Mag ik je vragen welke spelers van PSV jou wel bekoren? Een serieuze vraag.

Omdat je het zo lief vraagt, ff snel dan..
( remember, bullshit verhalen van clubicoon, geforceerde talenten, eigen jeugd en al die onzin interesseert mij echt geen reet. Al haalt PSV ze van EBAY of uit de sloot er naast, als ze maar goed of nuttig zijn )

rAWDLJx.jpg
 
Omdat je het zo lief vraagt, ff snel dan..
( remember, bullshit verhalen van clubicoon, geforceerde talenten, eigen jeugd en al die onzin interesseert mij echt geen reet. Al haalt PSV ze van EBAY of uit de sloot er naast, als ze maar goed of nuttig zijn )

rAWDLJx.jpg

Moet een goede coach zijn die met zo'n selectie eerste staat met 5 punten los...
 
Bergwijn moet geen 4 zijn maar een 7.

Verder zou ik iemand die gemiddeld 20 doelpunten per seizoen maakt niet direct nutteloos als spits willen noemen.

Maar goed, dat je een beperkte voetballer als Ramselaar net zo hoog inschaalt als Pereiro en bijna net zo hoog als Arias, dat zegt eigenlijk wel genoeg.
 
Omdat je het zo lief vraagt, ff snel dan..
( remember, bullshit verhalen van clubicoon, geforceerde talenten, eigen jeugd en al die onzin interesseert mij echt geen reet. Al haalt PSV ze van EBAY of uit de sloot er naast, als ze maar goed of nuttig zijn )

rAWDLJx.jpg

Oké wel degelijk spelers in wie je het ziet zitten hoewel ik het in veel gevallen niet met je eens ben.
 
Bergwijn moet geen 4 zijn maar een 7.

Verder zou ik iemand die gemiddeld 20 doelpunten per seizoen maakt niet direct nutteloos als spits willen noemen.

Maar goed, dat je een beperkte voetballer als Ramselaar net zo hoog inschaalt als Pereiro en bijna net zo hoog als Arias, dat zegt eigenlijk wel genoeg.

Bergwijn 7? lol, op basis van wat? Omdat die schattig is en nog puistjes heeft? Hij kan nog doorbreken maar hij kan ook makkelijk 30 worden en nog een talent blijven. 1/10 acties lukt, speelt die 30 minuten goed en dan is die weer 250 onzichtbaar of nutteloos. Er ligt al zo'n druk op zijn schouders dat die gozer amper nog kan slagen, er word te hard gepusht en getrokken aan hem terwijl hij nog nat achter zijn oren is.

Wanneer je met de grote jongens in het 1ste speelt word je hard beoordeeld, en in het 1ste voegt die niks toe en is meer nutteloos/slecht dan goed. Lullig voor hem maar hij is nog lang niet rijp voor het 1ste PSV niveau. Dat die er bij gebrek aan beter in zit en op zijn bek gaat kan je hem amper kwalijk nemen, net zo als Manolev. Ze doen/deden beide hun best maar de een heeft de kwaliteiten nooit gehad en ander kan het nog krijgen.

Verder, verdedigers en middenvelders zijn 2 losse werelden van elkaar, dus kan je ook niet cijfermatig vergelijken. Noem me maar ouderwets, maar een verdediger moet van mij alleen ballen tegenhouden en naar voren schieten naar iemand in het zelfde shirt, meer hoeft die niet te kunnen. Wij zijn geen Barcelona waar de verdedigers constant over de middenlijn heen rennen. Een middenvelder is totaal andere koek en eis, die moet kunnen aanvallen, verdedigen, versnellen of tempo minderen, als middenvelder moet je dus wel meer in je mars hebben dan alleen ballen naar voren schieten.

 
[h=1]De Jong blijft: 'PSV wil met mij erbij voor de titel gaan'[/h] https://www.ad.nl/transfer-talk/de-jong-blijft-psv-wil-met-mij-erbij-voor-de-titel-gaan~afda97a1/

Luuk de Jong blijft de rest van dit seizoen bij PSV. Ondanks alle pogingen van het Mexicaanse Club América om de spits aan te trekken, wil de koploper van de eredivisie hem definitief niet kwijt. ,,PSV wil met mij erbij vol voor het kampioenschap gaan. En ik begrijp die keuze’’, zegt De Jong. ,,Het is nu zeker dat ik blijf, ja, in elk geval tot de zomer.’’
PSV stelt het kampioenschap centraal en ga ik vol in die ambitie mee. Een derde keer de titel pakken met PSV zou misschien wel het best denkbare afscheid zijn.’’

:fb:
 
Begrijp ik, buiten de prijs opdrijven, niet. Als De Jong zou vertrekken hebben we nog 3 spelers die op die positie kunnen spelen: Locadia, Lammers en Maxi. En nu bezwaar maken "omdat de selectie te smal is"? Waarom maakte hij dan geen bezwaar tegen het vertrek van Willems? Waarom maakte hij geen bezwaar tegen het vertrek van Moreno? Waarom wordt er nu geen mislukte middenvelder opgesteld als spits?

De Jong was afgelopen zomer niet aan de straatstenen kwijt te raken. Als er nu een club is met een behoorlijk bod, dan moet je die kans grijpen.

Ik snap je opmerking en bezwaren (vooral die wat betreft Willems en Moreno), maar toch snap ik het ergens ook wel dat de Jong moet blijven. Als je naar de type spitsen Locadia, Lammers en Maxi kijkt, vullen zij die plek allemaal op eenzelfde soort manier in. Luuk de Jong geeft Cocu de mogelijkheid om op een andere manier te spelen, waarbij scorende spelers aansluiten rondom een balvaste en kopsterke spits.
 
Ik snap je opmerking en bezwaren (vooral die wat betreft Willems en Moreno), maar toch snap ik het ergens ook wel dat de Jong moet blijven. Als je naar de type spitsen Locadia, Lammers en Maxi kijkt, vullen zij die plek allemaal op eenzelfde soort manier in. Luuk de Jong geeft Cocu de mogelijkheid om op een andere manier te spelen, waarbij scorende spelers aansluiten rondom een balvaste en kopsterke spits.

Nu is het helemaal te begrijpen, met het vertrek van Locadia.
Qua spelwijze vind ik het vaak niet veel uitmaken. Je ziet ook aan de rest van het team dat, indien De Jong in de spits staat, er een stuk minder beweging is voorin. Met Locadia was het een stuk dynamischer. Je hebt op zich een punt, maar ik zie de rest van het elftal op dezelfde manier spelen, en dan stokt het.
 
Nu is het helemaal te begrijpen, met het vertrek van Locadia.
Qua spelwijze vind ik het vaak niet veel uitmaken. Je ziet ook aan de rest van het team dat, indien De Jong in de spits staat, er een stuk minder beweging is voorin. Met Locadia was het een stuk dynamischer. Je hebt op zich een punt, maar ik zie de rest van het elftal op dezelfde manier spelen, en dan stokt het.

Ik ben bang dat mijn verhaal op papier inderdaad mooier is dan hoe die in de werkelijkheid wordt uitgevoerd. Ik probeerde in ieder geval de beweegredenen van Brands en Cocu naar boven te halen. En toch denk ik: mits op de juiste manier toegepast heb je met al dat diverse spitsengeweld bij PSV de mogelijkheid om op verschillende manieren een defensie van de tegenstander uit elkaar te spelen. PSV zou aanvallend enorm goed moeten kunnen schakelen en afwisselen. Toch zie je, wat jij terecht opmerkt, meestal dezelfde strijdwijze.
 
Ik hoop vooral dat in de huidige situatie Luuk niet onomstreden zal zijn, en dat Romero een eerlijke kans krijgt. Is toch (al dan niet met Lammers) de spits voor de toekomst, terwijl Luuk nog wel een stap wil maken lijkt mij.
 
Ik hoop vooral dat in de huidige situatie Luuk niet onomstreden zal zijn, en dat Romero een eerlijke kans krijgt. Is toch (al dan niet met Lammers) de spits voor de toekomst, terwijl Luuk nog wel een stap wil maken lijkt mij.

Een stap terug?
 
Mooi dat hij zijn vorm weer begint te krijgen, kan die van de zomer toch nog winst opleveren

Niet alleen 3 doelpunten, maar voetballend is het ook weer om aan te zien. Inderdaad fijn als hij de vorm nog even vindt. Wellicht hoeft PSV dan minder nerveus het seizoen uit te voetballen en kan hij ook 'gewoon' door de voordeur vertrekken naar een voor hem mooie club, tegen een voor PSV mooie prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan