Er zijn best wel aanknopingspunten.
- Ajax kwam heel ver in 2019. Dat kon ook niet. De spelers die daarin speelden, hadden het daarna redelijk moeilijk in die buitenlandse competities waar jij het over hebt. Teamspirit doet dus blijkbaar veel. En als íéts top is op dit moment is dat het wel.
Ik hoop dat je gelijk heb. Maar daar is wel een flinke dosis geluk voor nodig.
Daarnaast denk ik dat Ajax ook gesneuveld was tegen Liverpool. De finale bereiken is al lastig zat. Die winnen is nog lastiger.
- Het gat tussen Arsenal en PSV is inmiddels een stuk kleiner dan in september.
Vind ik lastig te oordelen. De laatste confrontatie ging nergens over. Als je zag toen Arsenal even gas gaf tegen Lens. Werden die ook weggespeeld in 1 helft.
Zo goed vind ik PSV bij lange na nog niet.
- Bijvoorbeeld Man City, Barcelona, PSG: ze zijn op mindere dagen ook kwetsbaar gebleken als ik zo naar de ranglijsten en resultaten in de groepsfase kijk.
Zeker alles kan. Maar 4x tegen zo een ploeg winnen. Dat is wel flink pittig. Want op papier doen we nog steeds op (bijna) iedere positie onder voor die ploegen.
- PSV wordt steeds beter. Er lijkt nog groei in te zitten. Als ze enigszins nog vooruitgang boeken zoals tussen augustus en december…
Dat zou mooi zijn! Maar is ook nog even afwachten. Van Bommel had ook een top eerste seizoenshelft en toen zakte het in. Nu heeft Bosz meer ervaring dus dat scheelt iets.
Ik ben benieuwd of dit het top is van dit PSV of slechts het begin.
Ik denk persoonlijk wel dat het nog beter kan. Als Noa Lang fit blijft. Dat is gewoon je beste of tweede beste speler.
- Moet ook meezitten natuurlijk. Loting helpt wel uiteraard. Gevrijwaard blijven van blessures en bij de tegenstanders niet.
Ja eens. Ik hoop het met je mee! Ik vind je nog iets te optmistisch! Hoewel je ook aangeeft dat het ook moet meezitten.
Maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Dat zou fantastisch zijn.
Ik ben al blij als we eindelijk die kampioenschaal kunnen omhoog houden. Over de CL durf ik eigenlijk nog niet na te denken.