Ibrahim Afellay (M)

Nu Affelay daadwerkelijk aansluit is het natuurlijk hopen dat is fit is/word/blijft. Echter staat mij daarnaast bij dat hij bij stoke ook om diciplinaire redenenen n tijd buiten de selectie gelaten is..? Weet iemand wat er toen mis was?
Twee mensen die elkaar niet begrijpen?
 
Stoke City heeft buik vol van Ibrahim Afellay

Deze week werd er een dikke streep gezet door de naam van Ibrahim Afellay. Dat de middenvelder niet meer welkom is bij Lambert heeft volgens Engelse bronnen alles te maken met zijn houding op het trainingsveld. Die zou te wensen overlaten. Lambert is ontevreden over de prestaties van de 31-jarige middenvelder en verwijt hem een gebrek aan professionaliteit op het trainingsveld, samengevat een slappe instelling. Of de 48-jarige Schot daar ook daadwerkelijk een punt heeft, moet overigens maar worden aangenomen. Stoke City traint steevast achter gesloten deuren en Afellay was gisteren niet bereikbaar om commentaar te geven op zijn verwijdering.

In Engeland werd meteen fijntjes verwezen naar 2014 toen Afellay op huurbasis was neergestreken bij het Griekse Olympiakos Piraeus. De Spaanse trainer Michel, zelf ooit sterspeler bij Real Madrid, noemde Afellay destijds 'een rebel en een kind' en voegde daar tijdens een radio-interview nog fijntjes aan toe dat als Afellay 'niet verandert, hij bij deze club en bij alle andere clubs waar hij nog gaat spelen problemen krijgt'.

Hij doet zijn naam Appelflap goed eer aan, en dit krijgt een kans om op zijn bejaarde manke dag bij een ploeg te spelen die kampioen moet worden. We zijn echt te diep gezonken gewoon:FP:
Bij PSV is er nooit commentaar geweest op zijn inzet en bij Barca ook niet. Dacht ik? Eenzijdig verhaal in ieder geval. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
 
Bij PSV is er nooit commentaar geweest op zijn inzet en bij Barca ook niet. Dacht ik? Eenzijdig verhaal in ieder geval. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Toen was die nog in zijn rol van 'eeuwig talent', toen die fase over was kwam er meer pech in zijn carrière en is die er nooit bovenop gekomen. Het is gewoon droevig als je als PSV je hoop gooit op iemand die al zo lang geen pepernoot geraakt heeft + een kut instelling ontwikkeld heeft. Bullshit van clubicoon blabla interesseert me echt niks, gaat om NU en 2019/2020
 
Toen was die nog in zijn rol van 'eeuwig talent', toen die fase over was kwam er meer pech in zijn carrière en is die er nooit bovenop gekomen. Het is gewoon droevig als je als PSV je hoop gooit op iemand die al zo lang geen pepernoot geraakt heeft + een kut instelling ontwikkeld heeft. Bullshit van clubicoon blabla interesseert me echt niks, gaat om NU en 2019/2020

Zeg dit nog eens, maar dan langzamer... :geek::sneaky:

Ik begrijp je zorgen, deels deel ik die ook wel een beetje. Echter gun ik Afellay vanwege zijn voetballende kwaliteiten, zijn PSV verleden het voordeel van de twijfel.

Je hebt natuurlijk ook wel echt een kut mentaliteit als je maandenlang meetraint met de jeugdkant van PSV. Maar daar zal vast ook wel iets mis mee zijn.

Precies dit, Afellay heeft een lange tijd in zichzelf geinvesteerd op de Herdgang, voetballen zal die niet verleerd zijn.
 
Toen was die nog in zijn rol van 'eeuwig talent', toen die fase over was kwam er meer pech in zijn carrière en is die er nooit bovenop gekomen. Het is gewoon droevig als je als PSV je hoop gooit op iemand die al zo lang geen pepernoot geraakt heeft + een kut instelling ontwikkeld heeft. Bullshit van clubicoon blabla interesseert me echt niks, gaat om NU en 2019/2020
Je vergeet dat hij een voorbeeld prof bij PSV was. Eeuwig talent? Hoe? Hij was toen de beste speler van de Eredivisie. Heeft ip de vleugel, aanvallende middenvelder of zelfs als centrale controleur gespeeld, heeft hij nooit over gemopperd.
Het is een gratis kans van zijn (oud) collega Van Bommel, we kunnen niks verliezen.
 
Dat is echt altijd de grootste bullshit die er bestaat, dat in Nederland de Marokkanen ineens PSV'er gaan worden of er voor gaan kiezen omdat er 1 Marokkaan speelt, echt :FP: Zulke mensen bestaan nog amper en als ze bestaan zijn ze paar maanden fan en hoppen dan door, kortom kansloos fan(volk)

Dat het in minder ontwikkelde (voetbal) landen gebeurt snap ik nog wel, die hebben ineens een idool die het goed doet in het buitenland en wat veel publiciteit met zich mee brengt, maar een Marokkaan in Utrecht heeft net zo veel schijt of liefde voor PSV met of zonder een Afellay bij PSV.

Ik heb nergens gezegd 'dat in Nederland de Marokkanen ineens PSV'er gaan worden of er voor gaan kiezen omdat er [één] Marokkaan speelt'. Ik zei alleen dat het plausibel klinkt. Ihattaren gaf in ieder geval aan dat Afellay zijn idool was en dat dat mee woog in zijn keuze voor PSV (correct me if I'm wrong). Aangezien ik in mijn nog jongere jaren veel Marokkaantjes zag met Afellayshirts, kan het zo zijn dat er meer jongetjes als Ihattaren bestaan, die ook voor PSV zouden kiezen omdat Afellay daar speelt. Hetzelfde kan natuurlijk gebeuren met Ziyech of zo. Dus nogmaals: dat Afellay of Ziyech voor een bepaalde club hebben gespeeld kán er voor zorgen dat Marokkaanse jongens eerder voor die club kiezen. Maar die hypothese valt natuurlijk niet te ontkrachten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat is echt altijd de grootste bullshit die er bestaat, dat in Nederland de Marokkanen ineens PSV'er gaan worden of er voor gaan kiezen omdat er 1 Marokkaan speelt, echt :FP: Zulke mensen bestaan nog amper en als ze bestaan zijn ze paar maanden fan en hoppen dan door, kortom kansloos fan(volk)

"Ik sta met beide benen op de grond, maar extra hulp is altijd mooi. Ik heb er een mentor bij", vervolgt Ihattaren, die idolaat is van Afellay. "Ik keek vroeger vol bewondering naar hem. Door hem ben ik naar PSV gekomen, omdat ik hem op tv zag spelen. Terwijl ik in die tijd ook voor andere clubs kon kiezen. Maar Afellay was voor mij de man, de kers op de taart, om hierheen te komen. En hij komt net als ik uit Utrecht."

Aldus het grootste talent van PSV ;)
 
"Ik sta met beide benen op de grond, maar extra hulp is altijd mooi. Ik heb er een mentor bij", vervolgt Ihattaren, die idolaat is van Afellay. "Ik keek vroeger vol bewondering naar hem. Door hem ben ik naar PSV gekomen, omdat ik hem op tv zag spelen. Terwijl ik in die tijd ook voor andere clubs kon kiezen. Maar Afellay was voor mij de man, de kers op de taart, om hierheen te komen. En hij komt net als ik uit Utrecht."

Aldus het grootste talent van PSV ;)
Dat is toch mooi. Mo kan veel leren van Afellay, waar PSV veel baat bij heeft...Ik hoop echt dat beiden gaan vlammen komend seizoen.
 
Dus nogmaals: dat Afellay of Ziyech voor een bepaalde club hebben gespeeld kán er voor zorgen dat Marokkaanse jongens eerder voor die club kiezen. Maar die hypothese valt natuurlijk niet te ontkrachten.
Dat principe gaat voor meer spelers op in meerdere situaties. Heb je een speler waar je tegen op kijkt dan is de club waar die speelt opeens een heel stuk bijzonderder. PSV is bijzonder voor Mexicanen, Zuid Koreanen en Brazilianen vanwege het verleden. Sommige houden van Ajax vanwege Johan Cruyff, andere zijn idolaat van Messi of Ranaldo.

Als er morgen een Nederlander in de S-league speelt zal die club ook meer interesse van mij krijgen
 
PSV voorlopig nog zonder Afellay: 'Je kunt niet van nul naar honderd'

En PSV en veel supporters trappen er nog in ook, die gast is al sinds 2012 niet in de buurt van 100 geweest. :FP:

Kansloze missie met hem, puur emotionele bullshit van mensen die dromen over hoe hij ooit was. Zijn bilspieren gaan weer overuren maken met het geblesseerd zitten of het zitten door 0% vorm en ritme. Maar ja icoon he, clubman blablabla waar PSV in trapt, en fans die dromen dat hij ooit iets nog zal toevoegen ?
 
PSV voorlopig nog zonder Afellay: 'Je kunt niet van nul naar honderd'

En PSV en veel supporters trappen er nog in ook, die gast is al sinds 2012 niet in de buurt van 100 geweest. :FP:

Kansloze missie met hem, puur emotionele bullshit van mensen die dromen over hoe hij ooit was. Zijn bilspieren gaan weer overuren maken met het geblesseerd zitten of het zitten door 0% vorm en ritme. Maar ja icoon he, clubman blablabla waar PSV in trapt, en fans die dromen dat hij ooit iets nog zal toevoegen ?

Ik ben behoorlijk bevooroordeeld, maar ik hoop dat hij mijn ongelijk bewijst.
 
Indien Afellay daadwerkelijk nog niet helemaal fit is valt het ook te begrijpen dat van Bommel hem tegen Wolfsburg niet in heeft laten vallen. Helemaal vanwege het feit dat hij door diverse personen volledig verguisd zou zijn geweest indien hij niet direct zijn "oude" niveau haalt. Vooralsnog ben ik tevreden met deze back-up voor Ihattaren (indien we eindelijk Lammers van zijn '10' positie verlossen, waar hij zelden een goede wedstrijd heeft gespeeld. Mensen vergeten momenteel dat Lammers in de jeugd bij PSV al op MC en op AMC heeft gespeeld, hier was hij echter niet goed genoeg en hij "brak pas echt door" toen hij op 9 ging spelen. Laat hem daar dan ook gewoon staan en indien dat betekend dat hij de concurrentiestrijd met Malen (en dus Ihattaren verliest, jammer dan...) er komen nog genoeg wedstrijden aan. Maar alsjeblieft geen spitsen meer op de tien positie stallen, daarvoor is deze positie te cruciaal in het elftal.
 
"Ik sta met beide benen op de grond, maar extra hulp is altijd mooi. Ik heb er een mentor bij", vervolgt Ihattaren, die idolaat is van Afellay. "Ik keek vroeger vol bewondering naar hem. Door hem ben ik naar PSV gekomen, omdat ik hem op tv zag spelen. Terwijl ik in die tijd ook voor andere clubs kon kiezen. Maar Afellay was voor mij de man, de kers op de taart, om hierheen te komen. En hij komt net als ik uit Utrecht."

Aldus het grootste talent van PSV ;)

Toch wel mooi dat als je hem er met een feitje uit lult je er geen reactie meer op terug krijgt :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan