Leicester City - PSV | Donderdag 7 april | Eindstand 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tja wat is het nu? Want men verwacht goede prestaties van spelers die volgens velen niet goed genoeg zijn. (Bedoel jou hier niet specifiek mee)
Vooral na Europese wedstrijden is het in de competitiewedstrijden kommer en kwel.
2 wedstrijden in 4 a 5 dagen kunnen de meesten niet opbrengen om zich volledig in te zetten.
Is overigens niet alleen iets van dit seizoen. Dit is al jaren zo.
De Europese wedstrijden die PSV gaat spelen en de uitschakeling van Ajax in de CL geeft Ajax nog meer kans op de titel in de eredivisie. Daar hoeven we ons niets wijs over te maken.
Daarom is het te hopen dat Ajax morgen verliest van Feyenoord en PSV zich eens over een after-Europadip heen zet en overtuigend wint van Fortuna Sittard.
 
Oke laat ik het anders zeggen, we zitten nu al in de kwartfinale, mochten we doorgaan, spelen we nog maximaal 3 wedstrijden extra. Dat valt wel te overzien toch?
Zijn wel potjes die net iets intensiever dan de gemiddelde wedstrijd in de eredivisie.
 
Volgens mij spelen we geen competitie om Conference L te spelen, althans dat hoop ik niet…
Dat ben ik wel met je eens, maar je hebt toch geen zekerheid dat je kampioen wordt als je de Conference League links laat liggen? Je hebt het kampioenschap niet in eigen hand, de CoL wel. Moet je dan maar met een B-elftal tegen Leicester spelen en hopen dat Ajax ergens punten laat liggen? Als je nou zelf nog tegen Ajax moest spelen voor de competitie in de periode dat we Europees spelen, dan kan ik me voorstellen dat je dan zoiets zou denken. Maar nu? Vind ik de gedachte eigenlijk absurd.
 
Ben ik de enige die met een dubbel gevoel kijkt naar onze Europese campagne…?🤔

Ja, het is mooi voor de club en de supporters om steeds verder te komen en leuke affiches te krijgen…ja, het is goed voor de ontwikkeling en waarde van spelers…ja, goed voor de Coëfficiëntenlijst…

Maar: het belangrijkste blijft toch met afstand de competitie…? Nu ajax zich vol kan richten op het kampioenschap en wij nog een vol programma hebben met dit soort potten vraag ik me af of we hier wel zo blij mee moeten zijn…voor mij zijn deze wedstrijden vergeleken met de competitie gewoon echt bijzaak, wat als spelers geblesseerd of overbelast raken in de meest cruciale fase van het seizoen??

Of denk ik nu te schijterig…😅😅
Ja
 
Als je dan zelf weer uit van Feyenoord verliest heb je hier niets aan. Nee liever winnen AZ, Twente, Ajax en PSV dit weekend. Staan wij 9 punten los op Feyenoord en zij nog maar 1 voor op Twente en AZ.
Ja als je zelf verliest houdt alles op. Maar als je daar vooraf al vanuit gaat hoef je niet eens aan de competitie te beginnen. Je gaat voor het hoogst haalbare. Pas als dat mathematisch niet meer mogelijk is ga je naar de 2e plaats kijken.
 
Maar het 1 sluit het andere toch niet uit? O en jij verwacht ineens dit jaar wel winst in de kuip? Liever vorlopig 2e blijven en de 2e plaats zeker stellen.
Ik verwacht helemaal niets, maar zie Feyenoord graag van Ajax winnen.
Feyenoord staat 6 punten achter PSV. Als PSV deze voorsprong weggeeft verdient PSV de 2e plaats ook niet.
 
Natuurlijk moeten we vol inzetten op alledrie de fronten, alleen dan kan het een heel mooi seizoen worden. We moeten hopen dat Feyenoord wint van Ajax zodat we eerste staan en we moeten hopen dat we de bekerfinale winnen en we moeten hopen dat we Leicester verslaan. Het kan bizar mooi aflopen. (klopt drie keer af op houten tafel)
 
Natuurlijk moeten we vol inzetten op alledrie de fronten, alleen dan kan het een heel mooi seizoen worden. We moeten hopen dat Feyenoord wint van Ajax zodat we eerste staan en we moeten hopen dat we de bekerfinale winnen en we moeten hopen dat we Leicester verslaan. Het kan bizar mooi aflopen. (klopt drie keer af op houten tafel)
Als topclub moet je jezelf vol inzetten op alle fronten die er nog zijn. Volgens mij moet je geen andere keuze willen maken. Door de rouleren met jouw spelers moet je de krachten over de fronten zo ideaal mogelijk verdelen.
 
Ben ik de enige die met een dubbel gevoel kijkt naar onze Europese campagne…?🤔

Ja, het is mooi voor de club en de supporters om steeds verder te komen en leuke affiches te krijgen…ja, het is goed voor de ontwikkeling en waarde van spelers…ja, goed voor de Coëfficiëntenlijst…

Maar: het belangrijkste blijft toch met afstand de competitie…? Nu ajax zich vol kan richten op het kampioenschap en wij nog een vol programma hebben met dit soort potten vraag ik me af of we hier wel zo blij mee moeten zijn…voor mij zijn deze wedstrijden vergeleken met de competitie gewoon echt bijzaak, wat als spelers geblesseerd of overbelast raken in de meest cruciale fase van het seizoen??

Of denk ik nu te schijterig…😅😅
Als je in een flow zit werken extra potjes vaak motiverend. Daarnaast is 1 van de wedstrijden na een Europese campagne de bekerfinale, wat geen invloed heeft op de competitie.

Denk dat het wel meevalt.
 
Maar het 1 sluit het andere toch niet uit? O en jij verwacht ineens dit jaar wel winst in de kuip? Liever vorlopig 2e blijven en de 2e plaats zeker stellen.
Het is de derde wedstrijd voor het einde. Met een beetje geluk staan wij dan al genoeg voor op Feyenoord en Feyenoord voldoende afstand van AZ. Dan kan de druk ook een positieve uitwerking hebben voor PSV op die wedstrijd.

Trouwens hoe langer het duurt, hoe eerder die ene overwinning in de buurt komt😉
 
Vooral na Europese wedstrijden is het in de competitiewedstrijden kommer en kwel.
2 wedstrijden in 4 a 5 dagen kunnen de meesten niet opbrengen om zich volledig in te zetten.
Is overigens niet alleen iets van dit seizoen. Dit is al jaren zo.
De Europese wedstrijden die PSV gaat spelen en de uitschakeling van Ajax in de CL geeft Ajax nog meer kans op de titel in de eredivisie. Daar hoeven we ons niets wijs over te maken.
Daarom is het te hopen dat Ajax morgen verliest van Feyenoord en PSV zich eens over een after-Europadip heen zet en overtuigend wint van Fortuna Sittard.
Dacht dat dat wel mee viel dit seizoen. Der Jaufe heeft hier vast statistieken over :maniac:
 
Dacht dat dat wel mee viel dit seizoen. Der Jaufe heeft hier vast statistieken over :maniac:


16-9-2021 PSV - Real Sociedad 2-2
19-9-2021 PSV - Feyenoord 0-4

30-9-2021 Sturm Graz - PSV 1-4
3-10-2021 PSV - Sparta 2-1 Zeer moeizaam. Wedstrijd ging op 0-0 af eerste goal van PSV in de 82e minuut.

21-10-2021 PSV - Monaco 1-2
25-10-2021 Ajax - PSV 5-0

25-11-2021 PSV -Sturm Graz 2-0
28-11-2021 Heerenveen - PSV 1-1

9-12-2021 Real Sociedad - PSV 3-0
12-12-2021 NEC - PSV 1-2 Vrijwel de hele wedstrijd 1-0 achter gestaan. 80' Vertessen 1-1. 90' Zahavi 1-2
 
16-9-2021 PSV - Real Sociedad 2-2
19-9-2021 PSV - Feyenoord 0-4

30-9-2021 Sturm Graz - PSV 1-4
3-10-2021 PSV - Sparta 2-1 Zeer moeizaam. Wedstrijd ging op 0-0 af eerste goal van PSV in de 82e minuut.

21-10-2021 PSV - Monaco 1-2
25-10-2021 Ajax - PSV 5-0

25-11-2021 PSV -Sturm Graz 2-0
28-11-2021 Heerenveen - PSV 1-1

9-12-2021 Real Sociedad - PSV 3-0
12-12-2021 NEC - PSV 1-2 Vrijwel de hele wedstrijd 1-0 achter gestaan. 80' Vertessen 1-1. 90' Zahavi 1-2
Je noemt 5 wedstrijden, maar het is 3x puntverlies. Waarvan Ajax en Feyenoord. Wedstrijden die je kunt verliezen. PSV verloor 6x punten.
 
Je noemt 5 wedstrijden, maar het is 3x puntverlies. Waarvan Ajax en Feyenoord. Wedstrijden die je kunt verliezen. PSV verloor 6x punten.
Ja zo kun je er wel weer een draai aan geven.
PSV verliest met 5-0 van Ajax en met 0-4 van Feyenoord en ontsnapt ternauwernood aan puntenverlies tegen
Sparta (degradatiekandidaat) en NEC.
PSV doet het echt geweldig in de competitie na Europese wedstrijden. :rolleyes: :sad:
 
Die topspelers kunnen wel meerdere wedstrijden in een week goed kunnen spelen? Zoals een Salah of Lewandowski bijvoorbeeld?
 
Ja zo kun je er wel weer een draai aan geven.
PSV verliest met 5-0 van Ajax en met 0-4 van Feyenoord en ontsnapt ternauwernood aan puntenverlies tegen
Sparta (degradatiekandidaat) en NEC.
PSV doet het echt geweldig in de competitie na Europese wedstrijden. :rolleyes: :sad:
PSV speelde al 16 Europese wedstrijden, denk ik. Dan valt het toch reuze mee?
 
Ben ik de enige die met een dubbel gevoel kijkt naar onze Europese campagne…?🤔

Ja, het is mooi voor de club en de supporters om steeds verder te komen en leuke affiches te krijgen…ja, het is goed voor de ontwikkeling en waarde van spelers…ja, goed voor de Coëfficiëntenlijst…

Maar: het belangrijkste blijft toch met afstand de competitie…? Nu ajax zich vol kan richten op het kampioenschap en wij nog een vol programma hebben met dit soort potten vraag ik me af of we hier wel zo blij mee moeten zijn…voor mij zijn deze wedstrijden vergeleken met de competitie gewoon echt bijzaak, wat als spelers geblesseerd of overbelast raken in de meest cruciale fase van het seizoen??

Of denk ik nu te schijterig…😅😅


Schijterig. Wees gerust mochten wij deze beker winnen maar nationaal geen prijs halen zouden die amsterdammes alsnog jaloers zijn op ons.
Het is en blijft een europese beker.

Zoals mensen al eerder aanhaalde je speelt heel het jaar om europees te spelen en dan zou je het niet serieus nemen? Ik was teleurgesteld dat we niet doorkonden geraken in europa league maar we hebben ons herpakt in deze conference leauge. Ik woon zelf in belgie en als je vraagt aan de oude garde van clubs zoals club brugge, anderlecht wat is jullie mooiste herinering dan zeggen ze europees succes.



Zeker aangezien het programma hebben we een mooie kans om de finale te geraken die waarschijnlijk tegen marseille zal zijn. En dat is nou niet een team waar we meteen kansloos tegen zijn. We hebben gezien hoe AS Roma speelde tegen Vitesse die ploeg is echt te pakken, het is niet meer het oude as roma. Dus als we deze grote beproeving doorkomen geloof ik in een finale.


En nogmaals het zit allemaal in het kopje er zijn genoeg voorbeelden van clubs die een nog zwaarder programma hadden dan ons en toch nog kampioen zijn geworden of er zeer dichtbij waren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan