Oefenwedstrijden

Volgens mij hadden we wellicht 1 semi amateurs, 1 JL en dan een stuk of 3 europese clubs die je in theorie ook in een EL zou kunnen treffen (niveau Wolfsburg, Sevilla, betis, Copenhagen, Gent etc).
Dit dus. Wat mij betreft vervang je de semi-amateurs door een subtopper uit de Eredivisie en begin je tegen een topper uit de JL of rechterrijtje Eredivisie (in dat opzicht is het wel prima dat Ajax begint tegen RKC). Daar heb je veel meer aan dan een paar potjes tegen tegenstanders die ver onder jouw niveau zitten. Dan kun je niet goed bepalen of je tactiek ook werkt of niet.
 
Wij oefenen elk jaar (ook) tegen amateurs. Dat doen veel clubs.
Ik zie er geen probleem in. Een grotere tegenstander is leuk voor de kaartverkoop, maar daar kunnen ze op dit moment ook niets aan verdienen.
Dus wat mij betreft lekker aan het nieuwe systeem wennen tegen een elftal dat zich wat extra kan motiveren tegen een grote club, in plaats van een stapeltje ongeïnteresseerde wisselspelers van een grootmacht.
Waarom beginnen jullie steeds meteen over een grootmacht?
 
Dit dus. Wat mij betreft vervang je de semi-amateurs door een subtopper uit de Eredivisie en begin je tegen een topper uit de JL of rechterrijtje Eredivisie (in dat opzicht is het wel prima dat Ajax begint tegen RKC). Daar heb je veel meer aan dan een paar potjes tegen tegenstanders die ver onder jouw niveau zitten. Dan kun je niet goed bepalen of je tactiek ook werkt of niet.
De amateurs komen natuurlijk ook vaak uit de provincie. Is ook een kwestie van branding als je als topclub daar heen gaat, creëert wat exposure en binding met de provincie. Voetbal inhoudelijk ben ik het wel met je eens.
 
De amateurs komen natuurlijk ook vaak uit de provincie. Is ook een kwestie van branding als je als topclub daar heen gaat, creëert wat exposure en binding met de provincie. Voetbal inhoudelijk ben ik het wel met je eens.
Misschien dat PSV vooral tegen amateurs uit Brabant oefent, maar Ajax speelt doorgaans tegen amateurs vanuit het hele land.
 
Mooi woord. En het geeft heel duidelijk aan dat er in het buitenland clubs zijn die groter zijn dan PSV.

Heb je last van dat woord? Kun je er slecht tegen?

Ik vermoed dat hij erop doelt dat er nog wel een aantal niveaus tussen zit, ipv puur de keuze amateur of grootmacht om tegen te oefenen.
 
Ik vermoed dat hij erop doelt dat er nog wel een aantal niveaus tussen zit, ipv puur de keuze amateur of grootmacht om tegen te oefenen.
Nee, natuurlijk niet. Je hebt eigenlijk alleen PSV. De mooiste club van de wereld.
En daarnaast heb je de rijke grootmachten Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen etc. Veel -geleend en gekregen- geld en dus in staat om de echt dure spelers te contracteren. Daartussen? Niets dan nietszeggende namen.
 
In een oefencampagne zit vrijwel altijd een opbouw in niveau waartegen je speelt. De eerste 2/3 wedstrijden tegen amateurs kun je zowel de basis als de nr’s 12 t/m 26 veel tijd geven om zich te laten zien. Ook kun je goed werken aan het slijpen van je team. Erg nuttig vaak! En dan de intensiviteit omhoog gooien door steeds zwaardere tegenstanders te boeken. Zo werk je steeds meer naar je vaste 11, en werk je de conditie naar een toppunt.
 
Enig idee of het ergens te zien is?
De eerste wedstrijden verwacht ik via het YouTube kanaal van PSV te kunnen kijken. De wedstrijden tegen WII en Vitesse worden volgens mij via Fox uitgezonden. Deze zijn onderdeel de zomerserie FOX Sports Eredivisie Comeback in augustus.
 
Laatst bewerkt:
En voor de wisselspitsen is het ook fijn om er even drie in te leggen tegen een amateur. Geeft toch een lekker gevoel ondanks dat er een gigantisch niveau tussen zit. Als speelt tegen een Newcastle, Bayern Leverkussen enzo. Dan kun je ook welleens 0 - 0 gelijk spelen. Daarnaast kun je wat minder dingen proberen als speler. Een pass tegen die clubs kan afgestraft worden. Tegen amateurs lukt die en kun je er op oefenen zodat het wel tegen een grotere club lukt.
 
Yep, en rentree Malen. Bovendien is de invloed van de belangrijkste nieuwkomer (Schmidt) misschien al een beetje zichtbaar. Als het waait ga ik t water op (blijf er niet voor thuis), zoniet dan ga ik zeker kijken.
Ik denk er hetzelfde over, al zit ik niet op het water maar in de bergen! Ik heb er zin in eindelijk weer psv kijken
 
Ik verwacht niet veel van de wedstrijd van vanavond. Beetje op gang komen, meer niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan