV is wel het laatste waar ze zich druk om maken.

Krijg jij het wel benauwd van FC Eindhoven dan? ;)
 
Tja ... het zijn maar oefenwedstrijdjes ... PSV (spelers en staf) komt op mij relaxed en wat vrijblijvend over.

Net als de afgelopen anderhalf jaar vind ik het veldspel in deze oefenwedstrijden slecht; ook tegen teams van zeer bescheiden niveau lukt het ons nauwelijks goed positie- en combinatiespel te spelen. Maar het blijft zo op het oog relaxed .... het zou van mij allemaal wat beter moeten en als dat niet lukt strakker mogen.

Beetje het gevoel dat Schmidt er zelf (ook) niet in gelooft dat hij er een topteam van kan maken.
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk is er nog niet zo veel verkocht voor de wedstrijd tegen PAOK, kaarten worden nu nog extra onder de aandacht gebracht, tientje per plek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan