Mohamed Ihattaren (M)

Juist. In plaats van een halfgod aan wie na een paar kilo afvallen en wat schijnbewegingen de club haar hele beleid moet aanpassen.
Dat gaat mij ook te ver, ook het 'dit is allemaal de schuld van Schmidt' is gewoon een slag in de lucht. Mo maakt nu stappen, laten we hopen dat we nog een tijd van die jongen mogen genieten.

En niet alleen voor onszelf, maar ook voor de ontwikkeling van Mo zelf.
 
Juist. In plaats van een halfgod aan wie na een paar kilo afvallen en wat schijnbewegingen de club haar hele beleid moet aanpassen.
Je hebt een punt. Maar je moet het ook zien als een stuk kapitaal. Als die jongen op z’n 18e al meer dan 15 miljoen waard is en als een van de grootste talenten van de wereld wordt gezien. Zou het wel goed zijn voor hem, de club en andere toekomstige talenten als de focus en begeleiding net iets meer op hem ligt.
 
Ihattaren is vorig jaar gewoon in de war geweest door alle verdrietige en ook leuke en spannende dingen die daarvoor zijn gebeurd. Plus dat het een jongen is met niet al te hoog IQ en ontzettend emotioneel.

In de war, of gewoon een verrekt verwend nest wat een jaarsalaris heeft opgestreken met niets doen, problemen maken en zeiken.

Sorry maar Mo mag nog steeds zo snel mogelijk naar de deur toe om nooit meer terug te keren.
 
Je hebt een punt. Maar je moet het ook zien als een stuk kapitaal. Als die jongen op z’n 18e al meer dan 15 miljoen waard is en als een van de grootste talenten van de wereld wordt gezien. Zou het wel goed zijn voor hem, de club en andere toekomstige talenten als de focus en begeleiding net iets meer op hem ligt.
Talent heeft mogelijkheden nodig en moet het dan zelf laten zien. Iedere club biedt die spelers mogelijkheden. Ook PSV. Maar het grootste talent wordt heel vaak ook gewoon helemaal niks. We doen bij op t forum net alsof het aan Schmidt of PSV ligt. Wat een onzin. Mo moet het gewoon zelf laten zien. Doet ie dat niet, dan ligt dat aan Mo.
 
In de war, of gewoon een verrekt verwend nest wat een jaarsalaris heeft opgestreken met niets doen, problemen maken en zeiken.

Sorry maar Mo mag nog steeds zo snel mogelijk naar de deur toe om nooit meer terug te keren.
Het is jammer dat er zo weinig bekend mag worden waarom hij de aangeboden contracten niet ziet zitten. Is dat ontevredenheid over speeltijd en garanties, over eventuele vertrekopties bij clubs waar hij graag naar toe wil, is het salaris wat hij eist veel hoger dan wordt geboden, of heeft hij gewoon financieel het meeste baat bij een transfervrij vertrek met zeer gunstige premies en ziet ie dat wel zitten?
 
Laatst bewerkt:
Waarom is Max Verstappen een wereldtopper? Omdat hij het laat zien wanneer het er echt om gaat. Ook hij was jong en maakte fouten. Dat gaat met ups en downs. Maar een wereldtopper wordt je door prestaties. Niet door een snelle ronde tijdens een testrit op een zwoele zomeravond.
 
Gaan we weer. 1 redelijke wedstrijd en we worden weer wereldkampioen. In potentie zus, in aanleg zo. Vorig jaar een heel jaar stilgestaan in zijn ontwikkeling. Door eigen toedoen. Kansen genoeg gehad. Hoop gedoe in de media. Beetje kutten op insta. Moeten ander spelers eens proberen. Als hij niet bijtekent als een malle verkopen en de deur dichtgooien. Als hij het niet bij PSV redt, gaat hij het nergens redden.
Vind jouw reactie wel enigszins ironisch. Jij hebt altijd de mond vol van de middelmaat die bij psv heerst. Heb je eindelijk een talent uit eigen gelederen die wel glimpsen vertoond van wereldklasse, dan moet meneertje van jou zich vooral in het gelid voegen. Creatieve voetballers zijn zelden lieverdjes. Kijk maar naar Maradona, Romario, of zelfs Sneijder en Vd Vaart. Maar ook met Memphis was ook altijd wat. Dat neem je een beetje op de koop toe. Maar als ik jou zo hoor zou jij als ploeggenoot van Romario zwaar in kamp Gerets hebben gezeten en steen en been geklaagd hebben over de trainingsarbeid van Romario en bij de clubleiding aangedrongen hebben om zijn vertrek. Ik heb eerlijk gezegd ook weinig op met dat hele cultuurtje waar die jonkies van tegenwoordig in opgroeien maar get over it als je van mooie voetballers houdt. Anders zit je bij de verkeerde club. Dan had je supporterter moeten worden van een Groningse hoofdklasser met noeste arbeiders. Niemand die uit de pas loopt of zijn kop boven het malieveld uitsteekt. Uitstekende mentaliteit. Wel 11 spelers die je nooit iets moois aan de bal zult zien doen.
 
In de war, of gewoon een verrekt verwend nest wat een jaarsalaris heeft opgestreken met niets doen, problemen maken en zeiken.

Sorry maar Mo mag nog steeds zo snel mogelijk naar de deur toe om nooit meer terug te keren.
Meld je aan bij de staf van Schmidt. Je zal zeker in de smaak vallen..
 
Allereerst zou ik graag onderscheid maken tussen Memphis en alle andere spelers die je noemt. Memphis is zelden of nooit beslissend geweest op de momenten dat het er echt om ging. Dat is ook waarom hij op zijn 28e bij Lyon balt en het geluk heeft dat hij transfervrij is en de. Coach van Barca iets in hem ziet. Memphis moet het nog steeds laten zien. Heeft nog altijd meer de allure van een wereldster dan de prestaties van een wereldster.
Ten tweede heeft middelmaat ook te maken met hoeveel je uit je talent haalt. Je kunt kunt 11 siervoetballers opstellen en keihard onderuit gaan tegen 11 doodsaaie harde werkers. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een fan van sierlijke voetballers. Maar ze moeten het wel zelf laten zien. Ze moeten zelf die kansen pakken en vlammen op het moment suprême. Anders blijven het voor altijd ‘Wat als’ - verhalen.
 
Ik ben het ook met Retro Willems eens dat we te snel te hard oordelen na een jaar vol trammelant met een toen 18 jarige. En als PSV dezelfde houding had destijds met Memphis, dan hadden we hem nooit voor 40 miljoen kunnen verkopen…In de jeugd was Memphis 3x zo erg als Ihattaren dat ooit is geweest maar PSV werd toen juist geprezen om zijn geduld en de specifieke begeleiding van hem. Fred Rutten haalde Memphis op 16 jarige leeftijd bij de selectie om hem uit te dagen, omdat ie zich bij onder 17 soms onmogelijk maakte.
Ihattaren is vorig jaar gewoon in de war geweest door alle verdrietige en ook leuke en spannende dingen die daarvoor zijn gebeurd. Plus dat het een jongen is met niet al te hoog IQ en ontzettend emotioneel. Ik vind dat PSV zijn lot te snel in de handen gelegd van een rechtlijnige trainer die geen enkel idee heeft wat voor waarde zo’n talent vertegenwoordigt voor een club als PSV. Schmidt begint altijd over hoeveel geld Ajax wel niet heeft maar geeft zelf totaal geen blijk van enig besef dat een Ihattaren voor PSV zijn bankrekening ontzettend belangrijk is. Ik heb mij ook erg gestoord aan vele praatjes hier in zijn topic van mensen die deden voorkomen zelf op 18 jarige leeftijd de perfecte kindertjes te zijn geweest. Nou een ding: niemand houdt van perfecte kindertjes. Ze zijn nog irritanter dan Ihattaren ooit is geweest.

Ik vind het lastig. Eens hoor, dat Schmidt (stam +t) het wellicht anders aan hat moeten pakken, maar tegelijkertijd weten we waarschijnlijk nog niet de helft van wat PSV gedaan heeft om Mo te ondersteunen vorig seizoen. Het laatste wat je wilt is om een speler alleen maar over z'n bol te aaien als er duidelijk geen motivatie is. Een combinatie van een stok en een wortel lijkt me het meest effectief. Mo heeft in ieder geval fysiek de knop omgezet. De komende weken zal wel blijken of dat genoeg is geweest om weer actief voor een basisplaats in aanmerking te kunnen komen.
 
[...]Dan had je supporterter moeten worden van een Groningse hoofdklasser met noeste arbeiders. Niemand die uit de pas loopt of zijn kop boven het malieveld uitsteekt. [...]

Er zijn ook lange boeren in Groningen die deelnemen aan de protesten hoor. Dan hebben ze wel heel weinig gemaaid daar als dat al niet lukt. ;)
 
Presteren of opzouten lees ik in veel reacties. Als je Man City of PSG heet werkt dat ongetwijfeld fantastisch. Als je PSV heet mag je in je handjes knijpen als er 1 keer in de 10 jaar een speler voorbij komt die de potentie heeft om een blikvanger te worden bij een Europese topclub en moet je zelf alles in het werk stellen om het kapitaal veilig te stellen. Niet omdat je Mo daar een vriendendienst mee bewijst maar puur uit eigenbelang.
 
Presteren of opzouten lees ik in veel reacties. Als je Man City of PSG heet werkt dat ongetwijfeld fantastisch. Als je PSV heet mag je in je handjes knijpen als er 1 keer in de 10 jaar een speler voorbij komt die de potentie heeft om een blikvanger te worden bij een Europese topclub en moet je zelf alles in het werk stellen om het kapitaal veilig te stellen. Niet omdat je Mo daar een vriendendienst mee bewijst maar puur uit eigenbelang.
Ook dat kent zijn grenzen uiteindelijk zijn grenzen. Ik hoop van ganser harte dat we er uit komen met Mo (voor ons en hem), zijn gretigheid gister interpreteer ik als dat t kwartje gevallen is, niet als dat ie zich in de kijker wil spelen voor een volgende club. Misschien naïef, maar heb geen zin om achter iedere boom een beer te zien.
 
Ook dat kent zijn grenzen uiteindelijk zijn grenzen. Ik hoop van ganser harte dat we er uit komen met Mo (voor ons en hem), zijn gretigheid gister interpreteer ik als dat t kwartje gevallen is, niet als dat ie zich in de kijker wil spelen voor een volgende club. Misschien naïef, maar heb geen zin om achter iedere boom een beer te zien.
Eens. En zaken gewoon voor kennisgeving aannemen in plaats van alles zo op te blazen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan