Misschien kan iemand mij dit uitleggen: waarom speelt Willems nog?

Zowel Brenet als Arias speelt prima. En zij hebben als voordeel dat ze ook meeverdedigen (schijnt een nuttige kwaliteit voor een back te zijn) en zijn aanvallend ook van meerwaarde.
Nu kiest Cocu doorgaans voor Brenet of Arias, terwijl Willems mag blijven aanklooien. Brenet heeft zich uitstekend ontwikkeld en als dank daarvoor is hij afhankelijk van wat Cocu die wedstrijd besluit.

Dus ik zeg: Zet Willems op de bank, Brenet op LB en Arias op RB. Het is zo simpel.

Brenet is in aanvallend opzicht beter op rechts. Op links voegt hij aanvallend toch minder toe. Dat zal een reden zijn. Verder zal idd de verkoopwaarde en/of contractonderhandelingen meespelen.
 
Brenet is in aanvallend opzicht beter op rechts. Op links voegt hij aanvallend toch minder toe. Dat zal een reden zijn. Verder zal idd de verkoopwaarde en/of contractonderhandelingen meespelen.

Is soms net een gokspelletje met Willems, de club lijkt (m) niet te willen "banken" omdat ie met zijn matige vorm op verlies staat (qua subjectieve marktwaarde).

Overigens miste ik juist dit keer weer de "drive" bij Willems om aan te vallen. Niet in de zin van met de bal aan de voet een verdediger voorbij willen gaan (dit deed ie wel maar lukte van geen kant) maar juist een gebrek aan het over de flank opstomen om aanspeelbaar te zijn in een aanval. Zeker in een 5 mans verdediging zou hij vaker de bal moeten vragen in de diepte achter de defensie. Gister lag daarin zeker onbenutte ruimte. Net alsof hij door zijn spiermassa inmiddels te weinig uithoudingsvermogen heeft om te blijven gaan (danwel aanvallend, danwel terug-rennen en meeverdedigen). Dit was juist (naast zijn cross) een van de punten die hem zo'n goede back maakten in lang vervlogen tijden.
 
Willems weet hopelijk nu na een aantal grotere wedstrijden, al is Rostov geen echt grote tegenstander, wel waar zijn niveau momenteel ligt: niet bij de (sub) top van Europa iig. Zoals hij nu speelt zullen alleen de Swansea City's van deze wereld geïnteresseerd zijn in hem.
 
Willems weet hopelijk nu na een aantal grotere wedstrijden, al is Rostov geen echt grote tegenstander, wel waar zijn niveau momenteel ligt: niet bij de (sub) top van Europa iig. Zoals hij nu speelt zullen alleen de Swansea City's van deze wereld geïnteresseerd zijn in hem.

Ik denk dat de betere clubs zijn potentie zeker wel in de gaten hebben en ik zou er niet van staan kijken als hij een contract gaat tekenen bij een Tottenham of misschien zelfs Barcelona..
 
Ik denk dat de betere clubs zijn potentie zeker wel in de gaten hebben en ik zou er niet van staan kijken als hij een contract gaat tekenen bij een Tottenham of misschien zelfs Barcelona..

Oké, je volgende bijdrage post je als je weer nuchter bent.
 
Laatst bewerkt:
Onthullende bekentenis Jetro Willems op Coming Out Day

http://ermaggezongenworden.nl/?p=9497

Jetro Willems heeft dinsdag – op Coming Out Day – een groot geheim uit de doeken gedaan. De verdediger heeft onthuld dat hij eigenlijk helemaal geen verdediger is, zoals altijd is aangenomen. Willems’ trainer Phillip Cocu zegt geschrokken te zijn, maar vindt het van lef getuigen dat zijn pupil uit de kast is gekomen.

:D
 
Als ik de beelden goed bekeken heb, wordt Siem eigenlijk in de problemen gebracht doordat Willems en Moreno achterin het verdedigend willen oplossen, ipv de bal een ros naar voren te geven...volgens mij verwacht Siem niet dat de bal naar hem gespeeld zal worden, maar denkt hij dat Moreno de bal naar voren gaat trappen...nogmaals, bekijk de beelden nog eens en zie wat er 10 seconden ervoor gebeurt achterin....in mijn ogen heeft Willems alle ruimte om de bal weg te werken rond zijn 16-meter, maar wil hij het oliedom verdedigend oplossen....

En als Willems door had gelopen was het mogelijk ook buitenspel geweest.
 
En als Willems door had gelopen was het mogelijk ook buitenspel geweest.

En dat is mijn grote ergernis met Willems : erg nonchalant en naïef ! Denkt dat hij een grote voetballer is die thuishoort bij Real of Chelsea, wil het verdedigend oplossen, terwijl hij een tegendoelpunt inleidt .....nul komma nul inzicht als verdediger en alleen maar naar voren willen draven en daarbij zijn verdedigende taken verzuimen....
 
En dat is mijn grote ergernis met Willems : erg nonchalant en naïef ! Denkt dat hij een grote voetballer is die thuishoort bij Real of Chelsea, wil het verdedigend oplossen, terwijl hij een tegendoelpunt inleidt .....nul komma nul inzicht als verdediger en alleen maar naar voren willen draven en daarbij zijn verdedigende taken verzuimen....

Ik ben wel benieuwd naar welke boodschap Willems nou meekrijgt in zo'n wedstrijd. Hoeft hij niet per se te verdedigen, of heeft het gewoon geen gevolgen als hij een hele wedstrijd lang nauwelijks verdedigt?
Aangezien hij week in week uit speelt moet het wel een van deze 2 mogelijkheden zijn. Of...Cocu vindt dat hij prima verdedigt? :|
 
Ik ben wel benieuwd naar welke boodschap Willems nou meekrijgt in zo'n wedstrijd. Hoeft hij niet per se te verdedigen, of heeft het gewoon geen gevolgen als hij een hele wedstrijd lang nauwelijks verdedigt?
Aangezien hij week in week uit speelt moet het wel een van deze 2 mogelijkheden zijn. Of...Cocu vindt dat hij prima verdedigt? :|

Cocu geeft de boodschap:

Ok, Jethro, scherp dekken, gebruik je snelheid bij een counter van de tegenpartij. Hun rechterspits speelt graag op randje buitenspel, hou daar rekening mee. Als Hector jou een seintje geeft, kom je mee naar voren om en mag je over het middenlijn gaan, maar hou de aanvaller in de gaten. Geef een signaal af als je richting achterlijn gaat, zodat men weet dat ze je plek over moeten nemen. Ok? Prettige wedstrijd.

Jethro hoort:

Je mag over de middenlijn, of richting achterlijn. Prettige wedstrijd.
 
Lees zojuist dat Willems tegen sparta afwezig was omdat hij vrijdag vader is geworden.
http://www.soccernews.nl/news/371396/Bijzonder_onverwacht_familienieuws_voor_PSVer_Willems
Niet in een relatie met de dame in kwestie overigens, al is de oorsprong van het meeste nieuws hierover van riool-journalistieke oorsprong. Ik vraag me af welk effect al deze perikelen ook een rol spelen in de huidige (mentale) vorm van onze linksback, en of en hoe ze eventueel van invloed zijn op zijn keuze om al dan niet bij te tekenen.
 
Laatst bewerkt:
Cocu geeft de boodschap:

Ok, Jethro, scherp dekken, gebruik je snelheid bij een counter van de tegenpartij. Hun rechterspits speelt graag op randje buitenspel, hou daar rekening mee. Als Hector jou een seintje geeft, kom je mee naar voren om en mag je over het middenlijn gaan, maar hou de aanvaller in de gaten. Geef een signaal af als je richting achterlijn gaat, zodat men weet dat ze je plek over moeten nemen. Ok? Prettige wedstrijd.

Jethro hoort:

Je mag over de middenlijn, of richting achterlijn. Prettige wedstrijd.

:D
 
Lees zojuist dat Willems tegen sparta afwezig was omdat hij vrijdag vader is geworden.
http://www.soccernews.nl/news/371396/Bijzonder_onverwacht_familienieuws_voor_PSVer_Willems
Niet in een relatie met de dame in kwestie overigens, al is de oorsprong van het meeste nieuws hierover van riool-journalistieke oorsprong. Ik vraag me af welk effect al deze perikelen ook een rol spelen in de huidige (mentale) vorm van onze linksback, en of en hoe ze eventueel van invloed zijn op zijn keuze om al dan niet bij te tekenen.

Straks vergeet hij nog te verdedigen!! :eek:
 
Lees zojuist dat Willems tegen sparta afwezig was omdat hij vrijdag vader is geworden.
http://www.soccernews.nl/news/371396/Bijzonder_onverwacht_familienieuws_voor_PSVer_Willems
Niet in een relatie met de dame in kwestie overigens, al is de oorsprong van het meeste nieuws hierover van riool-journalistieke oorsprong. Ik vraag me af welk effect al deze perikelen ook een rol spelen in de huidige (mentale) vorm van onze linksback, en of en hoe ze eventueel van invloed zijn op zijn keuze om al dan niet bij te tekenen.

Jetro condooms: soms laat hij er eentje glippen.
 
Lees zojuist dat Willems tegen sparta afwezig was omdat hij vrijdag vader is geworden.
http://www.soccernews.nl/news/371396/Bijzonder_onverwacht_familienieuws_voor_PSVer_Willems
Niet in een relatie met de dame in kwestie overigens, al is de oorsprong van het meeste nieuws hierover van riool-journalistieke oorsprong. Ik vraag me af welk effect al deze perikelen ook een rol spelen in de huidige (mentale) vorm van onze linksback, en of en hoe ze eventueel van invloed zijn op zijn keuze om al dan niet bij te tekenen.

:unsure: Hij heeft vergeten een condoom over zijn kop te trekken. :rolleyes: Wat een eikel. :shifty: ;)
 
Toen ik hoorde dat hij "wegens prive omstandigheden" niet aanwezig was, dacht ik inderdaad aan alles behalve het leuke nieuws dat iemand vader wordt... Meestal doen ze een anderssoortige mededeling als ieman een kind krijgt.
Maar goed dat is Willems en dat past precies in het plaatje wat mij betreft.
 
Toen ik hoorde dat hij "wegens prive omstandigheden" niet aanwezig was, dacht ik inderdaad aan alles behalve het leuke nieuws dat iemand vader wordt... Meestal doen ze een anderssoortige mededeling als ieman een kind krijgt.
Maar goed dat is Willems en dat past precies in het plaatje wat mij betreft.
Andersoortig. Met één s. Ik weet dat je op slinkse wijze de ss overal in wilt betrekken, maar het moet nu toch echt stoppen. :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan