Jurich Carolina (V)

Bakkalinho

International
PSV contracteert 16-jarige Jurich Carolina
ARTIKEL - datum: 15-06-2015 17:17

cid37299_Carolina-WEBHOME.jpg


PSV heeft Nederlands jeugdinternational Jurich Carolina gecontracteerd. De zestienjarige centrale verdediger is afkomstig van de jeugdopleiding van AZ en tekende onder toeziend oog van zijn familie en technisch manager Marcel Brands maandagmiddag een contract voor drie jaar bij PSV.

‘Altijd met plezier naar PSV gekeken’
Bij AZ speelde Carolina, geboren op 15 juli 1998, het afgelopen seizoen voor het O17 team van de club uit Noord-Holland. Bij PSV sluit de verdediger, die ook al uitkwam voor Oranje O17, aan bij O19. Voor de camera van PSV TV toonde Carolina zich gelukkig met zijn overgang. “Ik heb van kinds af aan met plezier naar PSV gekeken dus het is voor mij extra mooi dat ik de komende jaren hier onder contract sta. Ik hoop me hier verder te ontwikkelen en in de toekomst de stap naar het eerste te maken”, aldus de linksbenige verdediger, die zichzelf typeert als een speler met veel snelheid en fysieke kracht.

beb0512d-26c7-415f-8c8c-338045e99650_CarolinaBERICHT.jpg

Van harte gefeliciteerd Jurich Carolina, welkom bij PSV. | © PSV Media
 
Laatst bewerkt:
Op je zestiende al bij de O19 spelen is niet mis, eens kijken of hij over een paar jaar bij het eerste zit :)
 
Wow, als je nog iemand zoekt voor een voice-over voor meditatie-instructies, dan heb je 'm bij deze gevonden. :D

Lijkt me een goede kerel. Voetballend ken ik hem helemaal niet, maar als je down to earth bent (en volgens mij met een sterk lichaam) dan sta je al 1-0 voor. Succes Jurich!
 
Ik las eerst even Colina, dacht even van huh, komt Jason terug?

Maar goed, als zestienjarige is niet misselijk om al bij O19 te spelen. Dat kan twee dingen betekenen. Bij gebrek aan beter of een kwalitatief sterke verdediger. Ik de jongen verder nauwelijks, maar aangezien ook AZ hem graag een contract had gegeven, ga ik er voor het gemak vanuit dat het een goede aanwinst is. Welkom in ieder geval!
 
Wel apart, net als Obispo 16 jaar en een linker centrale verdediger. Of moet één van de twee op de back gaan spelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan