Nick Viergever (V)

Maar Viergever en de oude Schwaab kregen minder goals tegen dan de geweldenaars de Ligt en Blind dus beetje overdreven.
Ik verwacht van jou natuurlijk ook niet anders, Quagie!
Scorebordjournalistiek is dit: het was ondanks die twee achterin en niet dankzij! En bovendien hebben we door hun middelmatige kwaliteiten zoveel aan opbouw en gedurfd voetbal moeten inleveren dat we geworden zijn tot een saaie ploeg met de intentie om tegen te houden en niet om te voetballen. Ajax heeft gedurfd en met veel risico’s gespeeld. Niet zo gek dat ze een paar goals meer tegen kregen. Dat boeide hen niet want uiteindelijk hadden ze een stuk of 15 goals meer gescoord dan wij. En ze zijn overal heel erg ver gekomen met dat spel en het aantal tegengoals. Ik had graag 10 goals meer tegen gehad maar wel kampioen geworden, de beker gewonnen en in de halve finale van de CL gestaan...
 
Dat deden zij samen met de backs en voornamelijk het blok op het middenveld. De missie tot weinig tegengoals is dan redelijk geslaagd, al was de spreiding niet fijn (Emmen, Heerenveen, Ajax bijv). Maar dat is - denk ik - wel ten koste gegaan van het spel op het middenveld en daarmee het aantal goals voor.

P.S.V. heeft 98 doelpunten gemaakt, met dat aantal staan ze volgens mij op de 4de of 5de plek in de historie betreft goals voor in een seizoen van P.S.V.
Dus ondanks het verdedigende blok best veel goals gemaakt.
Het geschuif op het middenveld heeft je denk ik meer gekost dan het verdedigende blok.
 
Van mij mag Viergever wel weg hoor, maar dan voor 15+ miljoen euro, zodat we niets of erg weinig erbij hoeven te leggen, voor een geschikte vervanger uit de buitenlandse competitie ...
 
Laat gaan laat gaan, goed voor de breedte maar psv hanteert hem als basis materiaal dat moet echt beter kunnen
 
Van mij mag Viergever wel weg hoor, maar dan voor 15+ miljoen euro, zodat we niets of erg weinig erbij hoeven te leggen, voor een geschikte vervanger uit de buitenlandse competitie ...
Nadeel alleen is dat het PSV al jaren faalt in het halen van centrale verdedigers - op Moreno na- Neem aan dat PSV minimaal 3 eredivisiewaardige CV's wilt en 1 jeugdige speler (Obispo) de kans geven...zou beteken dat er 3 nieuwe moeten komen door vertrek Schwaab en Viergever...nou succes dan
 
Nadeel alleen is dat het PSV al jaren faalt in het halen van centrale verdedigers - op Moreno na- Neem aan dat PSV minimaal 3 eredivisiewaardige CV's wilt en 1 jeugdige speler (Obispo) de kans geven...zou beteken dat er 3 nieuwe moeten komen door vertrek Schwaab en Viergever...nou succes dan
Nog moeilijker lijkt het me om 15m voor Viergever te krijgen.

Als dat lukt mag hij van mij meteen weg
 
P.S.V. heeft 98 doelpunten gemaakt, met dat aantal staan ze volgens mij op de 4de of 5de plek in de historie betreft goals voor in een seizoen van P.S.V.
Dus ondanks het verdedigende blok best veel goals gemaakt.
Het geschuif op het middenveld heeft je denk ik meer gekost dan het verdedigende blok.
Berg de wiskunde en statistiek boeken maar weer op. Je bereikt die tweede plek gewoon door een gezamenlijke slappe naieve shit instelling voor de hele tweede seizoenshelft. Geen wedstrijd zag er nog uit zoals in de 1e helft.
 
Berg de wiskunde en statistiek boeken maar weer op. Je bereikt die tweede plek gewoon door een gezamenlijke slappe naieve shit instelling voor de hele tweede seizoenshelft. Geen wedstrijd zag er nog uit zoals in de 1e helft.

Niks met wiskunde en statistieken te maken Pietertje.
Gewoon observeren en logisch denken.

Je bereikt de 2de plek omdat
* Angelino, Dumfries, Rosario in de 2de seizoenshelft op waren, wat logisch is ivb met hun leeftijd en de belasting vorig seizoen 2 speelden onderin/middenmoot eredivisie en 1 KKD. Echter waren er geen vervangers.
* in plaats van je moegestreden mensen rust te gunnen worden fitte mannen (Hendrix, Peirero) verwisselt voor jonkies.
* Lozano die vermoeid is na een lange serie van wedstrijden voor P.S.V. en Mexico. En zijn stempel niet meer kon.

Je kan ze veel aanrekenen maar aan de instelling heeft het niet gelegen, vind ik.
 
Kunnen wel roepen dat je een topper wil hebben en Viergever dat net niet vind, maar PSV is niet in staat gebleken om toppers achterin te halen de afgelopen jaren. Sterker nog, Viergever is een van de betere gebleken die we hebben gehaald.

Je moet altijd betere spelers willen hebben, maar je moet ook reeel genoeg zij om te stellen dat alleen als het echt beter is je een speler moet vervangen. En daar we al een nieuwe CV nodig hebben (vertrek Schwaab en niet goed genoeg Luckassen), zal het al lastig genoeg zijn om 1 top CV te halen, laat staan 2.

Laat Viergever dus maar gewoon blijven wat mij betreft. de kans dat we 1 topper halen achterin is al klein, laat staan 2.
 
Ik zou Viergever bij een vertrek echt niet missen, maar ik ben bang dat ze het bij PSV voor elkaar kunnen krijgen een nog mindere speler aan te trekken als basismateriaal. Het is immers maar de verdediging.
 
Niks met wiskunde en statistieken te maken Pietertje.
Gewoon observeren en logisch denken.

Je bereikt de 2de plek omdat
* Angelino, Dumfries, Rosario in de 2de seizoenshelft op waren, wat logisch is ivb met hun leeftijd en de belasting vorig seizoen 2 speelden onderin/middenmoot eredivisie en 1 KKD. Echter waren er geen vervangers.
* in plaats van je moegestreden mensen rust te gunnen worden fitte mannen (Hendrix, Peirero) verwisselt voor jonkies.
* Lozano die vermoeid is na een lange serie van wedstrijden voor P.S.V. en Mexico. En zijn stempel niet meer kon.

Je kan ze veel aanrekenen maar aan de instelling heeft het niet gelegen, vind ik.
Dus jij vind het nodig om je mede forummers een naampje te geven?

En "observatie" en "logica"? Het staat interessant als je wat termen zegt maar meer ook niet.
Hoe logisch is het dat alle basiskrachten meer dan een hele tweede helft moe waren? Je kan een keertje moe zijn maar niet zo lang. In de Premier league zouden ze er om lachen.
Heb jij Lozano geobserveerd? Die oogde helemaal niet vermoeid zoals jij zegt, die trok vele sprints. Hoe kan het dat we in de slotfase juist de drive hadden om nog iets te proberen? Is dat ook vermoeidheid?

Ik vind het wel degelijk een kwestie van hoe je het veld in stapt.
De energie die PSV had was plichtmatig, mak en het oogde ongeinspireerd zo van wij zijn te pakken.
 
Dus jij vind het nodig om je mede forummers een naampje te geven?

En "observatie" en "logica"? Het staat interessant als je wat termen zegt maar meer ook niet.
Hoe logisch is het dat alle basiskrachten meer dan een hele tweede helft moe waren? Je kan een keertje moe zijn maar niet zo lang. In de Premier league zouden ze er om lachen.
Heb jij Lozano geobserveerd? Die oogde helemaal niet vermoeid zoals jij zegt, die trok vele sprints. Hoe kan het dat we in de slotfase juist de drive hadden om nog iets te proberen? Is dat ook vermoeidheid?

Ik vind het wel degelijk een kwestie van hoe je het veld in stapt.
De energie die PSV had was plichtmatig, mak en het oogde ongeinspireerd zo van wij zijn te pakken.

Excuses als ik je beledigd hebt.
Dat was niet mijn bedoeling, in mijn directe omgeving loopt een Phillip en die wordt door iedereen Piertertje genoemd (zonder negatieve bijbedoelingen). Maar dat mag ik nooit zomaar hier kopiëren nogmaals excuses.

Verder vond ik Lozano wel vermoeid ogen, had niet meer de drive zoals het jaar daarvoor (typerend was toen de goal tegen az dat hij Bizot te snel af was).
Ja hij trok sprints maar was er al een paar keer afgegaan wegens kleine pijntjes. Heeft hij het seizoen ervoor geen last van gehad.

Dat Angelino, Dumfries en Rosario vermoeid waren is gewoon logisch die kwamen van een niveau waar de belasting anders is dan bij P.S.V.
Tel daarbij op dat die laatste 2 ook nog international zijn geworden.

Wat rust kan doen met die jongens in zo'n seizoen zag je gister bij Dumfries tegen Engeland, dan hervinden ze net even dat laatste stukje energie terug.
 
Laatst bewerkt:
Snel verkopen, Viergever is jinxed, kost kampioenschappen.
Wie denk je dat daar een behoorlijk bedrag voor geeft? Lijkt me echt heel moeilijk die te verkopen naar een club waar hij zelf ook naar toe wil, voor een redelijk bedrag dat je nodig hebt om een vervanger aan te trekken (4-5m?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan