Nederlands Elftal

Kenneth Taylor, die hoeft ook maar een scheet te laten om opgeroepen te worden. Op basis van wat ze beide de laatste weken op de mat leggen, moet je hier toch Veerman opstellen.
Kenneth heeft een hogere handelingssnelheid dan onze Joey. Ik kan me wel vinden in deze selectie, al vind ik Frimpong een misser. En ik zie niet zoveel in Geertruida en Wieffer. Hartman vind ik wel weer echt qua potentie een international.
 
Ik vind Taylor echt niet zo'n goeie voetballer, en Klaassen ook niet. Maar welke andere middenvelders dan wel? Teun is geblesseerd, Gravenbergh speelt heel weinig en Veerman heeft moeite met de hogere snelheid. Waterreus liet doorschemeren dat hij oa samen met Koeman naar PSV - Sevilla had gekeken, en dat Koeman teleurgesteld was in Veerman op het hogere niveau. Ik snap dat wel. Maar goed, Taylor is ook niet een hele grote.

Frimpong had erbij moeten zitten. De Vrij weg is ergens wel begrijpelijk doordat we zoveel goeie verdedigers hebben. De Vrij zou toch niet basis staan, kun je net zo goed wat nieuwe jongens als Geertruida en Botman gaan wegen. (Sorry Brainz dat ik iets positiefs over Botman zeg).

Gini is opvallend, is natuurlijk nog maar net weer een beetje fit. Wel leuk om hem er weer bij te hebben.

Brobbey weet ik niet zo goed. Weghorst lijkt mij onze stormram. We hebben er niet per se twee nodig. Maar dan de vraag: Wie dan wel? Dallinga? :shrug: Eigenlijk hebben we een winger nodig, zeker een rechtsbuiten. Nu gaan Xavi daar spelen en net niet uit de verf komen.
 
Ik vind Taylor echt niet zo'n goeie voetballer, en Klaassen ook niet. Maar welke andere middenvelders dan wel? Teun is geblesseerd, Gravenbergh speelt heel weinig en Veerman heeft moeite met de hogere snelheid. Waterreus liet doorschemeren dat hij oa samen met Koeman naar PSV - Sevilla had gekeken, en dat Koeman teleurgesteld was in Veerman op het hogere niveau. Ik snap dat wel. Maar goed, Taylor is ook niet een hele grote.

Frimpong had erbij moeten zitten. De Vrij weg is ergens wel begrijpelijk doordat we zoveel goeie verdedigers hebben. De Vrij zou toch niet basis staan, kun je net zo goed wat nieuwe jongens als Geertruida en Botman gaan wegen. (Sorry Brainz dat ik iets positiefs over Botman zeg).

Gini is opvallend, is natuurlijk nog maar net weer een beetje fit. Wel leuk om hem er weer bij te hebben.

Brobbey weet ik niet zo goed. Weghorst lijkt mij onze stormram. We hebben er niet per se twee nodig. Maar dan de vraag: Wie dan wel? Dallinga? :shrug: Eigenlijk hebben we een winger nodig, zeker een rechtsbuiten. Nu gaan Xavi daar spelen en net niet uit de verf komen.
Dallinga, die had er bij ons toch ook wel een stuk of 20 in geschoten?
 
Dallinga, die had er bij ons toch ook wel een stuk of 20 in geschoten?
Dallinga is een gok die we afgelopen zomer gewoon hadden moeten nemen. Ja het was maar KKD, maar een jonge speler die er daar 32 (+8 acht assists) inlegt in 37 is gewoon een groot talent. Had een jeugdspeler van ons dat gedaan, dan hadden we hem gelijk bij het eerste gewild. Had je weinig gekost en je had meteen de broodnodige extra spits gehad, die we vooral de eerste seizoenshelft zo gemist hebben met de blessure en later mindere vorm van Luuk.
 
Dallinga is een gok die we afgelopen zomer gewoon hadden moeten nemen. Ja het was maar KKD, maar een jonge speler die er daar 32 (+8 acht assists) inlegt in 37 is gewoon een groot talent. Had een jeugdspeler van ons dat gedaan, dan hadden we hem gelijk bij het eerste gewild. Had je weinig gekost en je had meteen de broodnodige extra spits gehad, die we vooral de eerste seizoenshelft zo gemist hebben met de blessure en later mindere vorm van Luuk.
Psv koopt dat soort spelers liever voor vele miljoenen en er dan achter komen dat het toch net niet is. Psv moet echt veel meer investeren in dit soort jongens die voor een appel en ei zijn op te halen. Verhuur ze 1/2 jaar of maak je selectie kleiner van die dure bankzitters en betrek deze spelers bij jong en Psv1. Mijnans, van Ewijk, Dallinga, nu evt die van Bommel. Gewoon vroeg kopen en hopen dat het wat wordt. Dan ben je 5 miljoen kwijt voor 5/6 spelers ipv 1 die misschien mislukt.
 
Ik vind Taylor echt niet zo'n goeie voetballer, en Klaassen ook niet. Maar welke andere middenvelders dan wel? Teun is geblesseerd, Gravenbergh speelt heel weinig en Veerman heeft moeite met de hogere snelheid. Waterreus liet doorschemeren dat hij oa samen met Koeman naar PSV - Sevilla had gekeken, en dat Koeman teleurgesteld was in Veerman op het hogere niveau. Ik snap dat wel. Maar goed, Taylor is ook niet een hele grote.
Reijnders van AZ
 
Mijn god, we komen nooit van Blind af. En Frimpong niet oproepen? De beste back van Nederland die in wereldvorm is. Belachelijk. En straks weer jarenlang artikelen lezen over hoe graag we hem voor Oranje hadden gehad, terwijl die dan voor Real Madrid of Bayern speelt en uitkomt voor Engeland of Ghana. Niks geleerd van het Ziyech verhaal.


Blind komt hier om z'n 100e interland af te tikken en daarna is het over en uit, vermoed ik.
 
Zou best een mooie opstelling kunnen zijn:

Cillesen
Dumfries-De Ligt-van Dijk-Ake
De Jong- Wijnaldum- Simons
Berghuis-Memphis-Gakpo

Blijkbaar De Jong dus niet. De Roon dan maar.
 
Mooi. Genoeg talent op de linksbackpositie tegenwoordig. We hoeven echt niet meer met een trage, omgeturnde middenvelder annex centrale verdediger te spelen op die positie.
Linksback is best wel bizar de laatste tijd.

Malacia op topniveau als wissel, Ake op absoluut topniveau als basiskracht, Struijk op iets lager niveau als basiskracht.
In de 'subtop van Europa' hebben we Bakker nog rondlopen, en Meijer die hoge ogen scoort bij Brugge.
En dan nog Wijndal en Patrick die nu in Nederland spelen, met Hartman die ook doorbreekt.
 
Linksback is best wel bizar de laatste tijd.

Malacia op topniveau als wissel, Ake op absoluut topniveau als basiskracht, Struijk op iets lager niveau als basiskracht.
In de 'subtop van Europa' hebben we Bakker nog rondlopen, en Meijer die hoge ogen scoort bij Brugge.
En dan nog Wijndal en Patrick die nu in Nederland spelen, met Hartman die ook doorbreekt.
Je vergeet de grootste: Daley Blind! (althans volgens de bondscoaches keer op keer).
 

Nou, Veerman bij Oranje! Als hij voor de positie van Frenkie komt had ik toch eerder voor Schouten gekozen, is toch veel meer een soortgelijk type. Hoop dat Veerman er eentje stijf de kruising in jaagt tegen Frankrijk, zou wat zijn.

Dat Bergwijn bij de selectie zat, was al een wonder eigenlijk. Speelt pas 2 wedstrijden een beetje naar behoren. Tot die tijd heeft 'ie een heel seizoen lang nog geen bushalte kunnen uitspelen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Linksback is best wel bizar de laatste tijd.

Malacia op topniveau als wissel, Ake op absoluut topniveau als basiskracht, Struijk op iets lager niveau als basiskracht.
In de 'subtop van Europa' hebben we Bakker nog rondlopen, en Meijer die hoge ogen scoort bij Brugge.
En dan nog Wijndal en Patrick die nu in Nederland spelen, met Hartman die ook doorbreekt.
En uit onze opleiding doet Maatsen het heel goed bij Burnley dit seizoen als basisspeler (staan met afstand 1e in championship). Die is binnen een paar jaar ook kandidaat als hij zo doorgaat.
 

Nou, Veerman bij Oranje! Als hij voor de positie van Frenkie komt had ik toch eerder voor Schouten gekozen, is toch veel meer een soortgelijk type. Hoop dat Veerman er eentje stijf de kruising in jaagt tegen Frankrijk, zou wat zijn.

We hebben die Wieffer toch, dat schijnt nu al de allergrootste voetballer die Nederland ooit heeft voortgebracht te zijn. Als ik die wekelijkse berichten van al die Feyenoord analisten moet geloven.
 
Daar zouden toch tenminste 1 a 2 mensen grote spelers van moeten worden.
Buiten Ake, die dat al is verwacht ik het meest van Meijer en Maatsen. Dat vind ik allebei erg talentvolle en complete backs die alle facetten wel beheersen. Struijk is een prima speler, maar zit bij Leeds wel een beetje aan zijn top. Wijndal is toch sinds een jaartje of 2 wat gestagneerd en verwacht en zit met top Eredivisie ook wel een beetje aan zijn max. Van Bakker verwacht ik nog wel een stapje omhoog (geen Real of Bayern, maar een Dortmund of Leipzig bijvoorbeeld), omdat hij zowel als back in een 4- en 5-mans verdediging kan spelen en ook als CV, waardoor hij gewoon interessant is voor de breedte van een selectie, maar zal geen sterspeler worden. Malacia vind ik verdedigend erg goed, maar is aanvallend te min voor de top.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Terug
Bovenaan Onderaan