Mario Götze (M)

'Götze weigert salarisverlaging van drie miljoen en vertrekt bij Dortmund'​

Gepubliceerd: Dinsdag 7 januari 2020 om 00:


Borussia Dortmund en Mario Götze gaan komende zomer opnieuw uit elkaar. De speler heeft een aanbieding van de club om te verlengen geweigerd, weet BILD.

De 27-jarige Götze vertrok in 2013 bij Dortmund, om na drie jaar Bayern München weer terug te keren op het oude nest. Het niveau van zijn eerste periode bij Dortmund haalde hij nooit meer. Dit seizoen is hij ook geen basisspeler.
Desondanks wilde Dortmund graag door met Götze, maar dan wel tegen andere voorwaarden. De Duitse WK-winnaar is met een jaarsalaris van tien miljoen euro een van de grootverdieners bij de club. Dortmund wilde daar zeven miljoen euro per seizoen van maken, maar daar gaat Götze niet mee akkoord. In plaats daarvan laat hij zijn contract aflopen en wil hij transfervrij weg.

Welke constructie heeft hij nu bij PSV dan? :confused:
Bij PSV zal hij bij lange na geen € 7 miljoen gaan verdienen.

:unsure:Willen al die Duitse spelers allemaal zo graag Schmidt als trainer dat ze zoveel salaris inleveren of vinden ze PSV de mooiste club ter wereld en willen ze er zo graag spelen?
Of hebben ze van de DFB een opdracht gekregen voor een Wiedergutmachung voor 1974 of van Merkel voor een Wiedergutmachung voor 40-45.

Voer voor Psychologen. :speechless:
Die behoudt 100% zijn eigen transferrechten. Dus antwoord op je vraag: dit is een alternatieve huurconstructie. Hier gaat PSV wederom niks op verdienen. Dat was prima geweest als er niet veel meer spelers gehuurd zouden worden en Ihattaren 100% zekere speelminuten had zodat we daar ook gegarandeerd aan zouden verdienen.
John Korte Termijn is mijn inziens deze transferperiode volledig in paniek geraakt en heeft gewoon een wensenlijstje van Schmidt van onder naar boven afgewerkt.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben hartstikke blij met een speler als Götze. Maar ik zie wel dat er op dit moment een beleid wordt gevoerd wat financieel gezien niet verstandig is.
 
Die behoudt 100% zijn eigen transferrechten. Dus antwoord op je vraag: dit is een alternatieve huurconstructie. Hier gaat PSV wederom niks op verdienen. Dat was prima geweest als er niet veel meer spelers gehuurd zouden worden en Ihattaren 100% zekere speelminuten had zodat we daar ook gegarandeerd aan zouden verdienen.
John Korte Termijn is mijn inziens deze transferperiode volledig in paniek geraakt en heeft gewoon een wensenlijstje van Schmidt van onder naar boven afgewerkt.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben hartstikke blij met een speler als Götze. Maar ik zie wel dat er op dit moment een beleid wordt gevoerd wat financieel gezien niet verstandig is.
Gezien de Corona perikelen heeft PSV wellicht niet zoveel keus nu
 
Klopt, gelukkig speelt Thomas gewoon prima de laatste wedstrijden dus Götze - Thomas - Sangaré - Ihattaren is nog steeds makkelijk het beste middenveld van de Eredivisie.
Fein uiteraard voor Thomas. Thomas doet het leuk hoor en een prima inzet en ziet het spelletje goed, maar mag natuurlijk nooit basisspeler zijn bij PSV.
 
Die behoudt 100% zijn eigen transferrechten. Dus antwoord op je vraag: dit is een alternatieve huurconstructie. Hier gaat PSV wederom niks op verdienen. Dat was prima geweest als er niet veel meer spelers gehuurd zouden worden en Ihattaren 100% zekere speelminuten had zodat we daar ook gegarandeerd aan zouden verdienen.
John Korte Termijn is mijn inziens deze transferperiode volledig in paniek geraakt en heeft gewoon een wensenlijstje van Schmidt van onder naar boven afgewerkt.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben hartstikke blij met een speler als Götze. Maar ik zie wel dat er op dit moment een beleid wordt gevoerd wat financieel gezien niet verstandig is.
Dus zal hij wel willen presteren als hij straks weer hogerop wilt. Deze namen zijn ook weer reclame voor PSV wat het komend seizoen weer makkelijker maakt spelers aan te trekken, maar dan moet wel de (voorronde) CL gehaald worden dit seizoen.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Terug
Bovenaan Onderaan