Noni Madueke (A)

Kira

Aanvoerder
Feit is dat onze spelers minder belast kunnen worden dan bijv spelers van Ajax die ook met hoge intensiteit moeten spelen en ook tot voor kort voor 3 prijzen streden. Bij hen is de enige die al jaren steeds pijntjes heeft, Mazrouai hoewel het dit seizoen juist veel minder was. Hoe vaak is Götze niet uitgevallen? Max, Boscagli, Madueke, Gakpo, Zahavi, Ramalho, Mwene.., Dit kan geen pure pech meer zijn. Een ander medisch team moet er komen. Geen datascientisten graag.
Bij Ajax zijn momenteel ook veel gebleseerde. Ook een Klaiber, en Labyad hebben vlgms langdurige blessures.

Gotze heeft dit seizoen vlgms best veel wedstrijden en minuten gemaakt. Boscagli is er toch ook niet heel vaak uitgeweest?

Ramalho had 1 blessure en dat was meteen een voltreffer. Maar hij heeft ook bij Salzburg en Leverkussen met Schmidt gewerkt. Dus kan me niet voorstellen dat hij de intensiteit niet aankan.

Ik zou oprecht best een onderzoek willen van de medische staat dit seizoen versus andere clubs. Bij psv valt een kleine blessure mij ook veel meer op dan bij een Ajax of een AZ.

Royhaarsteeg

Supporter
Pech, overbelasting.. Kan allebei. Feit blijft wel dat we dit jaar veel te veel blessures hebben. Daar kan op ingespeeld worden op trainingen en blijkbaar gebeurt dat niet/te weinig. Vermoeidheid kan ook een rol spelen blij blessures. Wordt er te hard getraind? Is het ren je rot plan van Schmidt te intensief? Al met al hoop ik niet dat Noni (en andere spelers) afgeschreven worden op blessures dit jaar.
Ik denk eerder dat het niet hoeft als hij(en gakpo) de bal eerder afgeeft, ze draven vaak zo ver door dat er vanzelf ergens een schop komt. En elke school tegen je poot doet pijn. Er kunnen een tijdje na zo’n schop spierproblemen optreden omdat je gecomponeerd gaat lopen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Ik denk eerder dat het niet hoeft als hij(en gakpo) de bal eerder afgeeft, ze draven vaak zo ver door dat er vanzelf ergens een schop komt. En elke school tegen je poot doet pijn. Er kunnen een tijdje na zo’n schop spierproblemen optreden omdat je gecomponeerd gaat lopen.
Die theorie kan ik bij Gakpo volgen, hoewel die bij die laatste aanslag niet heel sterk was. Maar Madueke heeft nu al 3x een spierblessure opgelopen zonder dat er volgens mij een tegenstander aan te pas kwam. De Engelse Romero zogezegd.

Ralf Edström

Routinier
Kan je altijd nog componist worden.

J.B.

Trainer Coach
Wat was dat met het rijden zonder geldig rijbewijs trouwens? Noni heeft toch geld zat om even een snelcursus te doen?

Mikasa

Internationale Legende
Feit is dat onze spelers minder belast kunnen worden dan bijv spelers van Ajax die ook met hoge intensiteit moeten spelen en ook tot voor kort voor 3 prijzen streden. Bij hen is de enige die al jaren steeds pijntjes heeft, Mazrouai hoewel het dit seizoen juist veel minder was. Hoe vaak is Götze niet uitgevallen? Max, Boscagli, Madueke, Gakpo, Zahavi, Ramalho, Mwene.., Dit kan geen pure pech meer zijn. Een ander medisch team moet er komen. Geen datascientisten graag.
Dat ze minder belast kunnen worden, komt gewoon omdat ze minder speeltijd hebben door het wisselen en rouleren. Voordeel is wel dat PSV beter ingespeelde wissels heeft dan Ajax.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Dat ze minder belast kunnen worden, komt gewoon omdat ze minder speeltijd hebben door het wisselen en rouleren. Voordeel is wel dat PSV beter ingespeelde wissels heeft dan Ajax.
En het nadeel is dat we uit de CL werden geknikkerd door de rare wissels tegen Benfica en dat we het kampioenschap op het spel hebben gezet door al die blessures en wissels en de vicieuze cirkel daarvan….

Bacchus

Batmin
Administrator
Als je voetballers lekker laat ballen en zonder teveel opdrachten de wei in stuurt, krijg je dat minder, geloof ik.
Zijn warming up zou niet goed en te kort geweest zijn, begreep ik? Misschien is het goed om spelers daarin niet te vrij te laten?

Weltmeister

Bondscoach
Zijn warming up zou niet goed en te kort geweest zijn, begreep ik? Misschien is het goed om spelers daarin niet te vrij te laten?
Eens. Warming up kun je zelfs per persoon laten verschillen. Maar hoe meer opdrachten je erin pompt, hoe kwetsbaarder je creatievelingen worden. Alle waterdragers zullen wel beter worden. Die hebben dat nodig.

Phillip Cocu

Bondscoach
En het nadeel is dat we uit de CL werden geknikkerd door de rare wissels tegen Benfica en dat we het kampioenschap op het spel hebben gezet door al die blessures en wissels en de vicieuze cirkel daarvan….
Die bal van Zahavi op de paal was zo pijnlijk

• Leuk
Reactions: IPF

Mikasa

Internationale Legende

Mooie attikel over Noni maar ook over de uitstraling van Van Nistelrooy in Engeland
Tekenend dat er voor Noni in mei teruggekeken moet worden naar een wedstrijd in augustus. Helaas zijn belofte niet waargemaakt. Met ook nog z’n blessureleed in gedachten zou ik een verkoop best verstandig vinden voor PSV.

Kruspe

Administrator
Administrator
Tekenend dat er voor Noni in mei teruggekeken moet worden naar een wedstrijd in augustus. Helaas zijn belofte niet waargemaakt. Met ook nog z’n blessureleed in gedachten zou ik een verkoop best verstandig vinden voor PSV.
Dat laatste vind ik te hard. Ik ben het met je eens dat hij na zijn blessure in september niet meer het niveau heeft kunnen etaleren van juli/augustus 2021. En die blessuregevoeligheid moet eruit. Maar als ik hem gisteren weer zie versnellen met de bal aan een touwtje en zijn leeftijd/techniek/afstandschot in gedachten hou, is dit een speler met ontzettend veel potentie.

Geef hem wat tijd. Over twee jaar is hij nog steeds jong.

Mikasa

Internationale Legende
Dat laatste vind ik te hard. Ik ben het met je eens dat hij na zijn blessure in september niet meer het niveau heeft kunnen etaleren van juli/augustus 2021. En die blessuregevoeligheid moet eruit. Maar als ik hem gisteren weer zie versnellen met de bal aan een touwtje en zijn leeftijd/techniek/afstandschot in gedachten hou, is dit een speler met ontzettend veel potentie.

Geef hem wat tijd. Over twee jaar is hij nog steeds jong.
Dat laatste is waar. Maar gisteren heeft hij toch niet veel laten zien. Toch?

Bovenaan Onderaan