Israël & Palestina

Slachtofferrol + blijdschap zo vieren is gewoon niet te matchen, maar kan aan mij liggen. Hoe lekker wraak ook kan zijn,

Wat ik al zei, ik zou t niet doen, maar de emoties inbeelden is niet zo lastig hoor.

Slachtofferrol en blijdschap als degene in de daderrol klappen krijgt.
Hoezo is dat niet te matchen? Dat gaat juist hand in hand!
 
Elk dag janken om vrede in gaza, want oorlog is foei, drones en raketten waren nog onderweg richting Israel en ment rent al de straat op om te vieren dat Israel aangevallen word... :rolleyes:

Als je in NL woont en rakketten vanuit vijand Iran op onze bondgenoot toejuicht ben je simpelweg een potentiele collaborateur. Dit waren slechts een aantal gasten, ben heel benieuwd of dit leeft onder een bredere groep mensen in NL.
 
Als je in NL woont en rakketten vanuit vijand Iran op onze bondgenoot toejuicht ben je simpelweg een potentiele collaborateur. Dit waren slechts een aantal gasten, ben heel benieuwd of dit leeft onder een bredere groep mensen in NL.
''Onze'' bondgenoot. Leuk dat wij als Westen pro-Israel zijn, maar persoonlijk heeft Israel voor mij niet meer bestaansrecht als Palestina, of uberhaupt een van de omringende landen. In de meeste van die landen, Israel incluis, wonen voornamelijk onschuldige burgers en mensen die door de propaganda van hun staat gemanipuleerd worden. Of dat nou Arabieren zijn tegen Israel, of de Israeliers die het niet zo nauw nemen met de recht van de Palestijnen. En wat Israel betreft ben ik dan nog steeds van mening, uitleg ligt verspreid door dit topic, dat Israel dit toch vooral allemaal aan zichzelf te danken heeft. Palestijnen opsluiten in een openlucht gevangenis (Gaza), onrechtmatig verdrijven van hun woonplaatsen (Westoever) en een regering met een van de beste inlichtingendiensten die een enorme Hamas aanval op de een of andere manier niet zag aankomen EN een leger dat uren erover deed om in te grijpen toen de aanval plaatsvond.

Ook nu is Israel er gewoon zelf bij hoor. ZIJ bombarderen een consulaat. Hoe dom kun je zijn? Deze tegenreactie van Iran is volkomen terecht. Juich ik het toe? Nee, zeker niet. Maar het is gewoon terecht dat Iran reageert op Israel dat feitelijk op Iraans grondgebied (want dat is een consulaat) hooggeplaatste functionarissen van dat land dood. Ik heb helemaal niets met Iran en hun bekrompen regering, maar nogmaals: gewoon volkomen terecht dat ze reageren. Iran is ook nog zo netjes om aan te geven dat het hier in principe bij blijft, want Iran wil niet escaleren. Israel mag nog blij zijn dat Iran er zo in staat, want als je zogenaamd zelf ook niet wilt escaleren (wat Israel constant roept) is een CONSULAAT bombarderen van een land waar je al niet bevriend mee bent echt een van de domste dingen die je kunt doen. Hamas is niet de grootste bedreiging voor het voorbestaan van Israel hoor, dat is die extreemrechtse regering van ze met hun buitenproportionele acties in Gaza (inclusief een stapel oorlogsmisdaden) en escalerende acties als tegen Iran, waaronder de aankondiging dat ze deze raketaanval ook weer willen gaan vergelden. Er is niet eens een dode gevallen aan Israelische zijde. Als Israel slim is laat het het gaan. Als Iran dan op diens eigen woorden terugkomt en nog meer aanvallen uitvoert mag je reageren, maar zolang dat niet het geval is moet je slim zijn en het hier bij laten.
 
Als je in NL woont en rakketten vanuit vijand Iran op onze bondgenoot toejuicht ben je simpelweg een potentiele collaborateur. Dit waren slechts een aantal gasten, ben heel benieuwd of dit leeft onder een bredere groep mensen in NL.

Ik zal nooit maar dan ook nooit genocideland israel steunen. Never nooit en over mijn lijk dat ik dat land steun.
 

Schei toch uit.... "Demissionair minister Mark Rutte liet eerder op zondag al weten dat Nederland de "gevaarlijke en roekeloze aanvallen van Iran" veroordeelt. " Nederland??? dat is het Nederland van lulletje rosewater Rutte...
 

Schei toch uit.... "Demissionair minister Mark Rutte liet eerder op zondag al weten dat Nederland de "gevaarlijke en roekeloze aanvallen van Iran" veroordeelt. " Nederland??? dat is het Nederland van lulletje rosewater Rutte...
Ja, op zulke momenten zij zijn uitspraken namens Nederland behoorlijk irritant.
 

Schei toch uit.... "Demissionair minister Mark Rutte liet eerder op zondag al weten dat Nederland de "gevaarlijke en roekeloze aanvallen van Iran" veroordeelt. " Nederland??? dat is het Nederland van lulletje rosewater Rutte...
Ik ben het wel met m eens. Iran wil ook even meespelen. Ga ergens anders knikkeren ofzo. Die willen te graag onder het motto: wij hebben ook wapens. Nou, fantastisch hoor.
 
Ik ben het wel met m eens. Iran wil ook even meespelen. Ga ergens anders knikkeren ofzo. Die willen te graag onder het motto: wij hebben ook wapens. Nou, fantastisch hoor.

Zou gescheeld hebben als Israël niet een Iraans consulaat had gebombardeerd.

Gelukkig heeft Rutte daar ook afstand van ge..... oh wacht, nee toch niet...

Dat selectieve, dat maakt het zo hypocriet als de pest.
 
Zou gescheeld hebben als Israël niet een Iraans consulaat had gebombardeerd.

Gelukkig heeft Rutte daar ook afstand van ge..... oh wacht, nee toch niet...

Dat selectieve, dat maakt het zo hypocriet als de pest.
Je hoopt dat een van de partijen een keertje geen vergeldingsactie onderneemt. Aan Israël heb je wat dat betreft niets. Blijkbaar is Iran wel erg eager om mee te mogen spelen.
 
Je hoopt dat een van de partijen een keertje geen vergeldingsactie onderneemt. Aan Israël heb je wat dat betreft niets. Blijkbaar is Iran wel erg eager om mee te mogen spelen.

Niks nieuws onder de zon.
Dat regime staat ook niet echt bekend om vredelievendheid en de-escalerende retoriek.
 
Lastig lastig, ik geloof zwaar in wie het eerste begint is de lul. Daarom ook 0 medeleven met hamas en Gaza. En hier begon Israël de eerste gevoelige tik uit te delen, dus dat er een tegenreactie komt snap ik nog wel. Nu staan ze weer 1-1 en mag het wel weer klaar zijn.
 
Lastig lastig, ik geloof zwaar in wie het eerste begint is de lul. Daarom ook 0 medeleven met hamas en Gaza. En hier begon Israël de eerste gevoelige tik uit te delen, dus dat er een tegenreactie komt snap ik nog wel. Nu staan ze weer 1-1 en mag het wel weer klaar zijn.

Nee in jouw retoriek moet iran israel binnenvallen en minstens duizenden dode kinderen maken. Geheel terecht want israel is stout en begon. Dus krokodillentranen en moeilijk van jouw is totale onzin.
 
Nee in jouw retoriek moet iran israel binnenvallen en minstens duizenden dode kinderen maken. Geheel terecht want israel is stout en begon. Dus krokodillentranen en moeilijk van jouw is totale onzin.

Dit is land vs land, dan ben ik iets voorzichtiger mee, valt een terroristische groep je aan, dan mag je van mij hardcore huishouden om ze uit te roeien ja. Maar dat verschil kan jij niet maken of boeit jou niet
 
Dit is land vs land, dan ben ik iets voorzichtiger mee, valt een terroristische groep je aan, dan mag je van mij hardcore huishouden om ze uit te roeien ja. Maar dat verschil kan jij niet maken of boeit jou niet

Nee exact hetzelfde. Israel vermoord kinderen, en dan mag het onder de noemer terrorisme. Nu is het een land en moeten we voorzichtig zijn, sorry maar echt grotere onzin kun je niet uitkotsen. Ik zie geen verschil in wat Israel doet als reactie op de hamas door alle kinderen kapot te schieten, hulpkonvooien aan te vallen of als Iran met al zijn bommen heel israel plat gaat walsen. Ik hoop bijna op het laatste, dat ze net zoveel dode joden maken als dode palestijnse kinderen. Oog om oog, tand om tand, zoals ze dat zo leren in het heilige boekje van de joden.
 
Nee exact hetzelfde. Israel vermoord kinderen, en dan mag het onder de noemer terrorisme. Nu is het een land en moeten we voorzichtig zijn, sorry maar echt grotere onzin kun je niet uitkotsen. Ik zie geen verschil in wat Israel doet als reactie op de hamas door alle kinderen kapot te schieten, hulpkonvooien aan te vallen of als Iran met al zijn bommen heel israel plat gaat walsen. Ik hoop bijna op het laatste, dat ze net zoveel dode joden maken als dode palestijnse kinderen. Oog om oog, tand om tand, zoals ze dat zo leren in het heilige boekje van de joden.

Vooraaaallll het aandeel hamas vergeten en niet benoemen ja ( 90%+ schuldig aan dit alles ) :lmao:
Hamas die bewust in burgerkleding vecht, en mannen rekruteert om het zelfde te doen, en dan gaat de Europeaan (jij) zeuren om burgerdoden of klagen waarom de aanvallende partij slecht verschil kan zien tussen wie goed en slecht is hahaha.. heerlijk sorry :lmao:


 
Vooraaaallll het aandeel hamas vergeten en niet benoemen ja ( 90%+ schuldig aan dit alles ) :lmao:
Hamas die bewust in burgerkleding vecht, en mannen rekruteert om het zelfde te doen, en dan gaat de Europeaan (jij) zeuren om burgerdoden of klagen waarom de aanvallende partij slecht verschil kan zien tussen wie goed en slecht is hahaha.. heerlijk sorry :lmao:

Nee, ik trek een parallel en jij filtert er alleen een Hamas uit. Reageer eens op mijn punt dat Iran al het recht aan zijn zijde heeft Israel helemaal kapot te maken, ze verdedigen immers hun mensen die kapot geschoten worden door Israel zonder enige reden. Een burger nog wel, geen persoon van het leger, maar een doodgewoon persoon.

En hierbij lachen en doen alsof ik dom ben is prima, maar het niet reageren op wat ik schrijf is pas echt dom.
 
Nee, ik trek een parallel en jij filtert er alleen een Hamas uit. Reageer eens op mijn punt dat Iran al het recht aan zijn zijde heeft Israel helemaal kapot te maken, ze verdedigen immers hun mensen die kapot geschoten worden door Israel zonder enige reden. Een burger nog wel, geen persoon van het leger, maar een doodgewoon persoon.

En hierbij lachen en doen alsof ik dom ben is prima, maar het niet reageren op wat ik schrijf is pas echt dom.

Ik weet niet wat voor nieuws jij volgt, bij de aanval van Iraanse ambassade in Syrië kwam een hoge piet om en tig andere officieren, en 1 of 2 burgers, dat noemt men een 100% succesvolle actie dus. Waarom Israël het deed of wat de tactische reden er achter is geen idee, maar ik als leek vind het wel bijzonder gedurfd tot dom te noemen actie, mits ze niet iets weten wat wij niet weten. Maar jij kennelijk wel want jij wilt meteen dat het land plat gaat, dus jou kennis en intel is zeeeer sterk :rolleyes: Zoals met alles in zulke conflicten, niet alles is wat het lijkt, Israël wist dat het risicovol was om dit te doen, dus de reden om het dan toch te doen zal wel sterk zijn geweest en goed afgewogen.

Maar de details hebben wij niet, wij zien wel dat Israël de eerste klap uitdeelt, en dat is foeiiiiiiii... Maar toen hamas het deed was het '' ja maaar zij werden al decennia gepest dus snap ik wel dat ze eerste aanvallen '' dan geld wie de eerste klap uitdeelt is niet schuldig weer uhu, dus we kunnen selectief filteren en draaien hoeveel we willen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan