Nederlands Elftal

Tsja, Als je ooit een paar minuten bij Ajax hebt gevoetbald, kom je al in Oranje. Dat is inderdaad al jaaaaren zo. Ik zou ook een Hendrix wel eens in oranje willen zien spelen.
Nou moeten we niet overdrijven. Hendrix is een nuttige clubvoetballer (die overigens érg goed speelde tegen Bate), maar dat zijn geen spelers die ik graag in het grote Oranje zou willen zien. Nee, dan liever Frenkie de Jong, en dat meen ik oprecht.
 
Blijkbaar is 9 potjes voetballen, 3 goede passes en 2 tegenstanders uitschakelen in een Ajax shirt al genoeg om een smeekbede van Koeman te ontvangen. Die had bij een keuze voor Nederland ipv Marokko ook gewoon bij deze selectie gestaan.

Een paar eredivisiepotjes en dan in Oranje is al enkele jaren aan de orde. Het is niet zo gek dat ze zo zijn afgezakt.
 
Belachelijk inderdaad dat Bergwijn er niet bij zit.

Papzak Koeman roept wel die Kluivertje op, die lekker 90 minuten op de bank zat tegen AC Milan.
 
En Luuk de enige echte spits. De rest is van origine flankspeler.
Hebben we echt geen spitsen meer verder?

Huntelaar en Van Persie worden oud. Snap ik.
Weghorst is Luuk -1.
Dost wil niet meer.
Die jongen die in Oostenrijk speelt... Geen Oranje niveau.
Vergeet ik iemand?

Edit: Vincent Janssen natuurlijk. Uiteindelijk toch niet doorgebroken...

Als je geen topspits hebt, dan maar een balvaste en kopsterke jongen die de spelers eromheen (Depay, Promes) beter laat spelen. Het zou zomaar kunnen werken. Benzema vind ik ook zo'n spits. Niveautje hoger dan Luuk, maar net als hij niet de sterspeler voorin.
 
Als je geen topspits hebt, dan maar een balvaste en kopsterke jongen die de spelers eromheen (Depay, Promes) beter laat spelen. Het zou zomaar kunnen werken. Benzema vind ik ook zo'n spits. Niveautje hoger dan Luuk, maar net als hij niet de sterspeler voorin.

Inderdaad, Frankrijk had dat ook met Giroud. Die scoorde niet,maar liet anderen scoren.
 
Nou moeten we niet overdrijven. Hendrix is een nuttige clubvoetballer (die overigens érg goed speelde tegen Bate), maar dat zijn geen spelers die ik graag in het grote Oranje zou willen zien. Nee, dan liever Frenkie de Jong, en dat meen ik oprecht.

Frenkie is natuurlijk ook een goeie voetballer,maar staat er ook nog maar net. Hij is ook een heel ander type speler dan Hendrix. Ik vind dat Hendrix in de afgelopen tijd best wel eens (Sowieso) bij de voorselectie had mogen zitten, maar Bacchus ook al zei:Blijkbaar heeft ie nog een hekel aan PSV.
 
Frenkie de Jong snap ik meer dan bankzitter Van de Beek, afgezet tegen Hendrix dan. Zowel hij als Bergwijn gaven vandaag de enige goede reactie.
 
Koeman heeft nog steeds een pesthekel aan PSV, na het gedoe in 2007. Hij zal altijd meer ajacied blijven...

Hij geeft PSV dus de schuld van zijn eigen falen destijds; misschien zit er een beetje een v.d. Gijp in hem. De vrije val die PSV maakte in de tweede seizoenshelft en die hij niet wist om te buigen. Een wereldwonder dat PSV toen alsnog kampioen werd.
 
Hij geeft PSV dus de schuld van zijn eigen falen destijds; misschien zit er een beetje een v.d. Gijp in hem. De vrije val die PSV maakte in de tweede seizoenshelft en die hij niet wist om te buigen. Een wereldwonder dat PSV toen alsnog kampioen werd.

Alsof Koeman daar nu nog mee bezig is. Hij is daarna al op vele treinen gesprongen.
 
Het slechte gevoel over de club kan niettemin prima blijven hangen bij rancuneuze personen.

Die indruk heb ik bij Koeman echt niet. Hij werd in zijn tijd als coach bij ons door mensen binnen PSV ook als erg sympathiek ervaren. Dat was bijvoorbeeld Hiddink nog wel eens anders.

Dat er (onbewust of bewust) ergens toch een voorkeur in zit als een speler bij Ajax speelt of doorbrak... Tsja, dat is bij driekwart Nederland zo.
 
Die indruk heb ik bij Koeman echt niet. Hij werd in zijn tijd als coach bij ons door mensen binnen PSV ook als erg sympathiek ervaren. Dat was bijvoorbeeld Hiddink nog wel eens anders.

Dat er (onbewust of bewust) ergens toch een voorkeur in zit als een speler bij Ajax speelt of doorbrak... Tsja, dat is bij driekwart Nederland zo.

Koeman weet wellicht ook dat hij met een (ex)-ajaksspeler op safe speelt. Dan kun je zelfs een kwalificatie verneuken met een beginneling zonder dat je dat heel erg kwalijk wordt genomen. En dat zal toch iets anders zijn met een PSV-er.
 
Ja Koeman is een rancuneus persoon, nee Koeman heeft daarom niet iets tegen PSV'ers. Koeman is vooral een product van de algemene Ajax tendens. Hij kan best stoere keuzes maken, maar nooit als het op de Ajax-colonne aankomt, dan bekijkt hij heel serieus Mazraoei en De Jong.

Hij moest 'doorselecteren' en Oranje weer smoel geven, heeft een paar nieuwe jongens in oefenpotjes bekeken en is geëindigd met een selectie met Babel en een onduidelijke speelstijl.

Koeman valt voorlopig heel zwaar tegen.
 
Ik maak me er niet zo druk om. Er komen nu 2 wedstrijden aan. Een vriendschappelijke wedstrijd tegen Peru aan en een wedstrijd tegen Frankrijk voor de Nations Cup. Er valt weinig eer te behalen tegen Peru en tegen Frankrijk is Oranje hoogstwaarschijnlijk volstrekt kansloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan