Mauro Júnior (V)

Ja, zo goed als alles is een mening of aannames of achteraf gepraat op een forum. Niemand ziet bij Schmidt aan tafel of in een groepsapp dat die de feiten weet waarom die Zahavi boven Vaccinius verkiest morgen.

Iedereen gooit zijn mening of samenvatting er op los maar da's ook een gedachtegang/aanname. Wil je alleen over feiten praten dan moet je naar het wiskunde forum, daar is op elke som maar 1 goed antwoord steeds.
Dank voor deze veel te serieuze reactie.

:drool:
 
Of aan mensen uit Kirkraoj. :)

Ik vermoed dat je Kerkrade bedoelt, minder drinken in de middag :unsure:

Ik heb een goede daar geboren vriend ,vroeger Rapid JC nu een beetje Roda JC supporter, die het tegen mij altijd uitspreekt als Kirchraoj. ;)

Het is; Kirchroa. Spreek uit: Kirkoa (dat laatste kan per wijk verschillen, dus Antenor heeft geen ongelijk. Het stukje Limburg wat andere Limburgers graag aan Duitsland willen geven, maar Duitsland heeft ook zo zijn grenzen en wil die ook zo houden.
Uw correspondent ter plekke.
 
Ik weet niet of ik fan ben van naturalisatie (heet dat zo?) maar met de multiculti van tegenwoordig overal ook zeker niet tegen.

Nu ben ik niet helemaal in het verleden van Frimpong thuis maar ik lees en hoor dat die tot zijn 7e in Nederland woonde en geen Nederlands spreekt... Is dat niet soortgelijks? Of tellen de jaren dat je in Nederland woont pas vanaf 0?
 
Als iedereen de vechtlust had van Mauro, hadden we vanavond met 5-0 van dat veld gestapt. Hij is niet 100% perfect, maar hij maakt wel heel veel goed met het vechten voor iedere meter. Kan tegenwoordig ook al beter keepen dan Drommel.
Gewoon de beste man op het veld vandaag met Gotze en Gakpo. De rest kan gewoon geen constant niveau aanhouden schijnbaar.
 
Ook in het wedstrijdtopic geschreven, maar wat mij opvalt is dat hij veel verdedigend werk staat te doen op de rand van de 5 meter bij corners.

Nou ben ik geen trainer, maar met zijn postuur is dit toch compleet zinloos? Of verwachten we nu ook dat hij zelfs de beste koppers af gaat stoppen?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ook in het wedstrijdtopic geschreven, maar wat mij opvalt is dat hij veel verdedigend werk staat te doen op de rand van de 5 meter bij corners.

Nou ben ik geen trainer, maar met zijn postuur is dit toch compleet zinloos? Of verwachten we nu ook dat hij zelfs de beste koppers af gaat stoppen?

Mauro kan alles. Volgend seizoen wordt hij aangesteld als trainer/speler ala Kompany, let maar op.
 
Ook in het wedstrijdtopic geschreven, maar wat mij opvalt is dat hij veel verdedigend werk staat te doen op de rand van de 5 meter bij corners.

Nou ben ik geen trainer, maar met zijn postuur is dit toch compleet zinloos? Of verwachten we nu ook dat hij zelfs de beste koppers af gaat stoppen?
Staat hij niet meer bij de eerste paal om kopballen op te vangen? Zodat hij juist geen /weinig kopduels moet aangaan?
 
Staat hij niet meer bij de eerste paal om kopballen op te vangen? Zodat hij juist geen /weinig kopduels moet aangaan?

Gek genoeg staat hij juist niet bij de eerste paal maar eerder links schuin voor Drommel. Zag je ook goed bij de 1-3 (bal ging over hem heen - logisch) maar later in de wedstrijd ook steeds weer. Zou hem eerder gebruiken rand 16 om daar gebied af te dekken en dat hij daarmee bruikbaar is in de counter.
 
Inderdaad als een Rb terug is zal Max terug banken .
Max verdedigt gewoon zwak ook gisteren werd hij dikwijls in de wind gezet door te snel en te driest in te stappen.
Naar mate de wedstrijd vordert zie je dat meer bij Max, alsof ie na een halve wedstrijd vermoeid is den de makkelijke maar risicovolle oplossing kiest. Maar goed, hier hebben we het over Mauro, speelt goed, drive is geweldig, ook hoe ie het publiek upjut na de 2-1 en een setje pretogen maken het geheel gewoon af. Lekker behouden voor PSV.
 
Inderdaad als een Rb terug is zal Max terug banken .
Max verdedigt gewoon zwak ook gisteren werd hij dikwijls in de wind gezet door te snel en te driest in te stappen.
Ik vind Max ook geen verdediger in een systeem met 4 verdedigers. Met 5 als wingback zal hij het goed kunnen doen. Aanvallend vond ik hem wel weer beter en hij was ook best wel fel en sterk, maar liet op sommige momenten ook wel weer z'n zwaktes zien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
FF grasduinen door de eerste pagina's van het topic
Ik moest net even de huldiging kijken omdat ik het niet zeker meer wist, maar deze man kan voor mij nu al niets meer fout doen. Pakt daar even de microfoon tijdens de huldiging om vervolgens "Ik moet zuipen ... doe mij maar bier, ieder kwartier" te roepen :lmao: HELD
Zeker, held

Na het zien van Maassluis - PSV begin ik mij zorgen te maken over Mauro. Wat is hij precies? Hij mist de explosiviteit voor een buitenspeler, het loopvermogen en fysiek van een middenvelder. Hij is technisch waarschijnlijk beter dan de rest, kan verschrikkelijk veel met een bal aan de voeten, maar wat moeten we ermee? Waar kan hij spelen? Hij heeft zo nu en dan wat weg van een zaalvoetballer. Ik heb er een hard hoofd in dat Mauro gaat doorbreken, maar ik laat me graag verrassen.
Al verrast? ;)

Maar Mauro is toch een nr. 10, net als Ihattaren?
Ja, blijkt ie gewoon een verdediger te zijn, zagen we niet aankomen :oops:

6 doelpunten (+1 onterecht afgekeurde, blijkbaar) en 6 assists in 26 wedstrijden. Op zich geen slechte cijfers. Speelde ook buiten deze statistieken sterk daar. Deze jongen moet je er voor de breedte minimaal wel bij nemen, gezien PSV toch geen tot weinig spelers kan aantrekken, aanvallers duur zijn, Mauro op meerdere plekken kan spelen en je andere prioriteiten moet hebben wat transfers betreft (linksback, cv, centraal middenveld).
Voor de breedte zeker goed, afhankelijk van de rest van de basis ook basismateriaal, 11 toppers gaan we nooit hebben
Mauro is wat mij betreft ook geen basis materiaal. Maar voor de breedte is hij m.i. redelijk tot goed. En hij heeft laten zien een goede mentaliteit hebben als die verhuurd wordt. Hij bleef zich goed ontwikkelen. Dus een kans verdient hij zeker.
En die heeft ie nu dus wel gegrepen. Wel benieuwd of hij nu voor de breedte nog steeds het predikaat redelijk tot goed van jouw krijgt?
Blijkbaar heeft Mauro in die 2 oefenwedstrijden linksback gespeeld. Waarom?
Wat is dat toch met PSV dat er middenvelders als back worden geposteerd. Eerder gebeurd met in ieder geval Hutchinson en Sadilek, en bij beiden bleek dat verdediger zijn toch echt een vak apart is.
En hoe krijgt Schmidt nou een goed beeld van het spel van Mauro als hij niet op z'n eigen plek speelt?

Dit baart mij zorgen. Ik wil niet nog jaren vooruit met een verdedigen als ondergeschoven kindje.
Tja, na 1.5 jaar is dat toch nog leuk uitgepakt :) wie is de trainer die zich bezighoudt met onze verdedigers en derhalve ook Mauro tot hier heeft weten te brengen?
Weet ook niet of ik blij of verdrietig moet zijn.
Voor:
- linksbenige speler met rust in zijn spel.
- Bij spelers als Numan en Bouma was het ook een succes
- Kost niks
Tegen:
- van nature geen verdediger.
- als hij tegen de iets betere ploegen faalt gedurende de competitie, is het niet meer mogelijk om een vervanger te halen.
- geen kwaliteitsinjectie in de achterste linie.
- geen directe vervanging aanwezig.
Weet je het nu al? Wel eens dat het signaal van verwaarlozen van de verdediging door JDJ een zorgenpunt blijft.
Mauro Júnior geeft krachtig signaal af bij PSV en laat miljoenenbiedingen lopen

link

De nummer vijf uit de hoogste afdeling in Brazilië wilde Mauro terughalen naar zijn geboorteland en ziet in hem een spelmaker voor de basis. Mauro heeft echter maar een doel en dat is floreren bij PSV, sinds zijn veertiende de club van zijn dromen.
Bij PSV hebben trainer Roger Schmidt en de directie veel vertrouwen in hem. Mauro blijft dit seizoen sowieso bij de selectie en wordt ook niet verhuurd. Op dit moment loopt zijn contract in Eindhoven nog tot medio 2022 en het moment dat partijen weer met elkaar om tafel zullen gaan, lijkt te naderen.
vanaf zijn 14e droomt ie al van spelen bij PSV, gevalletje jongensboek dan de ontwikkeling dit seizoen.
Ik snap eigenlijk niet hoe Mauro een speler is geworden die voornamelijk wordt beoordeeld op zijn harde werken. Staat me bij dat hij altijd een uitstekende techniek had voor zijn PSV 1 periode.

Ik ben wel blij dat hij heeft bijgetekend, heb hem altijd wel kunnen waarderen. Én hij heeft een PSV tattoo van hem in een PSV shirt, cool
Wat een baas
Ook mooi dat ie t clublogo en lijfspreuk in t wit op zijn arm heeft getatoëerd! :PSV:
:love::love::love:
Yups, maar ben t eens met Natte Krant dat ie stagneert, leuke speler voor de middenmoot maar wat mij betreft moeten wij beter op de bank hebben.
Eikel, jij hebt er gewoon echt geen kijk op :maniac:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan