Natuur en milieu

En het mooie in deze discussie:
Vliegverkeer wordt gezien als een grote vervuiler, maar ondertussen is de kleding industrie erger dan het lucht,- en grondvervoer samen. Daar hoor je dan weer weinig over.
Ook een leuk voorbeeld inderdaad. De totale balans moet herzien worden en het begint - denk ik - voor een groot deel bij de luxe (neigend naar decadentie) waarin we al een poosje wensen te leven. De ommekeer komt niet door iedereen vliegschaamte of een elektrische auto aan te praten. Want dan val je van de regen in de drup met weer nieuwe problemen. Het begint gewoon door minder consumptie. En het liefst door minder mensen, maar dat verkoopt niet zo goed.
 
Voel vrij om verder toe lichten en hoe dit aangepakt kan worden. Ik ben wel benieuwd naar jou gedachten daarover.
Welke issue? De kledingindustrie, het vervoer of de gehele milieukwestie?

Het antwoord is trouwens altijd cruiseschepen.
 
Voel vrij om verder toe lichten en hoe dit aangepakt kan worden. Ik ben wel benieuwd naar jou gedachten daarover.
Bij kleding kan je nadenken over o.a. hoeveel je hebt, hoe makkelijk we dingen kopen en na 1x niet meer dragen etc.
 
Bij kleding kan je nadenken over o.a. hoeveel je hebt, hoe makkelijk we dingen kopen en na 1x niet meer dragen etc.
En niet een hele collectie bestellen, thuis op je gemak passen en hetgeen wat niet bevalt retour sturen. Niet direct waar op wordt gedoeld met kledingindustrie maar man wat heb ik een hekel aan dit consumenten gedrag
 
Bij kleding kan je nadenken over o.a. hoeveel je hebt, hoe makkelijk we dingen kopen en na 1x niet meer dragen etc.
Dit.
+letten over waar je het koopt (primarkt is na 5 keer wassen niet meer te dragen)
+letten op welke stof. Er zijn wat milieu vriendelijke alternatieven tov de traditionele stoffen
+recycling. Heel veel (in de wereld) gaat naar de stort.

De grootste winst valt te halen bij het productieproces. Want zoals bij veel zaken heeft het westen dat uitbesteed naar arme landen. Daarmee hebben we geen verantwoordelijkheid voor de arbeidsomstandigheden, de gevolgen op de gezondheid en het impact van het milieu. Dat zou het westen moeten “afkopen” zodat er een impuls is om het te verbeteren.
 
En niet een hele collectie bestellen, thuis op je gemak passen en hetgeen wat niet bevalt retour sturen. Niet direct waar op wordt gedoeld met kledingindustrie maar man wat heb ik een hekel aan dit consumenten gedrag
Sowieso dat hele online bestellen, we doen het massaal inc. gratis bezorging, maar als je ziet hoe mensen zeiken over de verkeersveiligheid tgv de bezorgers dan spat de hypocrisie er vanaf. Maar goed, dat past hier weer minder thuis en voordat ik weer MB's verspil...

CNG MrKrateos ik doe tegenwoordig veel meer mail direct deleten ipv verwijderen naar de prullenbak dankzij jouw tip.
 

Een artikel met wat cijfers omtrent dit onderwerp. Ik heb nooit geweten dat deze industrie zo vervuilend is
 
Of wat dacht je van data. Mails die geopend in de inbox blijven staan, tweets en forum berichten. Elke MB heeft zn uitstoot, en dit gedeelte blijft maar groeien en groeien.
Nooit bij stil gestaan. Een opgeslagen terabyte stoot blijkbaar 20 ton aan CO2 uit per jaar. Holy shit!

Voor mij lastig in te beelden hoe veel en hoe schadelijk die 20 ton precies is maar het lijkt me erg veel.


 
Nooit bij stil gestaan. Een opgeslagen terabyte stoot blijkbaar 20 ton aan CO2 uit per jaar. Holy shit!

Voor mij lastig in te beelden hoe veel en hoe schadelijk die 20 ton precies is maar het lijkt me erg veel.


Betreft natuurlijk niet wat jij op bv je laptop hebt. Maar wel alles wat in de cloud staat.
 
De NOS heeft zichzelf weer eens overtroffen met dit filmpje. Fantastisch uitgelegd!


Ik ben stiekem wel heel bij dat El Niño niet al teveel effect lijkt te hebben op Canada/Alaska waar ik volgend jaar heen ga. :zwijgen:
 

ook in de tuin hier is er bitter weinig activiteit van insecten waarneembaar tov de eerdere jaren.
 

ook in de tuin hier is er bitter weinig activiteit van insecten waarneembaar tov de eerdere jaren.
Gisteren in de grond naast een van de bomen in de achtertuin een hommelnest gevonden. Ook veel metselbijtjes in de tuin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan