Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

hij start gewoon als geheim wapen in de basis op 23 september en zal dan 4 van de 5 goals maken!!
 
Er zal fysiek wel iets aan de hand zijn met die jongen. Hopen dat het niet op de lange termijn problematisch is, want zijn belofte is natuurlijk gigantisch. Niet voor niets dat we zoveel geld voor hem hebben betaald. Vanuit PSV bezien natuurlijk verstandig dat ze (makkelijk argument vanuit de AVG) alles rondom zijn (mogelijke) fysieke problemen stil houden en hem daarmee in de luwte houden. Voor die jongen zal het by far het meest vervelend zijn, dan is het laatste dat bijdraagt een hoop negatieve aandacht die op hem gevestigd wordt.
 
Hij is vrij om zelf er iets over te zeggen.

Tuurlijk, maar op welke manier is dat in zijn eigen belang, gezien de extra commotie die dat zal veroorzaken? Voor ons supporters zou duidelijkheid natuurlijk fijn zijn, en mocht dit maar duren en duren dan zal die uiteindelijk ook wel eens komen. Maar ik begrijp de bewuste stilte rondom die jongen heel goed.
 
De roep om Romero zou een stuk groter worden als PSV zwaar ondermaats had gepresteerd. Uiteraard willen we de man van 10 miljoen zien voetballen, maar zolang we winnen (en vaak scoren) is er minder reden tot bezorgdheid.
 
De roep om Romero zou een stuk groter worden als PSV zwaar ondermaats had gepresteerd. Uiteraard willen we de man van 10 miljoen zien voetballen, maar zolang we winnen (en vaak scoren) is er minder reden tot bezorgdheid.
Geen bezorgdheid, wel de gedachte dat we voor die 10 miljoen een type Sanchez voor de verdediging hadden kunnen halen.
 
Geen bezorgdheid, wel de gedachte dat we voor die 10 miljoen een type Sanchez voor de verdediging hadden kunnen halen.

Dat was overigens ook een zeldzame jackpot. Het is niet dat omdat je 10 miljoen hebt dat je dan automatisch een topper als Sanchez zult binnenhengelen. Wat Romero betreft, je kan alleen maar hopen dat het nog wat wordt; alle negativiteit omtrent die jongen zet nu toch geen zoden aan de dijk meer; het geld is al uitgegeven, dus wat heb je aan die 'we hadden ook'? Je zou zeggen, qua kop en naam zou het iets moeten kunnen worden ;)
 
Het gevoel wat ik vooral heb bij het aantrekken van deze speler is dat hij voornamelijk gehaald is om andere partijen maar voor te zijn. Dus om een grote slag te kunnen slaan kunnen we hem geen langere tijd volgen maar halen we hem snel omdat hij een paar keer heeft gescoord in de Argentijnse competitie, waar hij voornamelijk invaller was bij Vélez Sarsfield voor Pavone welke niet bepaald een hoogvlieger is.

Voor PSV om een bedrag van 10 miljoen uit te geven op een omzet van 70 miljoen vind ik dit nogal een wilde gok. Ik weet het andere potjes etc, maar uiteindelijk komt het hier wel op neer. Zeker omdat hij relatief kort is gevolgd en zijn rol ook behoorlijk klein was bij Vélez.

Ik probeer hem zoveel mogelijk te volgen, ook bij Jong als hij speelt maar dit valt niet mee. Mijn vertrouwen in een succesverhaal wordt met de dag minder.
 
[...]

Voor PSV om een bedrag van 10 miljoen uit te geven op een omzet van 70 miljoen vind ik dit nogal een wilde gok. Ik weet het andere potjes etc, maar uiteindelijk komt het hier wel op neer. Zeker omdat hij relatief kort is gevolgd en zijn rol ook behoorlijk klein was bij Vélez.

[...]

Fiscaal gezien is het bijzonder aantrekkelijk. Die 10 miljoen voor hem kan je in 3 jaar tijd lineair naar 0 afschrijven. Onze belastbare winst blijft zo lekker laag.
 
Het zou veel mooier zijn als we een hoge belastbare winst hebben.

Waarom meer belastbare winst? De Vennootschapsbelasting is in Nederland aanzienlijk! De verworven winsten moeten juist op het veld staan, geherinvesteerd worden met inachtneming van natuurlijk een gezonde buffer om tegenvallers op te vangen. Alleen zo houden we financieel en sportief aansluiting bij de Europese top.
 
Waarom meer belastbare winst? De Vennootschapsbelasting is in Nederland aanzienlijk! De verworven winsten moeten juist op het veld staan, geherinvesteerd worden met inachtneming van natuurlijk een gezonde buffer om tegenvallers op te vangen. Alleen zo houden we financieel en sportief aansluiting bij de Europese top.

Bij mijn weten is de vennootschapsbelasting in NL zeer concurrerend (maar ja, het moet wel betaald worden).
 
Bij mijn weten is de vennootschapsbelasting in NL zeer concurrerend (maar ja, het moet wel betaald worden).

Het is of vennootschapsbelasting betalen en dus circa 25% aftikken bij de Belastingdienst en 75% overhouden of de volle 100% investeren in het enige doel waarbij het om voetbal uiteindelijk draait winnen en de beste zijn. Ik kies voor het laatste want een belastingdeal sluiten met Rutte zit er uiteindelijk voor PSV toch niet in
 
Het is of vennootschapsbelasting betalen en dus circa 25% aftikken bij de Belastingdienst en 75% overhouden of de volle 100% investeren in het enige doel waarbij het om voetbal uiteindelijk draait winnen en de beste zijn. Ik kies voor het laatste want een belastingdeal sluiten met Rutte zit er uiteindelijk voor PSV toch niet in

Om het ontopic te houden denk ik dat PSV momenteel direct tekent om 25% verlies te pakken op Romero en hem weer te verkopen.
 
Ik ben benieuwd of hij (Maxi) een kans krijgt - om ons in elk geval een idee te geven of het al dan niet wat is - door de blessure van Bergwijn.
Al is verreweg het beste scenario natuurlijk dat Bergwijn zelf bij de volgende wedstrijd alweer volledig fit is.
 
Het is denk ik geen kwesties van “kansen krijgen” maar eerder of hij fit genoeg is. Vooralsnog zijn de voortekenen niet goed.
 
Het is denk ik geen kwesties van “kansen krijgen” maar eerder of hij fit genoeg is. Vooralsnog zijn de voortekenen niet goed.

Oh - In dit geval was "een kans krijgen" eigenlijk niet als sneer bedoeld. Ik ben ook meer benieuwd of hij inderdaad fit en goed genoeg is om Bergwijn eventueel te kunnen vervangen. Al zou het me ook niet verbazen als Angelino tijdelijk een linie naar voren gaat met Behich op LB erachter om de positie tijdelijk op te vullen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Oh - In dit geval was "een kans krijgen" eigenlijk niet als sneer bedoeld. Ik ben ook meer benieuwd of hij inderdaad fit en goed genoeg is om Bergwijn eventueel te kunnen vervangen. Al zou het me ook niet verbazen als Angelino tijdelijk een linie naar voren gaat met Behich op LB erachter om de positie tijdelijk op te vullen.
Dat verwacht ik ook inderdaad tegen FC Barcelona en Ajax maar tegen ADO start neem ik aan toch gewoon Donyell Malen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan