Ergens in een ander topic schreef ik dat De Jong in de top 10 allertijden zou komen. Dat klopt dus wel!
Als ik deze top 10 zie dan was die die al binnengekomen


Als ik deze top 10 zie, klopt het weer wel.

Kortom, er zijn dus verschillende lijstjes in omloop en bij de check gister heb ik een verkeerde gehanteerd. Mea Culpa.
 
Zo, ff de lijstjes van Luuk ingedoken. Lastige is dat websites elkaar tegenspreken, of onvolledig zijn.

Lijstje 1, topscoorders eredivisie

20240114 topscoorder.png

Top 5 lijkt mij geen haalbare kaart, maar de kans dat hij nog verder gaat stijgen in deze lijst is zeker aanwezig

Lijst 2, topscoorders, maar dan goals bij 1 club. Heb hier een mild momentje gehad, als ik het goed heb is DOS namelijk opgegaan in Fc Utrecht en mogen de goals van Leo van Veen bij die 2 clubs wel samengevoegd worden. Maar als ik fout zit laat ik mij graag corrigeren door Antenor

20240114 topscoorders_1_club.png

Hierin staat Luuk gedeeld 9e. Het alleen op de 9e plaats komen is zeker haalbaar (1 goal moet toch wel lukken). Maar hier nog verder op stijgen is wel een uitdaging die niet binnen 1.5 seizoen bereikt zal worden.

Dan nog ff Luuk als speler van PSV afgezet tegen andere spelers. Hierbij geldt zeker dat het overzicht incompleet is. laatste kolom geeft dit ook aan. Rood = zeer waarschijnlijk incompleet, groen = zeer waarschijnlijk compleet.
20240114 topscoorders PSV.png

Hier staat Luuk zowel met goals in de eredivisie als in totaal op de 5e plaats. Aangezien de cijfers van Jan van den Broek (in 1927 overgekomen van NAC, in 1937 gestopt, later nog wel trainer van PSV geweest) mogelijk niet compleet zijn kan ik niet met zekerheid zeggen dat Luuk met 3 goals gaat stijgen op de kolom totaal aantal goals voor PSV. Anderzijds, in de periode 1927-1937 werd er niet Europees gespeelt, dus het zou slechts de bekerwedstrijden betreffen Hiervan is wel bekend dat we in 1932 de finale haalden, dus daar zouden zomaar nog wat goals bij kunnen zitten. NB. 1 goal maakte hij sowieso in de finale.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ff de lijstjes van Luuk ingedoken. Lastige is dat websites elkaar tegenspreken, of onvolledig zijn.

Lijstje 1, topscoorders eredivisie

Bekijk bijlage 6378

Top 5 lijkt mij geen haalbare kaart, maar de kans dat hij nog verder gaat stijgen in deze lijst is zeker aanwezig

Lijst 2, topscoorders, maar dan goals bij 1 club. Heb hier een mild momentje gehad, als ik het goed heb is DOS namelijk opgegaan in Fc Utrecht en mogen de goals van Leo van Veen bij die 2 clubs wel samengevoegd worden. Maar als ik fout zit laat ik mij graag corrigeren door Antenor

Bekijk bijlage 6382

Hierin staat Luuk gedeeld 9e. Het alleen op de 9e plaats komen is zeker haalbaar (1 goal moet toch wel lukken). Maar hier nog verder op stijgen is wel een uitdaging die niet binnen 1.5 seizoen bereikt zal worden.

Dan nog ff Luuk als speler van PSV afgezet tegen andere spelers. Hierbij geldt zeker dat het overzicht incompleet is. laatste kolom geeft dit ook aan. Rood = zeer waarschijnlijk incompleet, groen = zeer waarschijnlijk compleet.
Bekijk bijlage 6383

Hier staat Luuk zowel met goals in de eredivisie als in totaal op de 5e plaats. Aangezien de cijfers van Jan van den Broek (in 1927 overgekomen van NAC, in 1937 gestopt, later nog wel trainer van PSV geweest) mogelijk niet compleet zijn kan ik niet met zekerheid zeggen dat Luuk met 3 goals gaat stijgen op de kolom totaal aantal goals voor PSV. Anderzijds, in de periode 1927-1937 werd er niet Europees gespeelt, dus het zou slechts de bekerwedstrijden betreffen Hiervan is wel bekend dat we in 1932 de finale haalden, dus daar zouden zomaar nog wat goals bij kunnen zitten. NB. 1 goal maakte hij sowieso in de finale.


Dank je wel!
 
Zo, ff de lijstjes van Luuk ingedoken. Lastige is dat websites elkaar tegenspreken, of onvolledig zijn.

Lijstje 1, topscoorders eredivisie

Bekijk bijlage 6378

Top 5 lijkt mij geen haalbare kaart, maar de kans dat hij nog verder gaat stijgen in deze lijst is zeker aanwezig

Lijst 2, topscoorders, maar dan goals bij 1 club. Heb hier een mild momentje gehad, als ik het goed heb is DOS namelijk opgegaan in Fc Utrecht en mogen de goals van Leo van Veen bij die 2 clubs wel samengevoegd worden. Maar als ik fout zit laat ik mij graag corrigeren door Antenor

Bekijk bijlage 6382

Hierin staat Luuk gedeeld 9e. Het alleen op de 9e plaats komen is zeker haalbaar (1 goal moet toch wel lukken). Maar hier nog verder op stijgen is wel een uitdaging die niet binnen 1.5 seizoen bereikt zal worden.

Dan nog ff Luuk als speler van PSV afgezet tegen andere spelers. Hierbij geldt zeker dat het overzicht incompleet is. laatste kolom geeft dit ook aan. Rood = zeer waarschijnlijk incompleet, groen = zeer waarschijnlijk compleet.
Bekijk bijlage 6383

Hier staat Luuk zowel met goals in de eredivisie als in totaal op de 5e plaats. Aangezien de cijfers van Jan van den Broek (in 1927 overgekomen van NAC, in 1937 gestopt, later nog wel trainer van PSV geweest) mogelijk niet compleet zijn kan ik niet met zekerheid zeggen dat Luuk met 3 goals gaat stijgen op de kolom totaal aantal goals voor PSV. Anderzijds, in de periode 1927-1937 werd er niet Europees gespeelt, dus het zou slechts de bekerwedstrijden betreffen Hiervan is wel bekend dat we in 1932 de finale haalden, dus daar zouden zomaar nog wat goals bij kunnen zitten. NB. 1 goal maakte hij sowieso in de finale.
Ja, inderdaad ging DOS met Elinkwijk en ik meen ook Velox op in FC Utrecht, dus het klopt wat je met Leo van Veen hebt gedaan.
Leuk dat ik 11 van de 12 spelers op je laatste lijstje in actie heb gezien.
Ook Piet Fransen die PSV's eerste Europa Cup goals ooit in 1955 scoorde.
Alleen Jan van de Broek zag ik nooit.
Dank voor de moeite van het maken van deze lijstjes.
Fijn dat Luuk nog hier en daar kan stijgen maar vooral dat we hem binnenkort wel weer met een schaal in handen zien staan. :)
 
Ja, inderdaad ging DOS met Elinkwijk en ik meen ook Velox op in FC Utrecht, dus het klopt wat je met Leo van Veen hebt gedaan.
Leuk dat ik 11 van de 12 spelers op je laatste lijstje in actie heb gezien.
Ook Piet Fransen die PSV's eerste Europa Cup goals ooit in 1955 scoorde.
Alleen Jan van de Broek zag ik nooit.
Dank voor de moeite van het maken van deze lijstjes.
Fijn dat Luuk nog hier en daar kan stijgen maar vooral dat we hem binnenkort wel weer met een schaal in handen zien staan. :)
Aangezien jij 11 van de 12 hebt zien spelen.
Wat mij opvalt is dat Willy vd Kuijlen iets voor ligt op Coen Dillen qua goals in de eredivisie. Maar daar beduidend meer wedstrijden voor nodig had. In het totaal aantal goals schiet Dillen hem duidelijk voorbij (letterlijk en figuurlijk). Was Dillen zoveel meer op schot in de beker of Europees? (kan daar helaas weinig van achterhalen op t internet :()
 
Aangezien jij 11 van de 12 hebt zien spelen.
Wat mij opvalt is dat Willy vd Kuijlen iets voor ligt op Coen Dillen qua goals in de eredivisie. Maar daar beduidend meer wedstrijden voor nodig had. In het totaal aantal goals schiet Dillen hem duidelijk voorbij (letterlijk en figuurlijk). Was Dillen zoveel meer op schot in de beker of Europees? (kan daar helaas weinig van achterhalen op t internet :()
Coen Dillen heeft in de Eredivisie gespeeld vanaf 56/57 toen hij het record van 43 doelpunten vestigde tot en met , naar ik zo uit mijn hoofd zeg, 1961(?).
Dat zijn hooguit rond de 150 duels.

Voór die tijd speelde hij in de Eerste Klasse en in 55/56 in de Hoofdklasse, het seizoen waarin ik PSV voor het eerst zag.
We scoorden veel in die jaren, ik meen 96 goals in mijn "debuut" seizoen.

Nee, in de beker presteerden we weinig en Europees scoorde het kanon volgens mij nooit.
Maar dat hij en Willy het hardst konden schieten staat voor mij vast. En in elk geval het vaakst raak, daar gaat het om. :)
 
Derksen brengt zijn minachting voor PSV'ers weer eens ten gehoor:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...je-rentree-nederland-heeft-niets-aan-hem.html
Domme argumenten. Alsof het alleen vanwege een hattrick tegen Excelsior is. Hij is voor het gemak ook even vergeten dat Luuk in de CL gescoord heeft, Sevilla de EL bezorgd heeft met zijn goal in de finale en ook voor Barcelona gewoon tot scoren is gekomen. En wat is het alternatief dat ie wel goed genoeg vindt dan? Wout Wegworst? Brian Brobbey? Wat hebben die allemaal gepresteerd dan?
 
Ik hoorde bij ESPN dat De Jong niet wist hoeveel goals Dillen in een seizoen had. Toch ook bijzonder.
 
Ik hoorde bij ESPN dat De Jong niet wist hoeveel goals Dillen in een seizoen had. Toch ook bijzonder.
Die was al dood en begraven toen Luuk geboren werd. T is dat ie wel eens genoemd word hier in lijstjes maar ik kan me best voorstellen dat buiten deze bubbel voornamelijk oudere psv fans, die naam echt weinig details oproept.
 
Die was al dood en begraven toen Luuk geboren werd. T is dat ie wel eens genoemd word hier in lijstjes maar ik kan me best voorstellen dat buiten deze bubbel voornamelijk oudere psv fans, die naam echt weinig details oproept.
Mwah, bijna ieder seizoen wordt de Coen Dillen-index er weer bij gepakt. Ik denk dat het bij de gemiddelde voetbalvolger toch wel algemene kennis is.
 
Mwah, bijna ieder seizoen wordt de Coen Dillen-index er weer bij gepakt. Ik denk dat het bij de gemiddelde voetbalvolger toch wel algemene kennis is.
Het feit dat de Coen Dillen index zo traag op gang komt en pas in de 2e seizoenshelft rap toeneemt, is natuurlijk ook perfect daarvoor. Vrijwel iedere topscorer loopt in de eerste zoveel weken voor, en wordt gigantisch ingehaald op den duur.
 
Derksen brengt zijn minachting voor PSV'ers weer eens ten gehoor:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...je-rentree-nederland-heeft-niets-aan-hem.html
Domme argumenten. Alsof het alleen vanwege een hattrick tegen Excelsior is. Hij is voor het gemak ook even vergeten dat Luuk in de CL gescoord heeft, Sevilla de EL bezorgd heeft met zijn goal in de finale en ook voor Barcelona gewoon tot scoren is gekomen. En wat is het alternatief dat ie wel goed genoeg vindt dan? Wout Wegworst? Brian Brobbey? Wat hebben die allemaal gepresteerd dan?

Niks meer dan een zure man die veel te veel aandacht krijgt, elk jaar weer.

Held Luuk zo naar beneden praten...
Je zou er maar fan van zijn en je nickname naar hem vernoemd hebben :rolleyes:
 
Derksen brengt zijn minachting voor PSV'ers weer eens ten gehoor:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...je-rentree-nederland-heeft-niets-aan-hem.html
Domme argumenten. Alsof het alleen vanwege een hattrick tegen Excelsior is. Hij is voor het gemak ook even vergeten dat Luuk in de CL gescoord heeft, Sevilla de EL bezorgd heeft met zijn goal in de finale en ook voor Barcelona gewoon tot scoren is gekomen. En wat is het alternatief dat ie wel goed genoeg vindt dan? Wout Wegworst? Brian Brobbey? Wat hebben die allemaal gepresteerd dan?
Laat toch lullen. Hij heeft zelf bij Cambuur, Haarlem, Veendam en MVV gespeeld in de marge. Slechts 1289 minuten in de eredivisie en de rest lager. Hij kijkt niet eens de wedstrijden van Luuk de Jong. De mening van Johan Derksen doet er niet toe. Zeiken op alles waar hij geen verstand van heeft. Prietpraat is het, gebeuzel, geklets, geneuzel, onzin.
 
.
Mwah, bijna ieder seizoen wordt de Coen Dillen-index er weer bij gepakt. Ik denk dat het bij de gemiddelde voetbalvolger toch wel algemene kennis is.
Meer de statistieken dan. Ik heb 'm nooit zien spelen dus heb er op die manier niet zoveel mee..
 
Derksen brengt zijn minachting voor PSV'ers weer eens ten gehoor:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...je-rentree-nederland-heeft-niets-aan-hem.html
Domme argumenten. Alsof het alleen vanwege een hattrick tegen Excelsior is. Hij is voor het gemak ook even vergeten dat Luuk in de CL gescoord heeft, Sevilla de EL bezorgd heeft met zijn goal in de finale en ook voor Barcelona gewoon tot scoren is gekomen. En wat is het alternatief dat ie wel goed genoeg vindt dan? Wout Wegworst? Brian Brobbey? Wat hebben die allemaal gepresteerd dan?
Lekker laten lullen inderdaad. Naast het feit dat Luuk op handen gedragen wordt in Sevilla en Barca - dus dat het gewoon niet waar is dat hij daar gefaald heeft - kun je nog steeds een hele goeie spits zijn als je dat vooral in Nederland laat zien. In Europa op het hoogste niveau doet hij het ook gewoon.

Verder ben ik het wel eens dat zijn hattrick tegen Excelsior niet per se de aanleiding moet zijn voor de hoogste lof. Hij heeft veel meer laten zien, en dit was gewoon ook een goeie wedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan