Zal nu wel op de radar staan bij Ajax!
 

Zal nu wel op de radar staan bij Ajax!
Goeie toevoeging voor Prison FC, nu Dani Alves zichzelf uit de gevangenis heeft gekocht. Was weer een plekje vrij op de backpositie.
 
Niet iedere overtreding van het wetboek maakt je crimineel, anders kan je stellen dat eenieder die wel eens een boete voor te hard rijden heeft gehad crimineel is.

Dat klopt, maar je vriendin mishandelen (taakstraf), onder invloed rijden (rijbewijs afgepakt) en twee aangehouden worden voor rijden zonder rijbewijs (celstraf). Dat is een patroon van criminaliteit --> crimineel.
 
Dat klopt, maar je vriendin mishandelen (taakstraf), onder invloed rijden (rijbewijs afgepakt) en twee aangehouden worden voor rijden zonder rijbewijs (celstraf). Dat is een patroon van criminaliteit --> crimineel.

Dat noemen ze in de huidige tijd inspiratie opdoen voor een rap nummer
 
Niet iedere overtreding van het wetboek maakt je crimineel, anders kan je stellen dat eenieder die wel eens een boete voor te hard rijden heeft gehad crimineel is.
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik dacht ook gelezen te hebben dat dit als misdrijf beoordeeld wordt en niet als overtreding.
 
Niet iedere overtreding van het wetboek maakt je crimineel, anders kan je stellen dat eenieder die wel eens een boete voor te hard rijden heeft gehad crimineel is.
Ook dat kan crimineel zijn. Rijden onder invloed, waarvoor hij is veroordeeld, mag je daar ook onder rekenen.
 
Vind het vooral vreemd dat het mishandelen van zijn vriendin hem slechts een taakstraf opleverde terwijl rijden zonder rijbewijs tot een celstraf leidde.
Dat lijkt me vrij logisch, hij is een recidivist, het was niet de eerste keer dat hij zonder rijbewijs gepakt is. Dat betekent dat hij al minimaal bij overtreding nummer 3 is aanbeland. Bovendien zat hij ook nog in de proeftijd van zijn voorwaardelijke straf. Dan breng je gewoon met voorbedachte raden andere in levensgevaar en hoor je thuis in de gevangenis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan