Hendrix was natuurlijk geen basisklant voor PSV maar kon nog wel eens zijn nut bewijzen als invaller. PSV had echt nog wel wat aan hem, ook dit seizoen, als afjager in de laatste 20 minuten of zo. Dan snap ik niet waarom hij nu voor een lousy 7 ton verkocht moest worden. Dan kun je hem net zo goed gratis de deur uit laten lopen en nog 20 wedstrijden zijn diensten ter beschikking hebben.
 
Hendrix was natuurlijk geen basisklant voor PSV maar kon nog wel eens zijn nut bewijzen als invaller. PSV had echt nog wel wat aan hem, ook dit seizoen, als afjager in de laatste 20 minuten of zo. Dan snap ik niet waarom hij nu voor een lousy 7 ton verkocht moest worden. Dan kun je hem net zo goed gratis de deur uit laten lopen en nog 20 wedstrijden zijn diensten ter beschikking hebben.
Dit...
 
Hendrix was natuurlijk geen basisklant voor PSV maar kon nog wel eens zijn nut bewijzen als invaller. PSV had echt nog wel wat aan hem, ook dit seizoen, als afjager in de laatste 20 minuten of zo. Dan snap ik niet waarom hij nu voor een lousy 7 ton verkocht moest worden. Dan kun je hem net zo goed gratis de deur uit laten lopen en nog 20 wedstrijden zijn diensten ter beschikking hebben.
Het scheelt natuurlijk ook nog zo’n 8 maanden salaris en werkgeverskosten. Dan kom je toch op een aardig bedrag. En als Hendrix de transfer wil maken, dan mag dat na zo’n lang en loyaal dienstverband wel.
 
Hendrix was natuurlijk geen basisklant voor PSV maar kon nog wel eens zijn nut bewijzen als invaller. PSV had echt nog wel wat aan hem, ook dit seizoen, als afjager in de laatste 20 minuten of zo. Dan snap ik niet waarom hij nu voor een lousy 7 ton verkocht moest worden. Dan kun je hem net zo goed gratis de deur uit laten lopen en nog 20 wedstrijden zijn diensten ter beschikking hebben.
Ik vind 7 ton echt juist precies het bedrag waarvoor je hem kunt verkopen. 3 ton of minder had ik je gelijk gegeven. Ondanks dat 7 ton niet veel lijkt is het toch nog steeds aardig wat geld.

Vergeet niet dat nu PSV Hendrix verkoopt ze direct twee spelers in de selectie hebben die hem opvangen (Guti en Van Ginkel). Hierdoor maak je wel voor 6 maanden winst (7 ton) en nog belangrijker is dat je in je salarishuis wat ruimte creëert. Wat eventueel kan zorgen dat we op een andere positie ons (al dan niet door huur) kunnen versterken.

Ik denk, zeker gezien van Ginkel fit blijkt te zijn, de PSV selectie er niet heel erg op kwaliteit achteruit gaat. En dan is gewoon 7 ton + geen salaris echt wel mooi mee genomen. Hoe raar dat ook klinkt. Volgensmij zet (of doen ze dat niet meer) PSV jeugdspelers ook vaak op de boeken als nul euro. Dus dan is het ook echt 7 ton winst op Hendrix. Wat financieel beter oogt dan gratis de deur uit.
 
Het scheelt natuurlijk ook nog zo’n 8 maanden salaris en werkgeverskosten. Dan kom je toch op een aardig bedrag. En als Hendrix de transfer wil maken, dan mag dat na zo’n lang en loyaal dienstverband wel.
Als Hendrix nog een paar maanden had gewacht kon hij misschien wel naar PEC. Of Barcelona.
 
Ik vind 7 ton echt juist precies het bedrag waarvoor je hem kunt verkopen. 3 ton of minder had ik je gelijk gegeven. Ondanks dat 7 ton niet veel lijkt is het toch nog steeds aardig wat geld.

Vergeet niet dat nu PSV Hendrix verkoopt ze direct twee spelers in de selectie hebben die hem opvangen (Guti en Van Ginkel). Hierdoor maak je wel voor 6 maanden winst (7 ton) en nog belangrijker is dat je in je salarishuis wat ruimte creëert. Wat eventueel kan zorgen dat we op een andere positie ons (al dan niet door huur) kunnen versterken.

Ik denk, zeker gezien van Ginkel fit blijkt te zijn, de PSV selectie er niet heel erg op kwaliteit achteruit gaat. En dan is gewoon 7 ton + geen salaris echt wel mooi mee genomen. Hoe raar dat ook klinkt. Volgensmij zet (of doen ze dat niet meer) PSV jeugdspelers ook vaak op de boeken als nul euro. Dus dan is het ook echt 7 ton winst op Hendrix. Wat financieel beter oogt dan gratis de deur uit.
Ik ben bang dat de vervangers die jij noemt bepaald geen zekerheidje zijn. Guti is zeker geen Hendrix. Van Ginkel is natuurlijk wel een upgrade t.o.v. Hendrix, mits hij nog kan voetballen.
Dus ik vind het wel een risico. Kijk, voor 7 miljoen zou ik hem natuurlijk ook verkopen, dus eigenlijk gaat de discussie alleen maar om het exacte bedrag waarvoor je bereid bent deze gok te nemen. Voor PSV is dat bedrag 7 ton, voor mij zou het ongeveer het dubbele zijn.

Meningen verschillen, gelukkig maar, daarom hebben we een goedlopend PSV-forum
 
Als Hendrix nog een paar maanden had gewacht kon hij misschien wel naar PEC. Of Barcelona.
Daar heeft PSV toch niks aan :S:

En, als Hendrix nog even wil cashen, is Spartak toch een mooie club? Zie hem niet bij grotere clubs spelen (anders had hij hier wel een basisplaats) en om nu te gaan strijden om degradatie lijkt me nu ook niet per se een pretje.

Edit:
Ik ben bang dat de vervangers die jij noemt bepaald geen zekerheidje zijn. Guti is zeker geen Hendrix. Van Ginkel is natuurlijk wel een upgrade t.o.v. Hendrix, mits hij nog kan voetballen.
Dus ik vind het wel een risico. Kijk, voor 7 miljoen zou ik hem natuurlijk ook verkopen, dus eigenlijk gaat de discussie alleen maar om het exacte bedrag waarvoor je bereid bent deze gok te nemen. Voor PSV is dat bedrag 7 ton, voor mij zou het ongeveer het dubbele zijn.
Zeker mee eens. Ik heb Hendrix ook hoger staan dan Guti. Maar ook weer niet zo hoger. Hendrix komt gewoon dit seizoen en afgelopen seizoen tekort voor de basis. Terwijl de basis niet altijd zo indrukwekkend was (tenminste vorig seizoen). Hij is bruikbaar maar hij gaat geen kampioenschap opleveren. Mocht van Ginkel idd fit blijven en kunnen voetballen (wat ik mag hopen dat ze na een half jaar werken met hem kunnen concluderen). Dan ga je er als selectie niet op achteruit (zelfs vooruit als Van Ginkel 100% zijn oude niveau haalt).

Ja ik kan me zelf nauwelijks voorstellen dat een club 1,4 miljoen neertelt voor Hendrix op dit moment. Denk dat de meeste clubs dan liever een half jaar wachten. Juist ook omdat hij geen bepalende speler is zoals een spits.

Meningen verschillen, gelukkig maar, daarom hebben we een goedlopend PSV-forum
Zeker! Ik ben het ook zeker niet oneens met je. Ben alleen wat optimistischer over de transfersom (of pessimistischer over wat we eruit hadden kunnen halen :p ).
 
Laatst bewerkt:
Het scheelt natuurlijk ook nog zo’n 8 maanden salaris en werkgeverskosten. Dan kom je toch op een aardig bedrag. En als Hendrix de transfer wil maken, dan mag dat na zo’n lang en loyaal dienstverband wel.
Geeft ook meer cachet dan gratis de deur uit lopen. En of het marktconform is? geen idee, de markt is aardig warrig, Barca kan niet kopen zonder te verkopen (regels ivm covid) deze zomer weinig groot geweld, en onze concurrent biedt een bedrag en de verkopende partij ligt in een deuk van het bedrag. Natuurlijk was meer leuker geweest, ook voor Hendrix omdat je je dan meer gewild voelt, maar marktconform.. geen idee.
 
ps en stond Hendrix niet regelmatig (veel) in de basis toen de laatste 2 titels behaald werden , zou het dan nu niet liggen aan de huidige selectie dat het wat minder gaat :(?
Ja, maar was dat omdat of ondanks ;) (p.s. je hoeft mij niet te overtuigen van het nut van Hendrix)
 
Terug
Bovenaan Onderaan