Die in Glasgow staat niet op mijn netvlies, maar hier bedoel je de bal die hij recht op de keeper schiet nadat hij voor z'n man kwam? Volgens mij was het niet te doen om daar nog fatsoenlijk richting aan te geven. Gewoon pech dat de bal precies naar de keeper gaat.

Ik denk dat jullie nog veel plezier aan Luuk gaan beleven dit seizoen.
Nou reuze, ram de bal naar voren, wie weet doet Luuk er wat mee. Het is tactisch armoedig.
 
Daar ben ik het wel mee eens. En het wordt nog armoediger als hij niet speelt, dan weten we het helemaal niet meer.
Tja, niet vreemd als plan A al armoedig is. Precies hetgeen meerdere mensen als vreesde bij het terughalen van Luuk, dat het armoedig zou worden met hem als 1e spits lag in de lijn der verwachting. Samenspel met de buitenspelers is ook gewoon ruk, het klikt (vooralsnog) niet echt zogezegd.
 
Tja, niet vreemd als plan A al armoedig is. Precies hetgeen meerdere mensen als vreesde bij het terughalen van Luuk, dat het armoedig zou worden met hem als 1e spits lag in de lijn der verwachting. Samenspel met de buitenspelers is ook gewoon ruk, het klikt (vooralsnog) niet echt zogezegd.
Klopt, plan A lijkt te zijn dat de buitenspelers heel erg naar binnen spelen. Alle kansen van Luuk kwamen vanuit de voorzet van een back.
Ik denk dat als Gakpo vanaf de zijkant speelt het veel gevaarlijker wordt. Kan makkelijker aangespeeld worden, hij heeft een goede voorzet en kan zowel binnendoor als buitenom de back opzoeken. Bijkomend voordeel is dat een CV vaak rugdekking wil/moet geven, waardoor Luuk dan 1 op 1 staat, meer ruimte heeft en hij is sterker in de lucht dan vrijwel alle tegenstanders. Veel moeilijker te verdedigen dan die vroege voorzetten van Max en Teze. Zet je spelers in hun kracht en weet wat elkaars kwaliteiten zijn. Zo moeilijk is het eigenlijk helemaal niet...;P
 
Klopt, plan A lijkt te zijn dat de buitenspelers heel erg naar binnen spelen. Alle kansen van Luuk kwamen vanuit de voorzet van een back.
Ik denk dat als Gakpo vanaf de zijkant speelt het veel gevaarlijker wordt. Kan makkelijker aangespeeld worden, hij heeft een goede voorzet en kan zowel binnendoor als buitenom de back opzoeken. Bijkomend voordeel is dat een CV vaak rugdekking wil/moet geven, waardoor Luuk dan 1 op 1 staat, meer ruimte heeft en hij is sterker in de lucht dan vrijwel alle tegenstanders. Veel moeilijker te verdedigen dan die vroege voorzetten van Max en Teze. Zet je spelers in hun kracht en weet wat elkaars kwaliteiten zijn. Zo moeilijk is het eigenlijk helemaal niet...;P
De vraag is of je met een voorhoede van bijvoorbeeld Cody, Luuk en Noni alle drie die spelers in hun kracht kan zetten.
 
De vraag is of je met een voorhoede van bijvoorbeeld Cody, Luuk en Noni alle drie die spelers in hun kracht kan zetten.
Dat lijkt mij wel. Begin ermee om Cody en Noni met krijt aan de schoenen te laten spelen. Je krijgt overal wat meer ruimte, omdat de tegenstanders ook wat meer breed moeten gaan staan en de middenvelder die ballijn eruit willen halen, waardoor een nummer 10 meer mogelijkheden krijgt. En Veerman (Obispo af en toe) kan die bal ook goed openen van kant naar kant.
Vervolgens heb je 3 opties: actie naar binnen, actie buitenom of een voorzet (wordt voor beiden dan indraaiend). Dit is een kwestie van situaties lezen en herkennen. Heeft de back rugdekking, staat Luuk klaar voor een voorzet, ligt er naar binnen toe ruimte voor een schot. Op basis daarvan maak je de keuzes. Lijkt me met videobeelden goed aan te leren. Overigens denk ik juist dat Noni en Cody gebaat zijn met meer ruimte en het zicht op de back als ze een actie maken ipv in de drukte aangespeeld met een man in de rug.

En natuurlijk hebben ze de vrijheid om af en toe aan de binnenkant de bal te vragen, waardoor de back er overheen kan of vanuit daar verder te voetballen. Of van positie wisselen met een nummer 10, maar dan moet je Simons opstellen, die kan volgens mij goed variëren.
Enfin, als Ruud me hullup nodig hep, dan belt ie me maar thuis...
 
Ha, de krekels zijn hier niet eens hoorbaar. Iedereen is kut, alles wordt afgeserveerd, maar Luuk die in beide wedstrijden een enorme kans mist daar zeggen we niks over. Grootste fout dit seizoen is dat Luuk als 1e spits gehaald is.
Ik vind de kansen van Gakpo toch een stuk groter. Ik hoef ze allebei niet door het slijk te halen, want het probleem zat hem niet alleen in die kansen maar meer in het waardeloze spel.

Rangers was ook gewoon kut, maar wij waren beduidend nog slechter. Slaapmomentjes van Max en Teze. Veerman die alleen maar diep kon spelen en letterlijk alles door de trechter.

RvN had ook gewoon Luuk 1-op-1 moeten vervangen voor Vinicius en Simons moeten brengen voor Guti. Laten we dat maar houden op een hele dure beginnersfout
 
Ik vind de kansen van Gakpo toch een stuk groter. Ik hoef ze allebei niet door het slijk te halen, want het probleem zat hem niet alleen in die kansen maar meer in het waardeloze spel.
Idd, was meer het collectief wat fout ging, maar blijft vreemd dat bepaalde spelers wel volledig worden afgebrand maar dat St. Luuk (patroonheilige van de koppers) helemaal ontzien wordt.
Rangers was ook gewoon kut, maar wij waren beduidend nog slechter. Slaapmomentjes van Max en Teze. Veerman die alleen maar diep kon spelen en letterlijk alles door de trechter.
Yups, dit hadden wij in gewone doen niet hoeven verliezen, helaas, wederom een do-or-die wedstrijd niet gewonnen
RvN had ook gewoon Luuk 1-op-1 moeten vervangen voor Vinicius en Simons moeten brengen voor Guti. Laten we dat maar houden op een hele dure beginnersfout
Och, de sfeer wat tam, of andere poppetjes, of poppetjes op andere posities veel uitgemaakt hadden weet ik niet.
 
Het stapelt zich weer op: Madueke, Boscagli, Vertessen, Mauro, Luuk de Jong, Ledezma, Oppegard, Fofana.
Laat ik v/d Blaak ook nog maar erbij noemen dan.
 
Vrij pessimistisch wat ik nu ga zeggen maar dit seizoen begint nu al dramatische vormen aan te nemen. Kwaliteit achter de Jong is zoveel minder dat je nu gewoon een probleem hebt met alleen Vinicius als echte 9. De rest is allemaal geblesseerd of te blessuregevoelig of jeugdspeler waar je nog niet veel van kan verwachten.

Ons John heeft weer een gebalanceerde selectie op de been gebracht!
 
Wel weer balen. Heeft psv een abonnement op pech met blessures?

Of te veel gespeeld?

Luuk gaan we enorm missen. Denk zelfs dat we meer kans hadden als luuk 90 min tegen rangers had gespeeld. Al was het meer om te motiveren en strijd te leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan