Hoe nu verder in 2023/2024??

Okay.
In dit topic moet ik zijn.

Hele destructieve teksten hier.
Bouterbaas had het wel door door Bosz te opperen. Bravo Bouterbaas.

Ik ga nu ruim een half jaar later de compleet andere kant op doorslaan en ben benieuwd of er meerdere absurde positivo’s zijn zoals ik.

Ik beweer namelijk dat PSV de CL dit jaar kan winnen.
Dit jaar heeft zoveel paralellen met 1978 en vooral 1988 dat ik dat echt denk. 1 topverdediger rechter-CV is wat nu nog ontbreekt.

Wie denkt dat met me mee?
Huh? Ik vermoed dat je weinig voetbal uit de buitenlandse grote competities kijkt? Ik ben zeer tevreden met de manier van voetballen maar deze is met name indrukwekkend tegen tegenstanders waarbij je op een aantal posities individueel beter bent en een tempo hanteert waarbij je door de opbouw vroeg onder druk zet fouten afdwingt. Dat lukt in de eredivisie, en op een dag waarop veel meezit in Europa. Maar in een tweeluik clubs uitschakelen die individueel sterkere spelers hebben en die veel vaker op dat tempo handelen ga je echt niet als underdog 3 of vier ronden na de groepsfase er aan vast rijgen. We zijn blij met Dortmund als eerst komende, maar zelfs die zijn we wmb de underdog.
 
Huh? Ik vermoed dat je weinig voetbal uit de buitenlandse grote competities kijkt? Ik ben zeer tevreden met de manier van voetballen maar deze is met name indrukwekkend tegen tegenstanders waarbij je op een aantal posities individueel beter bent en een tempo hanteert waarbij je door de opbouw vroeg onder druk zet fouten afdwingt. Dat lukt in de eredivisie, en op een dag waarop veel meezit in Europa. Maar in een tweeluik clubs uitschakelen die individueel sterkere spelers hebben en die veel vaker op dat tempo handelen ga je echt niet als underdog 3 of vier ronden na de groepsfase er aan vast rijgen. We zijn blij met Dortmund als eerst komende, maar zelfs die zijn we wmb de underdog.
Van de clubs die we konden loten waren we op papier alleen tegen Sociedad niet de underdog (maar gezien Spaanse tegenstanders ons zelden liggen in de praktijk wel). Van de clubs bij de laatste 16 zitten we gewoon bij de mindere clubs. Dat is niet erg.
 
Huh? Ik vermoed dat je weinig voetbal uit de buitenlandse grote competities kijkt? Ik ben zeer tevreden met de manier van voetballen maar deze is met name indrukwekkend tegen tegenstanders waarbij je op een aantal posities individueel beter bent en een tempo hanteert waarbij je door de opbouw vroeg onder druk zet fouten afdwingt. Dat lukt in de eredivisie, en op een dag waarop veel meezit in Europa. Maar in een tweeluik clubs uitschakelen die individueel sterkere spelers hebben en die veel vaker op dat tempo handelen ga je echt niet als underdog 3 of vier ronden na de groepsfase er aan vast rijgen. We zijn blij met Dortmund als eerst komende, maar zelfs die zijn we wmb de underdog.
Er zijn best wel aanknopingspunten.

- Ajax kwam heel ver in 2019. Dat kon ook niet. De spelers die daarin speelden, hadden het daarna redelijk moeilijk in die buitenlandse competities waar jij het over hebt. Teamspirit doet dus blijkbaar veel. En als íéts top is op dit moment is dat het wel.

- Het gat tussen Arsenal en PSV is inmiddels een stuk kleiner dan in september.

- Bijvoorbeeld Man City, Barcelona, PSG: ze zijn op mindere dagen ook kwetsbaar gebleken als ik zo naar de ranglijsten en resultaten in de groepsfase kijk.

- PSV wordt steeds beter. Er lijkt nog groei in te zitten. Als ze enigszins nog vooruitgang boeken zoals tussen augustus en december…

- Moet ook meezitten natuurlijk. Loting helpt wel uiteraard. Gevrijwaard blijven van blessures en bij de tegenstanders niet.
 
Het voordeel van mindere teams lijkt mij dat zij een grotere marge hebben van groei dan teams die altijd top "horen" te zijn. Wellicht de vrijblijvendheid van presteren tov druk wat de mindere goden bij een goede teamspirit vleugels geeft
 
Okay.
In dit topic moet ik zijn.

Hele destructieve teksten hier.
Bouterbaas had het wel door door Bosz te opperen. Bravo Bouterbaas.

Ik ga nu ruim een half jaar later de compleet andere kant op doorslaan en ben benieuwd of er meerdere absurde positivo’s zijn zoals ik.

Ik beweer namelijk dat PSV de CL dit jaar kan winnen.
Dit jaar heeft zoveel paralellen met 1978 en vooral 1988 dat ik dat echt denk. 1 topverdediger rechter-CV is wat nu nog ontbreekt.

Wie denkt dat met me mee?
The Necromancer strikes again :lmao:
 
Het voordeel van mindere teams lijkt mij dat zij een grotere marge hebben van groei dan teams die altijd top "horen" te zijn. Wellicht de vrijblijvendheid van presteren tov druk wat de mindere goden bij een goede teamspirit vleugels geeft
Doel je hiermee op de eredivisie waar de rest op dit moment minder is dan psv, of de CL waar psv vooraf een van de mindere teams was die minder druk voelden? Volgens mij stond er op vooral de pot tegen Rangers enorm veel druk..
 
Doel je hiermee op de eredivisie waar de rest op dit moment minder is dan psv, of de CL waar psv vooraf een van de mindere teams was die minder druk voelden? Volgens mij stond er op vooral de pot tegen Rangers enorm veel druk..

Eigenlijk vooral de CL, ik denk dat psv en veel grotere marge heeft om in het toernooi te groeien dan de zogenaamde standaard deelnemers. Als het dan ook nog eens een aantal keer de goede kant op valt kan de teamspirit zomaar eens voor verrassende resultaten zorgen
 
Er zijn best wel aanknopingspunten.

- Ajax kwam heel ver in 2019. Dat kon ook niet. De spelers die daarin speelden, hadden het daarna redelijk moeilijk in die buitenlandse competities waar jij het over hebt. Teamspirit doet dus blijkbaar veel. En als íéts top is op dit moment is dat het wel.
Ik hoop dat je gelijk heb. Maar daar is wel een flinke dosis geluk voor nodig.
Daarnaast denk ik dat Ajax ook gesneuveld was tegen Liverpool. De finale bereiken is al lastig zat. Die winnen is nog lastiger.

- Het gat tussen Arsenal en PSV is inmiddels een stuk kleiner dan in september.
Vind ik lastig te oordelen. De laatste confrontatie ging nergens over. Als je zag toen Arsenal even gas gaf tegen Lens. Werden die ook weggespeeld in 1 helft.
Zo goed vind ik PSV bij lange na nog niet.

- Bijvoorbeeld Man City, Barcelona, PSG: ze zijn op mindere dagen ook kwetsbaar gebleken als ik zo naar de ranglijsten en resultaten in de groepsfase kijk.
Zeker alles kan. Maar 4x tegen zo een ploeg winnen. Dat is wel flink pittig. Want op papier doen we nog steeds op (bijna) iedere positie onder voor die ploegen.
- PSV wordt steeds beter. Er lijkt nog groei in te zitten. Als ze enigszins nog vooruitgang boeken zoals tussen augustus en december…
Dat zou mooi zijn! Maar is ook nog even afwachten. Van Bommel had ook een top eerste seizoenshelft en toen zakte het in. Nu heeft Bosz meer ervaring dus dat scheelt iets.
Ik ben benieuwd of dit het top is van dit PSV of slechts het begin.

Ik denk persoonlijk wel dat het nog beter kan. Als Noa Lang fit blijft. Dat is gewoon je beste of tweede beste speler.
- Moet ook meezitten natuurlijk. Loting helpt wel uiteraard. Gevrijwaard blijven van blessures en bij de tegenstanders niet.
Ja eens. Ik hoop het met je mee! Ik vind je nog iets te optmistisch! Hoewel je ook aangeeft dat het ook moet meezitten.
Maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Dat zou fantastisch zijn.

Ik ben al blij als we eindelijk die kampioenschaal kunnen omhoog houden. Over de CL durf ik eigenlijk nog niet na te denken.
 
Eigenlijk vooral de CL, ik denk dat psv en veel grotere marge heeft om in het toernooi te groeien dan de zogenaamde standaard deelnemers. Als het dan ook nog eens een aantal keer de goede kant op valt kan de teamspirit zomaar eens voor verrassende resultaten zorgen
Ik denk dat we best wel eens kunnen stunten de volgende ronde. Wetende dat ook de aanval weer terug is met Lozano en Lang.
 
Leuk om dit topic weer even door te lezen. Vooraf waren de verwachtingen niet al te hoog. Overigens was het enthousiasme over Bosz wel snel duidelijk.
Hoe snel het kan gaan eigenlijk 😁
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Leuk om dit topic weer even door te lezen. Vooraf waren de verwachtingen niet al te hoog. Overigens was het enthousiasme over Bosz wel snel duidelijk.
Hoe snel het kan gaan eigenlijk 😁
Als je dit topic vervolgens gaat recyclen voor komend seizoen wordt het ook interessant met al die huurspelers die we wel/niet definitief vast willen leggen, de sterspelers/grote talenten die mogelijk een stap willen maken of voor PSV interessant zijn om te verkopen bij enorme bedragen en andere spelers die simpelweg binnen nu en 1,5 jaar uit hun contract lopen.
 
Als je dit topic vervolgens gaat recyclen voor komend seizoen wordt het ook interessant met al die huurspelers die we wel/niet definitief vast willen leggen, de sterspelers/grote talenten die mogelijk een stap willen maken of voor PSV interessant zijn om te verkopen bij enorme bedragen en andere spelers die simpelweg binnen nu en 1,5 jaar uit hun contract lopen.
Dat is iets waar de meeste ploegen mee kampen, volgens mij. Ik hoop dat er voor de gehuurde spelers die niet (willen) blijven een lijstje klaarligt met mogelijke vervangers. Daar hebben we een jaar extra de tijd voor gehad. Essentieel lijkt mij dat we ongeveer 3/4 van de eerste 16 behouden. Een paar kanonnen uit de jeugd de kans geven ( o.a. Land en hopelijk Babadi) en een twee- of drietal topaankopen voor PSV begrippen (dus zo'n 15 tot 20 M). Let Earnie cook.🤑🤑
 
Terug
Bovenaan Onderaan