Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

Hier is het wel duidelijk. Die zaakwaarnemers shoppen het hele continent rond op zoek naar de grootste zak geld. En die ligt niet bij PSV.
 
Nou nu nog kijken of Brands nog geld over heeft voor een fatsoenlijke cv en back. Grappig is wel dat hij al wilde inspelen op het vertrek van een van de aanvallers terwijl hij niet eens een linksback kon halen vanaf januari (toen er bekend werd dat Jetro zou vertrekken). Ook merkwaardig dat hij niet eens inspeelt op een evet. vertrek van Arias.
 
Ik begrijp uit de mediaberichten dat Romero definitief naar Dortmund verkast...aan de ene kant prima, want die 10 miljoen kan gestoken worden in het halen van 2 of zelfs wel 3 verdedigers...aan de andere kant, als het zo"n groot talent is, dan zouden wij hem over 2 jaar kunnen verkopen voor het driedubbele, dus ik heb een dubbel gevoel. Tot slot wil ik wel even kwijt dat dit het zoveelste voorbeeld is van een speler die uiteindelijk op het laatste nippertje NIET naar PSV komt. Waar ligt dat aan..? Lukt het Brands niet meer om effectief te onderhandelen? Zijn we toch te krenterig...? Bij spelers als Pereiro en Lozano dreigde het op het laatste moment ook mis te gaan, maar dat kwam nog gelukkig goed...maar de afgelopen jaren zijn er tal van voorbeelden, waarbij PSV druk bezig was met een speler en waarbij de speler en/of zijn management uiteindelijk toch kozen voor een andere club. En dat geldt voor talenten binnen Nederland (onlangs nog Per Schuurs en Frenkie de Jong ), maar vooral voor talenten uit Zuid-Amerika, Scandinavische landen en het voormalig Oostblok. Heeft Brands het niet meer in de vingers..?? Moet er heel snel een andere TD komen, die deze talenten wel voldoende weet te overtuigen om naar Eindhoven te komen? Zijn wij als club veel minder sexy dan Ajax of andere clubs...? Waar ligt dit aan? Nogmaals, dit gaat niet meer om een paar incidenten, maar dit is de afgelopen 4-5 jaar structureel een probleem gebleken en dit is funest voor de toekomst van PSV..!!

Of dat een structureel probleem is, en of een andere TD dat beter doet, dat waag ik te betwijfelen.

De handel in Zuid-Amerikaanse spelers is moderne slavernij. De zaakwaarnemers shoppen gewoon lekker, op zoek naar de grootste zak geld. Dat het bijna rond is, is gewoon een manier om de prijs op te drijven en een soort 'point of no return' te creëren. Ik denk dat PSV er goed aan doet zich niet te laten gijzelen. Enige probleem is dat de hele voetbalwereld daar aan mee zouden moeten doen, maar zolang Manchester City, PSG e.a. erin mee gaan, dan ben je kansloos als Nederlandse club.

Frenkie en Perr is m.i. gewoon de klassieke strijd tussen Ajax en PSV, en omdat de buitenlandse speler moeilijker aan te trekken zijn door de hiervoor genoemde slavenmarkt, vissen Ajax en PSV nadrukkelijker in de nationale vijver. PSV 'won' ooit met Narsingh, Maher en Pröpper, Ajax wint nu met Frenkie en Perr. Overigens zie je nu ook Ajax met geld smijten. Het succes van Sanchez is mooi natuurlijk, maar die Kassiere is 6 mln down the drain. Idem met Sinkgraven, en eerder Sulejmani. En het is afwachten of Orejuela z'n geld nog gaat opleveren. PSV heeft dat minder, niet niet, want het is maar afwachten of Luckassen afgeschreven moet worden.

Het meest treurige vind ik nog dat de speler zich niet lijken te bekommeren om hun toekomst: welke club past bij je? Wij 'gewone' mensen houden daar rekening mee als we solliciteren, maar in de voetballerij komt eerst geld, dan hééél lang niks, en dan andere aspecten die het voetballeven aangenaam maken. Dat komt ook bij ons 'gewone' mensen voor: ik had een buurman die wisselde van baan voor 2-3 tientjes per maand, om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niet leuker was. In dat kader hoop ik dan ook dat zo'n Neymar zielsongelukkig wordt/is bij PSG.
 
Leuk als je hem straks binnenhaalt, dan weet je gelijk dat zijn zaakwaarnemer na een seizoen al zit te vissen naar andere grote clubs.
 
Of dat een structureel probleem is, en of een andere TD dat beter doet, dat waag ik te betwijfelen.

De handel in Zuid-Amerikaanse spelers is moderne slavernij. De zaakwaarnemers shoppen gewoon lekker, op zoek naar de grootste zak geld. Dat het bijna rond is, is gewoon een manier om de prijs op te drijven en een soort 'point of no return' te creëren. Ik denk dat PSV er goed aan doet zich niet te laten gijzelen. Enige probleem is dat de hele voetbalwereld daar aan mee zouden moeten doen, maar zolang Manchester City, PSG e.a. erin mee gaan, dan ben je kansloos als Nederlandse club.

Frenkie en Perr is m.i. gewoon de klassieke strijd tussen Ajax en PSV, en omdat de buitenlandse speler moeilijker aan te trekken zijn door de hiervoor genoemde slavenmarkt, vissen Ajax en PSV nadrukkelijker in de nationale vijver. PSV 'won' ooit met Narsingh, Maher en Pröpper, Ajax wint nu met Frenkie en Perr. Overigens zie je nu ook Ajax met geld smijten. Het succes van Sanchez is mooi natuurlijk, maar die Kassiere is 6 mln down the drain. Idem met Sinkgraven, en eerder Sulejmani. En het is afwachten of Orejuela z'n geld nog gaat opleveren. PSV heeft dat minder, niet niet, want het is maar afwachten of Luckassen afgeschreven moet worden.

Het meest treurige vind ik nog dat de speler zich niet lijken te bekommeren om hun toekomst: welke club past bij je? Wij 'gewone' mensen houden daar rekening mee als we solliciteren, maar in de voetballerij komt eerst geld, dan hééél lang niks, en dan andere aspecten die het voetballeven aangenaam maken. Dat komt ook bij ons 'gewone' mensen voor: ik had een buurman die wisselde van baan voor 2-3 tientjes per maand, om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niet leuker was. In dat kader hoop ik dan ook dat zo'n Neymar zielsongelukkig wordt/is bij PSG.
Grotendeels mee eens. Maar PSV heeft dat minder, met miskopen? Dat durf ik oprecht te betwijfelen met spelers als Maher maar ook Pereiro, Lukassen (dat noemde je al), Ramselaar of in het verleden met Marcelo, Manolev, Maza, Jurgensson, Derijck etc...
 
Nou, 1 ding is zeker...als Romero morgen zijn handtekening niet zet onder een contract bij PSV, dan kiest hij overduidelijk voor het grote geld en dus voor Dortmund in dit geval...Romero heeft dus in mijn ogen nog iets meer dan 24 uur om de daad bij het woord (mondelinge overeenkomst !) te voegen...
 
Gaat weer de goede kant op de berichtgeving. Volgens een van zijn zaakwaarnemers Zarate sluit hij zelfs in de winterstop aan. Waarom moet elke grote transfer telkens zo zenuwslopend verlopen?
 
Gaat weer de goede kant op de berichtgeving. Volgens een van zijn zaakwaarnemers Zarate sluit hij zelfs in de winterstop aan. Waarom moet elke grote transfer telkens zo zenuwslopend verlopen?
[h=1]Begeleider houdt vol: Romero sluit 4 januari aan bij PSV[/h] https://www.ed.nl/psv/begeleider-houdt-vol-romero-sluit-4-januari-aan-bij-psv~a62863ab/

Maximiliano Romero sluit op 4 januari 2018 aan bij PSV, als de club de trainingen voor het nieuwe jaar opstart. Hij reist een dag later meteen mee naar het trainingskamp van PSV in de Verenigde Staten. Dat stelt althans zijn begeleider Rolando Zarate (39), een van de zakelijke sleutelfiguren uit zijn kamp. Of dit scenario ook daadwerkelijk uitkomt, wordt de komende dagen waarschijnlijk duidelijk.
Zarate ontkracht, voor wat het waard is, het verhaal van het doorgaans goed ingevoerde Bild dat Borussia Dortmund op pole position ligt om Romero in te lijven. "Dat is nooit een optie geweest", zo geeft hij richting het ED aan. De Argentijnse spits zou ook daar kunnen tekenen, maar heeft zelf vermoedelijk een voorkeur voor PSV omdat hij meer kans heeft om aan spelen toe te komen.
Voorlopig wijzen alle verklaringen van Zarate nog steeds in de richting van een transfer van Romero naar PSV.

:sleep:
 
Eerst zien....dan geloven....zolang hij niet officieel gepresenteerd wordt in het shirt van PSV door Brands, geloof ik er geen barst van...
 
Liever 1 Romero dan 2 Luckassen(s?). Natuurlijk vraagt de verdediging om meer kwaliteit, maar na de komst van Luckassen ben ik wel geschrokken hoe je 5 miljoen zo snel kunt verkloojen. Dan maar 2 goals meer maken.
 
[h=1]Bij PSV staat alles klaar, laat Romero maar komen[/h] https://www.ed.nl/transfertalk/bij-psv-staat-alles-klaar-laat-romero-maar-komen~a2b814b1/

PSV wacht met smart op de definitieve afhandeling van de transfer van Maximiliano Romero. Afgelopen week is intern alles al in orde gemaakt voor een uitgebreide presentatie van de spits.
Hij is medisch gekeurd en informatie voor de eigen websites is al gereed om de PSV-fans blij te maken. De Eindhovense club is volledig rond met de Argentijnse aanvaller, maar de handtekening van zijn huidige club Vélez Sarsfield moet nog steeds worden gezet. Naar verwachting gebeurt dat deze week, als een delegatie van Vélez zoals beloofd naar Eindhoven reist om alles af te ronden.
PSV hoopt dat de zaken deze week kunnen worden afgerond.
De zaakwaarnemer van Romero ontkrachtte gisteren dat de speler naar Borussia Dortmund gaat en gaf aan dat hij zich op 4 januari 2018 bij PSV meldt, als de club start met de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. ,,Hij gaat direct mee naar het trainingskamp van PSV naar Miami'', aldus Rolando Zarate. Als het verhaal van Zarate klopt, komt Romero dus als directe versterking naar PSV, dat naar verwachting ongeveer tien miljoen euro voor hem betaalt.

Komt wel goed. :sleep:

 
Terug
Bovenaan Onderaan