Mathijs Tielemans (M)

Bas

Routinier
Profcontract voor Mathijs Tielemans
Tielemans1.jpg

Mathijs Tielemans heeft zijn eerste profcontract ondertekend. De talentvolle middenvelder is daardoor tot 2021 aan de club verbonden.

Hoogtepunt
Tielemans zette op de PSV Campus zijn handtekening onder zijn eerste contract. Het is na het behalen van zijn vwo-diploma een tweede mooi moment van deze zomer voor de 18-jarige middenvelder, die al vanaf de jongste jeugd op De Herdgang voetbalt. Tielemans stroomde in 2010 in de jeugdopleiding van PSV in. Na de F-, E- en D-jeugd doorliep hij alle hogere jeugdelftallen tot aan PSV onder 19 (volgend seizoen PSV onder 18). In onderstaande video stellen we Mathijs aan je voor.

 
Zou kunnen zijn gezien zijn leeftijd dat hij voor Jong-PSV gaat spelen, maar zover ik weet zijn de teams nog niet bekendgemaakt.
 
Gaat waarschijnlijk naar Vitesse, jammer vond wel dat hij een kans zou kunnen krijgen in de voorbereiding maar hij wil blijkbaar zijn contract niet verlengen. Wel begrijpelijk gezien zijn leeftijd overigens, die wil gewoon ergens aan spelen toekomen in het eerste elftal. Ik vond hem wel samen met Van Duiven de beste dit seizoen van Jong, dus ik denk dat hij het goed gaat doen bij Vitesse. Prima aanwinst voor Cocu.
 
Gaat waarschijnlijk naar Vitesse, jammer vond wel dat hij een kans zou kunnen krijgen in de voorbereiding maar hij wil blijkbaar zijn contract niet verlengen. Wel begrijpelijk gezien zijn leeftijd overigens, die wil gewoon ergens aan spelen toekomen in het eerste elftal. Ik vond hem wel samen met Van Duiven de beste dit seizoen van Jong, dus ik denk dat hij het goed gaat doen bij Vitesse. Prima aanwinst voor Cocu.
En kan ook genoeg leren van Cocu.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Gaat waarschijnlijk naar Vitesse, jammer vond wel dat hij een kans zou kunnen krijgen in de voorbereiding maar hij wil blijkbaar zijn contract niet verlengen. Wel begrijpelijk gezien zijn leeftijd overigens, die wil gewoon ergens aan spelen toekomen in het eerste elftal. Ik vond hem wel samen met Van Duiven de beste dit seizoen van Jong, dus ik denk dat hij het goed gaat doen bij Vitesse. Prima aanwinst voor Cocu.
Dat wordt zo'n Sadilek of Kjolo speler. Prima speler, maar misschien was PSV net te hoog gegrepen. Maar misschien zijn ze binnen 1 jaar al goed genoeg.
 
Gaat waarschijnlijk naar Vitesse, jammer vond wel dat hij een kans zou kunnen krijgen in de voorbereiding maar hij wil blijkbaar zijn contract niet verlengen. Wel begrijpelijk gezien zijn leeftijd overigens, die wil gewoon ergens aan spelen toekomen in het eerste elftal. Ik vond hem wel samen met Van Duiven de beste dit seizoen van Jong, dus ik denk dat hij het goed gaat doen bij Vitesse. Prima aanwinst voor Cocu.
Had het leuk gevonden als die wel had verlengt en dan met bijv een terugkoop optie
 
Dat wordt zo'n Sadilek of Kjolo speler. Prima speler, maar misschien was PSV net te hoog gegrepen. Maar misschien zijn ze binnen 1 jaar al goed genoeg.
Van Sadilek heb ik altijd gevonden dat hij goed genoeg was voor PSV.
Er zijn er meer vertrokken die hier best mee hadden gekund in PSV 1.
Soms lijkt het dat nog altijd kritischer wordt gekeken naar onze eigen talenten dan naar een dure nieuwkomer van elders.
 
Van Sadilek heb ik altijd gevonden dat hij goed genoeg was voor PSV.
Er zijn er meer vertrokken die hier best mee hadden gekund in PSV 1.
Soms lijkt het dat nog altijd kritischer wordt gekeken naar onze eigen talenten dan naar een dure nieuwkomer van elders.
Bovendien heeft Sadilek imo nooit een goeie kans gekregen op zijn voorkeurspositie. En misschien was hij inderdaad nog wat licht, maar zou hij na een jaar of 2 daar wel prima passen. Ik had ook graag gezien dat we een terugkoopclausule hadden ingebouwd, of zoiets. Ergens wil je hem de kans geven stabiel te spelen als hij nog wat licht bevonden is, zonder dat je een verhuurhuis wordt.
 
Had het leuk gevonden als die wel had verlengt en dan met bijv een terugkoop optie
Er zijn best veel spelers hem voor gegaan die bij JPSV een van de beteren waren, maar niet echt dat je dacht dat is een groot talent. Bijna alle spelers in deze categorie eindigen ergens in de KKD of rechterrijtje eredivisie. Stel dat hij wel de uitzondering op de regel blijkt te zijn, dan is Vitesse gelukkig geen club waar PSV niet met een bescheiden zak miljoenen een speler kan overnemen. Dit in tegenstelling tot AZ waarbij het min of meer is uitgesloten dat je daar nog een speler van kunt halen. Ik hoop dat Earnest in de toekomst dit argument vaker zal gebruiken die twijfelen tussen AZ en PSV.
 
Naast Vitesse waren ook FC Utrecht, AZ, Brondby en Wolverhampton Wanderers in de markt voor Tielemans, maar hij lijkt toch voor Vitesse te gaan tekenen.
 
Naast Vitesse waren ook FC Utrecht, AZ, Brondby en Wolverhampton Wanderers in de markt voor Tielemans, maar hij lijkt toch voor Vitesse te gaan tekenen.
Jammer, vind Tielemans goed. Had hem graag als reserve bij het eerste gezien volgend seizoen.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Terug
Bovenaan Onderaan