Wat dacht je van alle 3, kortom een goed en duidelijk beleid m.b.t. de jeugd waardoor je ook later financieel profijt van hebt.

Laat ik zo ver gaan: ;)

Ik vind het knap dat ze vaak spelers naar/boven de marktwaarde weten te verkopen. Daar waar PSV ze vaak gratis moet laten gaan of met een fooi wordt opgescheept.
Ik vind het slim om spelers te kopen op die leeftijd dat je kunt simuleren dat het echte ajaks-spelers zijn, en eveneens nog niet veel kosten.
Ik vind het bijna jammer voor bijna al die spelers die al vanaf de F-jes bij ajaks voetballen en nooit in het eerste komen.
Daarnaast blijf je vergeten dat er statistisch meer betere spelers rondlopen in een gebied met een paar miljoen inwoners dan in een gebied met een paar honderdduizend.
 
Laat ik zo ver gaan: ;)

Ik vind het knap dat ze vaak spelers naar/boven de marktwaarde weten te verkopen. Daar waar PSV ze vaak gratis moet laten gaan of met een fooi wordt opgescheept.
Ik vind het slim om spelers te kopen op die leeftijd dat je kunt simuleren dat het echte ajaks-spelers zijn, en eveneens nog niet veel kosten.
Ik vind het bijna jammer voor bijna al die spelers die al vanaf de F-jes bij ajaks voetballen en nooit in het eerste komen.
Daarnaast blijf je vergeten dat er statistisch meer betere spelers rondlopen in een gebied met een paar miljoen inwoners dan in een gebied met een paar honderdduizend.

Niet om Ajax te verdedigen, want daar ben ik niet zo van. Er zitten in de Ajax selectie toch wel een aantal spelers, die lang bij Ajax spelen. Ik denk aan Blind, Vermeer en Van Rhijn bijvoorbeeld. En het is natuurlijk zo dat er in de Randstad meer mensen wonen dan in omgeving Eindhoven. Toch is de concurrentie ook groot: AZ, Utrecht en zelfs ADO, Sparta en Feyenoord. Niet de kleinste namen. Daarbij wonen er inmiddels in Noord-Brabant ook erg veel mensen.
 
Niet om Ajax te verdedigen, want daar ben ik niet zo van. Er zitten in de Ajax selectie toch wel een aantal spelers, die lang bij Ajax spelen. Ik denk aan Blind, Vermeer en Van Rhijn bijvoorbeeld. En het is natuurlijk zo dat er in de Randstad meer mensen wonen dan in omgeving Eindhoven. Toch is de concurrentie ook groot: AZ, Utrecht en zelfs ADO, Sparta en Feyenoord. Niet de kleinste namen. Daarbij wonen er inmiddels in Noord-Brabant ook erg veel mensen.

Mee eens. Het gaat mij alleen om de pretentie dat men daar slechts met echte jeugdspelers speelt, terwijl de meerderheid van de selectie (en dan met name de basiself) echt niet homegrown ajakkers zijn. Maakt mij persoonlijk niets uit. Van mij mag PSV kampioen worden met een geheel gekochte selectie, graag zelfs. Maar je moet mijn inziens niet alles op de jeugdopleiding gooien als de meerderheid van je "jeugd"spelers onderhand uit Denemarken komt.
 
Rik Elfrink ‏@RikElfrink 17m
Positief nieuws voor #PSV. Club mondeling akkoord met toptalent Jorrit Hendrix (18) over lang contract. Zo ed.nl

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 16m
#Hendrix gaat niet naar #Ajax, maar blijft nog lang bij #PSV.

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 9m
Met #Hendrix zet #PSV duidelijke stap om eigen defensie op te leiden. Ook linksback #Heesakkers (18) kan voor 3 jaar tekenen.

Mooi :) Leuke speler vind ik dit, type Moisander. Linksbenig, kan uitstekend opbouwen. Heeft z'n fysiek alleen niet mee, maar kan veel op inzicht oplossen.
 
Is Hendrix linksbenig? Dat wist ik niet. Positief natuurlijk, er zijn niet veel linksbenige centrale verdedigers, dan heb je automatisch al een voordeel.
 
Rik Elfrink ‏@RikElfrink 9m
Met #Hendrix zet #PSV duidelijke stap om eigen defensie op te leiden. Ook linksback #Heesakkers (18) kan voor 3 jaar tekenen.

Mooi :) Leuke speler vind ik dit, type Moisander. Linksbenig, kan uitstekend opbouwen. Heeft z'n fysiek alleen niet mee, maar kan veel op inzicht oplossen.

Heel mooi. Ook voor Heesakkers. Die jongen viel me ook al een paar keer positief op, ook al is het maar uit samenvattingen.
Hendrix is verder net zo groot als Bouma, de Boer en Mathijsen. Het zegt dus inderdaad niet veel.
 
hier het hele stuk :

PSV zal Jorrit Hendrix binnenkort permanent aan zich binden. De Brabantse club heeft met de achttienjarige verdediger mondeling overeenstemming bereikt over een meerjarige verbintenis, aldus het Eindhovens Dagblad.
Hendrix komt momenteel uit voor de A-junioren van PSV, dat onder leiding staat van Phillip Cocu. Ajax werd recentelijk eveneens in verband gebracht met het talent. Zijn voorkeur gaat echter uit naar de aanbieding van de Eindhovenaren om tot medio 2017 te tekenen.
PSV heeft ook teamgenoot Sander Heesakkers (18) een contractvoorstel gedaan. De linksback kan tot 2016 aan de club verbonden blijven.
 
Heel mooi. Ook voor Heesakkers. Die jongen viel me ook al een paar keer positief op, ook al is het maar uit samenvattingen.
Hendrix is verder net zo groot als Bouma, de Boer en Mathijsen. Het zegt dus inderdaad niet veel.
Dat is inderdaad mooi nieuws en een goed signaal naar de rest van de talenten. De lengte zegt inderdaad heel weinig. Als cv gaat het ook om je timing en gevoel voor posities, wat de Boer heel sterk had. Maar je moet het gebrek aan lengte ook nog compenseren met opbouwende kwaliteiten van achteruit. De vraag is of Hendrix dat ook heeft? En zijn fysiek kan nog verder groeien. Hij is ten slotte pas 18 jaar.
 
Koch werd jarenlang gepositioneerd als één van de grootste verdedigende talenten uit de PSV-geschiedenis. Nu blijkt hij het lachertje te zijn van Jong PSV. Ik zie deze berichten gelaten aan en laat me graag verrassen, maar verwacht noppes.
 
Positief, Jorrit blijkt ook een intelligente jongen te zijn:

Jorrit Hendrix ‏@JorritHendrix

Geslaagd voor atheneum!!!!!!

Dan kan hij zich nu volledig op zijn professionele voetbalcarrière gaan richten.
 
Positief, Jorrit blijkt ook een intelligente jongen te zijn:



Dan kan hij zich nu volledig op zijn professionele voetbalcarrière gaan richten.

Jah, wat hebben wij eraan. :unsure: Gaat hij ons straks in het Latijn vertellen hoe de 5-0 overwinning op ajaks tot stand kwam?
 
Laatst bewerkt:
Positief, Jorrit blijkt ook een intelligente jongen te zijn:



Dan kan hij zich nu volledig op zijn professionele voetbalcarrière gaan richten.

Verdedigers moeten juist niet intelligent zijn, zie Alex en Terry. Intelligente mensen zien meerdere mogelijkheden. Verdedigers moeten eenvoudig denken: aanvaller doormidden trappen, bal uit de stadion jagen en meer van dat soort werk.
 
Verdedigers moeten juist niet intelligent zijn, zie Alex en Terry. Intelligente mensen zien meerdere mogelijkheden. Verdedigers moeten eenvoudig denken: aanvaller doormidden trappen, bal uit de stadion jagen en meer van dat soort werk.

Waar, maar dat heeft niks met intelligentie te maken.
 
Verdedigers moeten juist niet intelligent zijn, zie Alex en Terry. Intelligente mensen zien meerdere mogelijkheden. Verdedigers moeten eenvoudig denken: aanvaller doormidden trappen, bal uit de stadion jagen en meer van dat soort werk.

Dan zou Vukovic de perfecte verdediger zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan