Ik ga het toch nog eens proberen... Laten we als gegeven beschouwen dat een complete en ervaren spits voor PSV niet langer haalbaar is. De vraag is: wat wil je dan? Ik zou dan zeggen: een spits die zich niet afzondert, speelt in dienst van het team, intelligent is - dat wil zeggen: gaten trekt en ook verdedigende taken vervult, en er ook met enige regelmaat eentje in rost. Nou, Luuk heeft vorig jaar en begin dit seizoen een slechte tijd gehad (mede overigens door gebrek aan aanvoer), maar loopt na bijna vier seizoenen in alle competities en toernooien 'gewoon' ruim één op twee, is een gatentrekker voor opkomende middenvelders en vleugelflitsers, stoort de opbouw, waardoor er 'hoog kan worden verdedigd - en maakt daarmee veel vuile meters waar menig spits voor zou passen. Daarnaast is hij op en top prof, zeurt niet als hij zijn aanvoerdersband kwijtraakt of er naast staat voor Locadia (ook beperkt) of zelfs een joch als Lammers. Kan het beter? Ja, vast. Ben ik tevreden? Beslist. Ik vind hem met Zoet, Lozano, Van Ginkel en Arias het fundament onder dit hopelijke kampioenschap - en dat is dan al de derde keer. Tja, hoeveel argumenten wil je hebben?
Argumenten als een voorbeeldige prof enz heb ik zelf ook al gegeven. Ook dat harde werken en zo u wilt: de gaten dicht lopen. Ik vind hem geen fundament van het succes van dit jaar, sterker nog hij deed heel lang mee in de malaise en had het al moeilijk genoeg met zichzelf laat staan dat ie het fundament van dit succes zou zijn. Het was dan ook meer dan terecht dat hij er naast stond want niemand heeft zoveel kansen en credits gekregen van Cocu als Luuk....
Ik zeg ook niet dat hij sowieso een waardeloze spits is maar hij heeft behoudens het jaar waarin velen super waren en waar het spel op hem gericht was, te weinig gebracht in de tijden waarin het elftal het moeilijk had. Verwacht ik te veel van hem? Ik denk het niet. Hij is de aanvoerder en een van de duurste spelers kwa salaris en bovendien heeft hij meer dan wie dan ook bij PSV, de credits gekregen van de trainer. Nu het elftal zelf beter draait dan draait hij ook een beetje. Ik verwacht hetzelfde niveau van hem als wat Arias, Zoet, Lozano en destijds Locadia laten zien. Volgens jou doet hij dat wel, ik heb dat sporadisch gezien.
 
Ben toch heel benieuwd wat Luuk gaat doen aan het eind van het seizoen. Zou me ook helemaal niet verbazen als hij nog een jaar bij PSV zou blijven.
 
Ben toch heel benieuwd wat Luuk gaat doen aan het eind van het seizoen. Zou me ook helemaal niet verbazen als hij nog een jaar bij PSV zou blijven.

Dat zal ervan afhangen welke club zich gaat melden. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat Luuk de Jong volgend seizoen nog bij PSV is.
 
Ik denk dat hij vertrekt. En ik denk dat PSV hem dat ook wel gunt, want hij heeft zich zo geweldig professioneel opgesteld, ondanks de kritiek en ondanks de teleurstellingen. Bij mij kan hij qua mentaliteit in elk geval niet meer stuk, ik heb me in hem vergist.
Netjes om toe te geven.

Ik moet ook toegeven dat hij de laatste maanden niet meer zo waardeloos was als die tijd er voor.
Goede mentaliteit. Twee seizoenen top, een slecht en een voldoende.
 
Mentaliteit en inzet was nooit zijn issue, scoren vaak wel. Al was die ook vaak bruikbaar in de maanden dat die niks in de goal kon krijgen, als man voorin scoorde die dikke voldoende op dat punt. Echter word je als spits betaald om goals te maken en hoe dat uitpakt weet je met hem nooit.
 
Dit is zo'n speler die je bij de tegenstander flink kunt haten maar waar je als fan liefhebber van wordt. Heb altijd genoten van zijn gesleur en getrek en passie in zijn spel. Heel veel mooie momenten gehad dankzij zijn doelpunten!
 
Dit is zo'n speler die je bij de tegenstander flink kunt haten maar waar je als fan liefhebber van wordt. Heb altijd genoten van zijn gesleur en getrek en passie in zijn spel. Heel veel mooie momenten gehad dankzij zijn doelpunten!
Ben dat met je eens! Ook is het een goede speler als je snelle buitenspelers hebt. Hij kan goed koppen bij een voorzet en kan de bal vasthouden en afgeven aan diezelfde buitenspelers. Met andere woorden, zijn bruikbaarheid hangt veel af van de spelers naast zich.
 
Ben dat met je eens! Ook is het een goede speler als je snelle buitenspelers hebt. Hij kan goed koppen bij een voorzet en kan de bal vasthouden en afgeven aan diezelfde buitenspelers. Met andere woorden, zijn bruikbaarheid hangt veel af van de spelers naast zich.
In zijn mindere periode sprong bijkans elke bal van de voet en / of weg. De bal vasthouden lukte vaker niet dan wel.
 
Ben dat met je eens! Ook is het een goede speler als je snelle buitenspelers hebt. Hij kan goed koppen bij een voorzet en kan de bal vasthouden en afgeven aan diezelfde buitenspelers. Met andere woorden, zijn bruikbaarheid hangt veel af van de spelers naast zich.
Paar posten terug lees je dat hij als aanvaller volgens statistieken juist tussen de top middenvelders zat met spel maken, dat is he tegenovergestelde van af laten hangen van andere spelers.
 
Paar posten terug lees je dat hij als aanvaller volgens statistieken juist tussen de top middenvelders zat met spel maken, dat is he tegenovergestelde van af laten hangen van andere spelers.
Ben ik niet met je eens. Waarom is dat het tegenovergesteld? Een spitsenpositie kan op meerdere manieren ingevuld worden.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet hij eigenlijk in Mexico? Betalen ze daar zo goed dan? En zo ja waarom willen al hun spelers dan zo graan naar Europa?
 
Zou het jammer vinden als hij naar Mexico gaat, vooral omdat je hem dan niet echt meer kan volgen. Heb door de jaren toch echt een flinke sympathie voor deze jongen gekregen, en ik gun hem het beste.

Lijkt me trouwens nog best gevaarlijk om daar als Europeaan veel geld te verdienen. Mexico was geloof ik een van de meest corrupte landen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan