Israël & Palestina

De afgelopen weken is het een grote horrorshow geweest in Gaza. Hen je eindelijk een gevechtspauze. Hoop je dat de redelijke krachten overwinnen. Dat iedereen wel klaar is met de kinderslachtingen. Maar nee hoor, de horrorshow wordt hervat. Ze gaan never nooit Hamas uitroeien. Ik denk dat ze een veel groter monster hebben gecreëerd dat binnen nu en 10 jaar hen zal najagen. Misschien is dat wel de motivatie om door te gaan. Angst voor een backlash

Israël heeft het Palestijns grondgebied onderverdeeld in zones. Treffend om het "een macaber spelletje zeeslag" te noemen. Dehumanisering op zijn top (/dieptepunt)

Israël wil vanwege het emotionele leed van de vrouwen de beelden van hun “martelingen” (zacht uitgedrukt) door Hamas niet naar buiten brengen. Iedereen die mensen in hun omgeving hebben die last hebben gehad van seksueel geweld weten wel wat dat betekent. Zieke beesten.

In ander nieuws: dat witte fosfor dat nu de ronde doet is ook serieus nieuws. Wat een dramatische situatie is daar, zeg. Brr.

Israël wil vanwege het emotionele leed van de vrouwen de beelden van hun “martelingen” (zacht uitgedrukt) door Hamas niet naar buiten brengen. Iedereen die mensen in hun omgeving hebben die last hebben gehad van seksueel geweld weten wel wat dat betekent. Zieke beesten.

Enige beelden die we zien van het rode kruis laten hele andere zaken zien van hoe de gevangenen vrij gelaten worden. De hamas laat ze zonder kleerscheuren naar buiten gaan, de joden israel breken eerst vande kinderen even de armen en vingers. De enige zieke geest is het volk wat nu ook zuid gaza in duikt om nog even 2 miljoen mensen verder kapot te maken. Ik heb nu echt minder dan 0% compassie voor israel en het westen wat ze blijft steunen. Zijn gewoon net zo erg of erger dan Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot.

Om druk te zetten vanuit het midden oosten, hoop ik ook van harte dat Saudi morgen met alle landen in het midden oosten all oliekranen dicht draait voor het westen, dat is wat we verdienen.

Laatst bewerkt:
Deze twee zinnen zijn gewoon antisemitisch, hè, heb je dat door? Anyway, ik verlaat dit topic weer, te toxic en eenzijdig.
Ach als je het vervangt in de Russen heeft vrijwel niemand een probleem met een uitspraak als die Teamspirit maakte.

Moeten er verder wel bij stil blijven staan dat de Israëlische regering die de daden verricht niet gelijk staat aan de Israëliërs en al helemaal niet aan de Joden.

De mensen die aan de knoppen draaien en dus écht invloed hebben op wat er gebeurt, die mag je wmb wel de labels opplakken die Teamspirit gebruikte. Net als dat Hamas het label terroristenorganisatie verdient

Ach als je het vervangt in de Russen heeft vrijwel niemand een probleem met een uitspraak als die Teamspirit maakte.

Moeten er verder wel bij stil blijven staan dat de Israëlische regering die de daden verricht niet gelijk staat aan de Israëliërs en al helemaal niet aan de Joden.

De mensen die aan de knoppen draaien en dus écht invloed hebben op wat er gebeurt, die mag je wmb wel de labels opplakken die Teamspirit gebruikte. Net als dat Hamas het label terroristenorganisatie verdient
Ik vind dat wat Teamspirit net typte niet minder erg dan wat Derksen hier uitpoepte, en die kreeg een week vrijaf.

Ik vind dat wat Teamspirit net typte niet minder erg dan wat Derksen hier uitpoepte, en die kreeg een week vrijaf.
Aan de mods om daar een oordeel over te vellen dan. Ik ga me wat meer op de vlakte proberen te houden wat verwerpelijke uitspraken betreft :-)

Vond het wel een belangrijke om weer even te benoemen dat de Israëlische/Palestijnse burgers niet gelijk staan aan degenen die de gruweldaden verrichten. Het is namelijk een gevaarlijke denkfout die logischerwijs op de loer ligt

Deze twee zinnen zijn gewoon antisemitisch, hè, heb je dat door? Anyway, ik verlaat dit topic weer, te toxic en eenzijdig.

Niets antisemitisch aan, constatering van feiten. Waar roep ik op tot het vermoorden van de joden of ze uit te sluiten? Waar zeg ik dat joden een davidster moeten dragen?

Ik zeg alleen dat wat ze doen niets beter is dan heel veel massamoordenaars uit het verleden, dat als antisemitisch bestempelen is wel heel simpel. Wat netanyahu doet is (met instemming van alle politieke partijen op 1 na) namelijk niets anders dan wat zijn voorbeelden die ik benoemde al gedaan hebben.

Beloven zuid gaza met rust te laten en nu er lekker binnen rijden en dan mag ik dit niet vergelijken met massamoordenaars uit het verleden? Wat een grap…

Net zoals je van mij de hamas mag vergelijken met IS of de hofstadgroep. Gewoon het constateren van feiten.

Heb je hier n bron van?
Van het ongedeerd vrijlaten van Israelische gijzelaars zijn ruim voldoende beelden. Hamas heeft die naar iedere getuigenis met alle egards behandeld.
(Met name deze)
Drie voorbeelden, er zijn er meer.

Van het doelbewust breken van vingers en handen door Israeli's is mij geen enkel geval bekend. Een enkel (1) artikel waarbij gebroken botten niet zijn gezet.

Van het ongedeerd vrijlaten van Israelische gijzelaars zijn ruim voldoende beelden. Hamas heeft die naar iedere getuigenis met alle egards behandeld.
(Met name deze)
Drie voorbeelden, er zijn er meer.

Van het doelbewust breken van vingers en handen door Israeli's is mij geen enkel geval bekend. Een enkel (1) artikel waarbij gebroken botten niet zijn gezet.

Ik doelde idd op het breken van botten.

Zag op t nieuws dat enkele vrijgelaten gijzelaars wel in n donker hokje zaten etc. Niet mishandeld, maar zeker niet 'met alle egards'.
Wat wisselende geluiden daarin, maar geen verhalen van mensonterende zaken tot zo ver.

Nu wel een bericht vanuit Israël dat 8 gijzelaars dood zijn verklaard. Maar dat zegt nog weinig over hoe ze behandeld zijn na 7 oktober.

Ondertussen is 80% van de Gazanen ontheemd volgens de VN. 80%!
Bizarre aantallen. En de wereld kijkt toe, deels goedkeurend.

En de wereld kijkt toe, deels goedkeurend

Trieste waarheid dat we niets geven om bijna 2 miljoen mensen. Ik ben ook bang dat we de komende 4 jaar een geweldsexplosie gaan zien in het algemeen in de wereld. Het is al veel te lang rustig, sinds we weg zijn uit irak en afghanistan.

Trieste waarheid dat we niets geven om bijna 2 miljoen mensen. Ik ben ook bang dat we de komende 4 jaar een geweldsexplosie gaan zien in het algemeen in de wereld. Het is al veel te lang rustig, sinds we weg zijn uit irak en afghanistan.
Er is een precedent geschapen: iedereen is bang voor een escalerend conflict op wereldniveau, dus men weet nu dat als je oorlogje gaat spelen de interesse in het conflict vanzelf tanende is. Je kunt een tijd je gang gaan en daarna zal er aangestuurd worden op vrede. De geopolitieke status quo bewaren gaat daarin boven alles; je bondgenoten blijven steunen, hoe kwaardaardig hun acties ook zijn. Blijven oproepen tot humanitaire maatregelen en respecteren oorlogsrecht, maar nooit doorpakken. Ondertussen maar blijven onderhandelen tot de machtige landen zich niet meer bedreigd voelen. Die kant gaat het in Oekraine op, en zo zal het hier met Gaza ook zijn.

In een wereld die steeds voller raakt, waar het steeds interessanter wordt om nieuwe gebieden toe te eigenen voor ruimte, grondstoffen enzovoorts is dit inderdaad een gevaarlijke ontwikkeling. De maakbare wereld van ''dit nooit meer'' is niet zo maakbaar.

..
Er is een precedent geschapen: iedereen is bang voor een escalerend conflict op wereldniveau, dus men weet nu dat als je oorlogje gaat spelen de interesse in het conflict vanzelf tanende is. Je kunt een tijd je gang gaan en daarna zal er aangestuurd worden op vrede. De geopolitieke status quo bewaren gaat daarin boven alles; je bondgenoten blijven steunen, hoe kwaardaardig hun acties ook zijn. Blijven oproepen tot humanitaire maatregelen en respecteren oorlogsrecht, maar nooit doorpakken. Ondertussen maar blijven onderhandelen tot de machtige landen zich niet meer bedreigd voelen. Die kant gaat het in Oekraine op, en zo zal het hier met Gaza ook zijn.

In een wereld die steeds voller raakt, waar het steeds interessanter wordt om nieuwe gebieden toe te eigenen voor ruimte, grondstoffen enzovoorts is dit inderdaad een gevaarlijke ontwikkeling. De maakbare wereld van ''dit nooit meer'' is niet zo maakbaar.
Het probleem wat jij benoemd bestaat al sinds er mensen zijn. Ik weet niet of dit direct met overbevolking heeft te maken. Het Gaza of Oekraïne conflict in ieder geval niet

..

Het probleem wat jij benoemd bestaat al sinds er mensen zijn. Ik weet niet of dit direct met overbevolking heeft te maken. Het Gaza of Oekraïne conflict in ieder geval niet
Het bestaat inderdaad al sinds mensenheugenis, maar het gaat alleen maar erger worden. We zitten nu wel in een unieke situatie waar men niet zo goed meer openlijk oorlog tegen elkaar durft te voeren uit angst voor kernwapens en dergelijke. Nooit in de geschiedenis van de mens kon iemand dreigen met de totale vernietiging van je land met 1 of een paar bommen. Dat is iets van de afgelopen honderd jaar. De overbevolking speelt wel mee hoor. Goederen worden schaarser, armoede stijgt en landen gaan steeds meer verzeild raken in lokale conflicten en proxy-oorlogen. De reden dat het niet direct escaleert naar WO3 is omdat de aarde WO3 letterlijk niet gaat overleven.

Het bestaat inderdaad al sinds mensenheugenis, maar het gaat alleen maar erger worden. We zitten nu wel in een unieke situatie waar men niet zo goed meer openlijk oorlog tegen elkaar durft te voeren uit angst voor kernwapens en dergelijke. Nooit in de geschiedenis van de mens kon iemand dreigen met de totale vernietiging van je land met 1 of een paar bommen. Dat is iets van de afgelopen honderd jaar. De overbevolking speelt wel mee hoor. Goederen worden schaarser, armoede stijgt en landen gaan steeds meer verzeild raken in lokale conflicten en proxy-oorlogen. De reden dat het niet direct escaleert naar WO3 is omdat de aarde WO3 letterlijk niet gaat overleven.
De aarde overleefd het wel. Wij dan niet, of dat erg is voor de aarde is vraag 2. Ik denk het niet 🤔

Terug
Bovenaan Onderaan