Joël Drommel (GK)

De Kromme: "Laat hem nou alsjeblieft niet tekenen als die Yvon Mvogo er nog is. Die eigenwijze Duitse trainer heeft die Zwitser helemaal zelf gehaald en die laat hij altijd staan. Drommel komt daar dus op de bank terecht."

Dat verwacht ik dus ook. Eens met de Kromme dus.

Hiele over Drommel: "Ze hebben hem niet voor niks benaderd. Hij is natuurlijk een heel stuk verder dan bijvoorbeeld Kjell Scherpen bij zijn stap naar Ajax."

Hiele over Mvogo: "Hij heeft mij niet honderd procent overtuigd. Hij is gehaald om zijn meevoetballende kwaliteiten, maar die heeft hij toch aardig weten te verbloemen. Het is geen slechte keeper, dat zeg ik niet, maar het is wel PSV hè? Afgezet tegen de kwaliteiten die Lars Unnerstall heeft, vind ik niet dat hij heel veel meerwaarde heeft geboden."

Dit dus. Eens met Hiele.

Conclusie Hiele: "Op de lijn was het oké wat Mvogo deed en als hij wél de tijd had, dan zag het er meestal wel gedegen uit aan de bal. Maar dit niveau moet Drommel ook in huis kunnen hebben. Daarnaast kan hij ook nog doorgroeien."
 
Denk eerder dat het was. "We zijn een topclub. Lars moest/ging vertrekken. Je moet hierdoor de concurrentie aangaan met een nieuwe keeper. De beste keeper zal dan keepen."

Tuurlijk word Drommel als eerste keeper gehaald. Maar pakt Mvogo alle ballen in de voorbereiding dan keept gewoon Mvogo.

En dat is alleen bij het scenario dat Mvogo bij PSV blijft. Las ook ergens dat RB Leipzig hem wellicht terug wilde. Mocht daar meer spelen dan is natuurlijk al helemaal te verklaren.
Wat moet Leipzig nou met Mvogo? Als je niet goed genoeg bent voor PSV ben je zeker niet gioed genoeg voor de Bundesliga. Wel een prima reservekeeper.
 
Das hun probleem toch, al maken ze hem buschauffeur.
Dat ligt aan het contract dat PSV heeft afgesloten met RB Leipzig. Als RB hem niet terug wil en er afgesproken is dat Mvogo 2 seizoenen bij PSV speelt, dan is het het probleem van PSV. Maar als ik geld buiten beschouwing laat, lijkt mij Drommel / Mvogo een prima keepersduo. Mvogo is geen Van Breukelen, maar ook geen Issaksson. Gemiddeld een goed eredivisieniveau. Dus als hij blijft, gaat PSV er sowieso niet op achteruit.
 
Weinig van hem gezien. De keren dat ik hem in actie heb gezien was hij of heel goed of heel slecht. Weet niet of zijn wisselvallige spel met zijn leeftijd te maken heeft en of dat er inmiddels een beetje uit is? Heeft wel een goede uitstraling. Als hij zijn niveau in zijn topwedstrijden elke wedstrijd weet te halen dan zie ik hem als de toekomstige eerste keeper van Oranje, al zegt dat natuurlijk ook iets over de concurrentie momenteel. Gewoon halen. En als het tegenvalt kun je in elk geval bij elk tegendoelpunt zeggen: Drommels, drommels en nog eens drommels :lol:
 
Ik vind 4 miljoen toch wel wat veel voor een aflopend contract, zeker als je bedenkt dat Unnerstall transfervrij de overstap maakt.

wat een vergelijking..
Unnerstall is een keeper die al over zijn hoogtepunt heen zit

Drommel is een groot talent die nog op zijn hoogtepunt moet komen en waarschijnlijk nog veel meer waard gaat worden
 
wat een vergelijking..
Unnerstall is een keeper die al over zijn hoogtepunt heen zit

Drommel is een groot talent die nog op zijn hoogtepunt moet komen en waarschijnlijk nog veel meer waard gaat worden
Daar ben ik het wel mee eens. Maar het levert me toch ergens een wrang gevoel op dat je 4 miljoen aan FC Twente betaalt en ze daarmee waarschijnlijk op het eerste gezicht niet slechter maakt.

Natuurlijk vertegenwoordigt Drommel over 2/3 jaar een hogere marktwaarde dan die vier miljoen, maar PSV/De Jong kennende mogen we dan weer in de handjes klappen als Drommel voor 12 miljoen een volgende stap maakt, waarvan je dan ook nog eens 2-3 miljoen moet afstaan aan Twente. Ter vergelijking, Onana is een half jaar ouder dan Drommel. Daarom zie ik PSV ook nooit meer dan 15-20 miljoen vangen in de toekomst. Maar zeg nooit nooit, wellicht is onze Drommel tegen die tijd doorgegroeid en vaste kracht geworden in het Nederlands Elftal, keept hij een dijk van een WK en staan de topclubs in de rij :grin:.
 
Daar ben ik het wel mee eens. Maar het levert me toch ergens een wrang gevoel op dat je 4 miljoen aan FC Twente betaalt en ze daarmee waarschijnlijk op het eerste gezicht niet slechter maakt.

Natuurlijk vertegenwoordigt Drommel over 2/3 jaar een hogere marktwaarde dan die vier miljoen, maar PSV/De Jong kennende mogen we dan weer in de handjes klappen als Drommel voor 12 miljoen een volgende stap maakt, waarvan je dan ook nog eens 2-3 miljoen moet afstaan aan Twente. Ter vergelijking, Onana is een half jaar ouder dan Drommel. Daarom zie ik PSV ook nooit meer dan 15-20 miljoen vangen in de toekomst. Maar zeg nooit nooit, wellicht is onze Drommel tegen die tijd doorgegroeid en vaste kracht geworden in het Nederlands Elftal, keept hij een dijk van een WK en staan de topclubs in de rij :grin:.
Mij boeit het niet wat Drommel dan opleverd, veel belangrijker is dat hij punten voor ons gaat pakken.
Geld moeten we verdienen aan spelers uit eigen jeugd nadat ze zijn doorgebroken en een aantal jaar in ons 1e van waarde zijn geweest.
 
Lees net op vp dat Psv en Drommel een persoonlijk akkoord hebben en hij waarschijnlijk voor 3,5 mjn de overstap naar PSV maakt.

3,5 miljoen, prima. Ik ben heel benieuwd hoe die jongen zich hier gaat ontwikkelen. In ieder geval al positief dat er aan het begin van het jaar al wordt geïnvesteerd in de selectie van volgend seizoen, dat is ook lang geleden. Nu die volgende linie nog.
 
Ik vind dat echt gewoon een prima prijs voor een keeper die al een aardig niveau heeft en alleen nog maar kan groeien.
Eerst vond ik het een beetje een grabbelaar, maar inmiddels is ie toch aardig betrouwbaar.

Lekker gedaan John! Top
Als dit waar is, een prima deal. Maar ik vermoed dat er ook nog wel een fors doorverkoopppercentage aan vast zit, en dan is het toch wat minder.
 
Als dit waar is, een prima deal. Maar ik vermoed dat er ook nog wel een fors doorverkoopppercentage aan vast zit, en dan is het toch wat minder.
Weet ik niet. Als we dan een dikke winst pakken moeten we wat afstaan maar hebben wel een goede keeper gehad en winst. Blijkt Drommel verkeerd uit te pakken dan zonde van het extra geld wat we hebben betaald ipv het doorverkooppercentage.

Ik vind dat opzich niet eens zo slecht. Uiteraard moet het niet te gek worden maar ik zou de keuze voor die percentages weleens begrijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan