Nick Viergever (V)

Mijn eerste reactie: Bah, Viergever. Destijds was ik blij dat hij naar ajax ging en niet naar PSV. En in zijn tijd bij ajax heeft ie geen enkele prijs gepakt.

Ga je echter "blanco" naar hem kijken, dan moet je constateren dat hij in 4 seizoenen ajax 2 seizoenen grotendeels als basiskracht aanwezig was, en 2 seizoenen invaller. Aardig wat Europese ervaring, wat met name voor komend seizoen prettig is. Een topper is het niet, zal het ook niet worden. Maar hij is ook niet minder dan Schwaab, Isimat of Brenet. Bovendien is dit wél een linkspoot, wat gezien de huidige groep erg fijn is.
Waar ik wél bang voor ben, maar dat kun je hem niet kwalijk nemen, is dat hij dé linksback gaat worden, de opvolger van Willems. Grote kans dat Arias vertrekt, Brenet naar rechts verhuist en Brands nog ergens een jonge back huurt of er eentje gratis oppikt. De kaasschaaf is weer langs de verdediging gegaan.

Sorry, maar als je met Brenet - Schwaab - Isimat - Viergever, als basis het seizoen in gaat. Daar moet je toch niet aan denken? Dan krijg je 100% 45+ tegendoelpunten.
 
Sorry, maar als je met Brenet - Schwaab - Isimat - Viergever, als basis het seizoen in gaat. Daar moet je toch niet aan denken? Dan krijg je 100% 45+ tegendoelpunten.

Dan ga ik komend seizoen niet kijken. Viergever is een prima backup, maar Schwaab zou ik graag met Obispo in het centrum willen zien. En de backs moeten alle 2 nieuw zijn. Brenet, Isimat en Viergever zijn geweldige reserves.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ach, men is ook van Schwaab gaan houden, wat ook zwaar afgeschreven hard werkende armoede is, dan kan een Viergever ook nog nuttig uitpakken. Al zou die op geen een lijstje van mij voorkomen als ik een scout was. Mits die niet gratis zat ergens op een parkeerplaats langs de snelweg.
 
Ach, men is ook van Schwaab gaan houden, wat ook zwaar afgeschreven hard werkende armoede is, dan kan een Viergever ook nog nuttig uitpakken. Al zou die op geen een lijstje van mij voorkomen als ik een scout was. Mits die niet gratis zat ergens op een parkeerplaats langs de snelweg.

En laat dat laatste nou net (ongeveer) het geval geweest zijn (hoewel Ajax vergelijken met een parkeerplaats wel een belediging voor de parkeerplaats is :grin:)!
 
Ik verbaas me toch wel over de mensen die Viergever niet zien zitten. kampioen wordt je niet met 11 spelers, hier heb je een team voor nodig met een goede mix. 22 dure basisspelers zit er echt niet in. Nick lijkt me de ideale speler om er bij te hebben in teamverband, een speler die er staat en wellicht door de eigen jeugd voorbij gestreefd kan worden.

Jajaja.... Maar ik voel aan mijn water dat deze jongen niet is gehaald voor de breedte. Noem me cynisch. Noem me bitter. Maar zo voel ik dat.
 
Beter 1 viergever achter dan hand dan geen lb in de selectie. Hopelijk komt er uiteraard meer bij de komende periode.
 
4 jaar ajaks 119 wedstrijden gespeeld en 9 goals totaal.Waardeloos dus.Wie weet gaat hij het bij ons helemaal maken en past hij goed in ons aanvallend spel.
 
4 jaar ajaks 119 wedstrijden gespeeld en 9 goals totaal.Waardeloos dus.Wie weet gaat hij het bij ons helemaal maken en past hij goed in ons aanvallend spel.

Dat vind ik dan weer best goede cijfers voor een back. Jan Heintze - volgens velen de beste linksback die PSV ooit heeft gehad - kwam tot 7 doelpunten in 16(!) seizoenen PSV.

't Is een teamsport, hè? De taken zijn verdeeld. Verdedigers reken je doorgaans af op de bal tegenhouden, en aanvallers op de bal in de goal schieten.
 
Dat vind ik dan weer best goede cijfers voor een back. Jan Heintze - volgens velen de beste linksback die PSV ooit heeft gehad - kwam tot 7 doelpunten in 16(!) seizoenen PSV.

't Is een teamsport, hè? De taken zijn verdeeld. Verdedigers reken je doorgaans af op de bal tegenhouden, en aanvallers op de bal in de goal schieten.

Verdedigers van Ajax rekenen we af op rode kaarten, eigen doelpunten en ruzie met het eigen publiek. Laten we de discussie wel een beetje zuiver houden.
 
4 jaar ajaks 119 wedstrijden gespeeld en 9 goals totaal.Waardeloos dus.Wie weet gaat hij het bij ons helemaal maken en past hij goed in ons aanvallend spel.
Dat is dus per seizoen 2,25 goals.
Dit zijn het aantal doelpunten van onze verdedigers dit seizoen:
Brenet 1
Isimat 1
Schwaab 2
Arias 3

Ik snap niet waarom Viergever daarom niet bij PSV past?
 
Viergever is een sterspeler voor PSV als je kijkt naar de huidige verdediging.
Maar de meesten hier vergelijken spelers hier met Heintze, Stam, Moreno..

tja...
 
Ik weet niet waar dat de norm voor moet zijn.. maar als dat de norm moet zijn dan dan staan we ieder jaar in de finale van de CL met 22 sterspelers..
Helaas is dat niet meer haalbaar sinds ongeveer een jaar of 30 ..
Misschien moet je er nog even aan wennen
 
Ik zie het wel gebeuren. Viergever en Schwaab in het centrum. Lekker ervaren. Of vloek ik in de kerk?
 
Ik weet niet waar dat de norm voor moet zijn.. maar als dat de norm moet zijn dan dan staan we ieder jaar in de finale van de CL met 22 sterspelers..
Helaas is dat niet meer haalbaar sinds ongeveer een jaar of 30 ..
Misschien moet je er nog even aan wennen
Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen in die zin dat een Moreno wel degelijk haalrbar bleek te zijn.
En voor de rest eisen we hier geen Thiago Silva of zo maar ook niet telkens een transfervrije speler of een gokje als Brenet. Tussen de namen die jij noemt en wat we op dit moment zien bij PSV is een behoorlijk gat dat makkelijk door een redelijk materiaal opgevuld kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan