Johan Bakayoko (A)

Maar of Xavi beter is dan Johan of niet, laatstgenoemde heeft het wel verdiend om even in de schijnwerpers te staan
Ik vind dat Baka hoe dan ook een pluim verdient.

Maar ik weet niet wat het idee van de prijs is.
Als het weinig met een gunfactor te maken heeft dan hoort de beste van de maand de prijs te krijgen, en niet de een- na-beste omdat hij de een-na beste nog niet is geweest terwijl de ander (Xavi) toch een fractie beter was?
 
Ik vind dat Baka hoe dan ook een pluim verdient.

Maar ik weet niet wat het idee van de prijs is.
Als het weinig met een gunfactor te maken heeft dan hoort de beste van de maand de prijs te krijgen, en niet de een- na-beste omdat hij de een-na beste nog niet is geweest terwijl de ander (Xavi) toch een fractie beter was?
Type Rommedahl die in de tropenjaren bij Willem 2 had gespeeld en in deze tijd straks de kar moet gaan trekken bij middenmoter PSV Eindhoven.
 
Heb het gevoel dat de rem en de onzekerheid er nu wat van af aan glijden is bij hem. Ik heb nu wel zin om er weer voor te gaan zitten vandaag en op deze jongen te letten. Zit nu toch een stijgende lijn in en ben benieuwd wat zijn plafond is. Toch nog pas 19 jaar dus we kunnen niet te hard voor hem zijn dat hij nu de kar op rechts moet trekken. Ik hoop op een goal en een assist vandaag.

Leuk om te lezen dit: https://www.espn.nl/voetbal/artikel...eroepen-tot-johan-cruijff-talent-van-de-maand
 
Laatst bewerkt:
Heb het gevoel dat de rem en de onzekerheid er nu wat van af aan glijden is bij hem. Ik heb nu wel zin om er weer voor te gaan zitten vandaag en op deze jongen te letten. Zit nu toch een stijgende lijn in en ben benieuwd wat zijn plafond is. Toch nog pas 19 jaar dus we kunnen niet te hard voor hem zijn dat hij nu de kar op rechts moet trekken. Ik hoop op een goal en een assist vandaag.

Leuk om te lezen dit: https://www.espn.nl/voetbal/artikel...eroepen-tot-johan-cruijff-talent-van-de-maand
Hij blijft ook gewoon gaan. Doet me ergens denken aan Ji Sung Park die ook niet kapot was te krijgen..
 
Aha, de middenmoot start al bij de derde plek.

Overigens verbaast zijn oproep mij ook. Echt beslissend is hij niet. Je ziet wel talent en drive, maar er moet nog een stapje bij om een het door ons(en België) gewenste niveau te voldoen.
Zegt denk ik ook wat over de generatie in Belgie die nu verleden tijd is. De tijd van een selectie vol met Lukaku, D'n Kev, Hazard (hoewel die vreselijk overrated is) - aangevuld met jongens als Origi, Mertens, Denayer, Alderweireld noem het maar - is over. Een paar van die jongens lopen nu op hun laatste poten, en de aanwas is Lukebakio, Doku, Openda - allemaal geen verkeerde spelers, maar bij een blessure kom je al gauw uit bij Bakayoko. Vertessen werd daar ook al genoemd.
 
Zegt denk ik ook wat over de generatie in Belgie die nu verleden tijd is. De tijd van een selectie vol met Lukaku, D'n Kev, Hazard (hoewel die vreselijk overrated is) - aangevuld met jongens als Origi, Mertens, Denayer, Alderweireld noem het maar - is over. Een paar van die jongens lopen nu op hun laatste poten, en de aanwas is Lukebakio, Doku, Openda - allemaal geen verkeerde spelers, maar bij een blessure kom je al gauw uit bij Bakayoko. Vertessen werd daar ook al genoemd.
Eden Hazard was nooit overrated tot ie naar Real Madrid ging. Was daarvoor de beste speler van de PL (15 goals en 16 assists of zo in zijn laatste Chelsea seizoen). Bij Real kwam ie te dik binnen en volgde vervolgens meerdere blessures die zijn carriere een beetje om zeep hebben geholpen. Daarvoor echte een absolute klasbak.
 
Eden Hazard was nooit overrated tot ie naar Real Madrid ging. Was daarvoor de beste speler van de PL (15 goals en 16 assists of zo in zijn laatste Chelsea seizoen). Bij Real kwam ie te dik binnen en volgde vervolgens meerdere blessures die zijn carriere een beetje om zeep hebben geholpen. Daarvoor echte een absolute klasbak.
Heeft hoog gepiekt, maar niet lang. Eigenlijk geldt voor Lukaku hetzelfde.

KdB is een totaal ander niveau. Die hoort in het rijtje beste voetballers van deze generatie.
 
Heeft hoog gepiekt, maar niet lang. Eigenlijk geldt voor Lukaku hetzelfde.

KdB is een totaal ander niveau. Die hoort in het rijtje beste voetballers van deze generatie.
Brak door bij Lille met 20 goals/18 assists in 1 seizoen. Daarna 6 seizoenen bij Chelsea: 352 wedstrijden - 110 goals, 92 assists. Tikte bijna elk seizoen (op slecht seizoen 16/17 na) 10+ goals en/of assists aan. Heeft het echt wel een tijd heel goed gedaan dus, zeker bij Chelsea.
 
Aha, de middenmoot start al bij de derde plek.

Overigens verbaast zijn oproep mij ook. Echt beslissend is hij niet. Je ziet wel talent en drive, maar er moet nog een stapje bij om een het door ons(en België) gewenste niveau te voldoen.
Denk dat dit ook te maken heeft met het binden aan België. Hij kon bv ook kiezen voor Ivoorkust. Hij twijfelde blijkbaar ook een beetje tussen beide landen (heeft in Ivoorkust gewoond tot zijn 6). En verder is zijn energieke profiel ook wat de nieuwe coach zoekt, want die wil hoge druk zetten. Dus neen, niet zo verbazend dat ze hem oproepen, en het kan zijn ontwikkeling ook een boost geven dus PSV moet blij zijn.
 
Zegt denk ik ook wat over de generatie in Belgie die nu verleden tijd is. De tijd van een selectie vol met Lukaku, D'n Kev, Hazard (hoewel die vreselijk overrated is) - aangevuld met jongens als Origi, Mertens, Denayer, Alderweireld noem het maar - is over. Een paar van die jongens lopen nu op hun laatste poten, en de aanwas is Lukebakio, Doku, Openda - allemaal geen verkeerde spelers, maar bij een blessure kom je al gauw uit bij Bakayoko. Vertessen werd daar ook al genoemd.
Denk dat met Courtois, De Bruyne, Trossard (die vergeet je even), Lukaku, Carrasco (vergeet je ook even), Onana, Lavia, Vermeeren (toptalent), Doku (indien niet constant geblesseerd), ... ze voldoende talent hebben om nog steeds een meer dan goede ploeg te hebben de komende jaren. En Italië en zelfs ook Argentinië lieten de voorbije toernooien zien dat het niet per sé de grootste lading talent is die iets wint, maar wel het sterkste team.
 
Brak door bij Lille met 20 goals/18 assists in 1 seizoen. Daarna 6 seizoenen bij Chelsea: 352 wedstrijden - 110 goals, 92 assists. Tikte bijna elk seizoen (op slecht seizoen 16/17 na) 10+ goals en/of assists aan. Heeft het echt wel een tijd heel goed gedaan dus, zeker bij Chelsea.
Hazard was een absolute topper voor langere tijd. Zijn WK in 2018 was uitmuntend. Daarna idd slecht begonnen bij Real Madrid en net op het moment dat hij begon te draaien heel erg geblesseerd (door Thomas Meunier) in de wedstrijd tegen PSG. Toen was hij ook erg goed. Daarna nooit meer goed gekomen. Waarschijnlijk is hij door die blessures een stuk snelheid kwijt, waardoor zijn voornaamste wapen, de dribbel, er niet meer uitkomt. Dan kan hij niet meer mee met het absolute topniveau van Real
 
Terug
Bovenaan Onderaan