Go Ahead Eagles - PSV | Woensdag 22 september | Eindstand:1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb de wedstrijd gisteren niet gezien, maar als ik de uitslag en het verslag + de reacties hier lees, geloof ik dat het niet al te best was.
Zo vreemd. Zo'n voorbereiding draaien en bij een tegenslag wéér in elkaar donderen.

Daar snap ik inderdaad ook helemaal niks van. Een wedstrijdje slecht spelen, och, dat kan, maar een paar wedstrijden lang zo door je hoeven zakken, da's knap.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind dat er hier te negatief gepraat word over PSV en Schmidt. Vergeet niet dat we een enorm zwaar programma hebben gehad, met veel topwedstrijden. Sangare word verschrikkelijk gemist, het middenveld is in 1 klap niet meer in balans. Ook de back posities zijn redelijk dun bezet.

Dat gezegd hebbende, staan we nog maar op 1 punt achterstand en is nog niks verspeeld. We zijn momenteel gewoon uit vorm, en ik ben enorm benieuwt of en wanneer Schmidt dat weer kan ombuigen.

Maar kunnen we ajb niet meegaan in de hetze van de media op Schmidt en achter onze coach gaan staan? Ook in mindere periodes, weten jullie nog hoelang van Bommel punten mocht verspelen voordat we hem de laan uit stuurde? Daarbij zijn we niet gebaad bij NOG meer chaos, we moeten de rust terug vinden.
 
Psg wint ook in de blessuretijd met 1-2 van Metz. Kijk even naar die spelers. Lekker beetje relativeren. We miste belangrijke spelers en het niveau moet inderdaad hoger. Sangare wordt vreselijk gemist. Maar ik vond Go Ahead ook uitstekend spelen. Staan niet voor niets 3e, misschien na die wedstrijd zelfs nu wel 2e, in het aantal schoten van alle teams in de Eredivisie. Gelukkig gaan ze er niet allemaal in.
 
Psg wint ook in de blessuretijd met 1-2 van Metz. Kijk even naar die spelers. Lekker beetje relativeren. We miste belangrijke spelers en het niveau moet inderdaad hoger. Sangare wordt vreselijk gemist. Maar ik vond Go Ahead ook uitstekend spelen. Staan niet voor niets 3e, misschien na die wedstrijd zelfs nu wel 2e, in h I'met aantal schoten van alle teams in de Eredivisie. Gelukkig gaan ze er niet allemaal in.
Jep, en compliment ook voor het publiek daar hoor,
 
Toch gek dat er veel mensen zijn die zeggen mijn opvatting (liever mooi spel dan punten / prijzen) niet te delen.
Om vervolgens hier twintig pagina's met geklaag te lezen over het slechte spel, ondanks de drie punten...
v9qq3.jpg
 
Toch gek dat er veel mensen zijn die zeggen mijn opvatting (liever mooi spel dan punten / prijzen) niet te delen.
Om vervolgens hier twintig pagina's met geklaag te lezen over het slechte spel, ondanks de drie punten...
v9qq3.jpg
Ik denk dat er meer nuances in zitten. Op dit moment zie ik én geen goed spel, én structureel niet genoeg punten. Dan gaat het mis bij Benfica, Feyenoord en Sociedad. Dan gaan er op den duur alarmbellen af als je het eerst van redelijk spel en punten moest hebben.

Ik zou structureel steeds met de hakken over de sloot winnen en bij elke wedstrijd het vertrouwen er in hebben dat het goed komt(bijv achteraf gezien het Cocu seizoen), nog altijd preferen boven goed spel en 3e worden waardoor je financieel verder achterop raakt en mooi voetbal of punten voor het volgende seizoen mogelijk nog lastiger gaat worden.

Dus ook het meet moment speelt een rol. Het seizoen is nog niet klaar dus het is nog niet te zeggen of PSV met slecht voetbal resultaat heeft behaald (plek 1,2)
 
Toch gek dat er veel mensen zijn die zeggen mijn opvatting (liever mooi spel dan punten / prijzen) niet te delen.
Om vervolgens hier twintig pagina's met geklaag te lezen over het slechte spel, ondanks de drie punten...
v9qq3.jpg
Op zich een goed punt.

Maar tegen AZ slecht spel, maar wel 3 punten. Weinig geklaag, toch?
Tegen Sociedad en Feyenoord niet de volle buit, dus wel geklaag?
Tegen de Eagles slecht spel, maar wel 3 punten. Dan zouden we misschien niet moeten klagen. Maar slecht spel vs. controle over de wedstrijd is ook nog een ding. Ik begrijp (want niet gezien) dat PSV behoorlijk weggespeeld is door de Eagles en in tegenstelling tot de wedstrijd tegen AZ nauwelijks controle had over de wedstrijd en de winnende treffer eigenlijk uit de lucht kwam vallen.

Vervolgens geeft deze reeks ook weinig hoop op prijzen in de nabije toekomst. En dat allemaal na het hoopvolle begin mét zowaar een prijs(je)!

Dus in mijn ogen best begrijpelijk dat er ondanks de 3 punten toch geklaagd wordt. ;)
 
Ik geef Schmidt wel gelijk in deze. Feyenoord was organisatorisch erg sterk en dodelijk effectief voor de goal maar dit Go Ahead speelde ons bij vlagen echt van de mat. Gelukkig stonden ze verdedigend wel minder dan Feyenoord!
En schoten ze slechter op goal dan Feyenoord.
 
.

Het gaat er om dat het goede spel helemaal weg is en slechts 1 punt achter is niet zo gek na pas 6 wedstrijden waarin we nu wel iedere week slechter gaan spelen en de wissels onbegrijpelijker worden. De leuke wedstrijden zijn geweest en ook een trainer is zo goed als zijn laatste wedstrijd. Daarin laat hij het liggen met domme keuzes. Hij is er verantwoordelijk voor dat spelers fit verschijnen voor een wedstrijd. Daar faalt hij en zijn team in. Je ziet het seizoen gewoon weer uit onze handen glippen.
Voor mij geldt voornamelijk dat ik erg teleurgesteld ben. Ik dacht serieus, op basis van de eerste wedstrijden, dat we dit jaar een echte gooi naar het kampioenschap konden doen. Dat we de bocht om waren en een kwalitatief hoogstaand elftal hadden. De laatste paar wedstrijden hebben dit beeld hard onderuit gehaald.
Maar je hebt gelijk, 1 punt achter in deze fase is prima. Maar dan moet het wel snel weer gaan lopen anders blijft het niet bij 1 punt.
 
Ik heb er niks van gezien, en dat is maar goed ook. Lees op VP en het commentaar van Schmidt dat de Eagles beter waren (de beste tegenstander tot nu toe, aldus Schmidt :lmao: )... is me toch weer ff wat plaatsvervangende schaamte bespaard.
Dit was een van de lelijkste en meest onterechte overwinningen die ik in de afgelopen tientallen jaren heb meegemaakt.

Maar ik heb wel een huppeltje gemaakt bij die knik van Ginkel.

( En over Schmidt, ook ik begin me zorgen te maken over zijn bubbel. )

(edit) is overigens de 'mooi voetbal-versus punten'-discussie opnieuw losgebarsten? ( edit)
 
Het irritante is dat die Max ook niet bepaald voor een appel en ei is aangetrokken…😒

Hoe gaan we die vent ooit nog lozen?🤔
Ik erger me dood dat hij al die vrije trappen opeist.
Remember Zahavi die hem een tijd terug wilde nemen?
Die stak op dat moment in een bloedvorm.
Hij wilde toen aanleggen maar die verrekte Max nam de bal.
Tegen GAE van hetzelfde. Gakpo staat achter de bal en die flutduitser eist de vrije trap op.
Gevolg keer op keer nul resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Wat lees ik hier en daar toch sombere bespiegelingen.
Een seizoen is pas "uit je handen geglipt" als je geen kampioen meer kunt worden.
Met nog 28 wedstrijden voor de boeg hoeft 1 punt achterstand niet fataal te worden.

Laten we liever kijken naar positieve ontwikkelingen.
Waar zondag 10 seconden onvoorziene blessuretijd ons fataal werd,
slaagden we er dit keer in om de blessuretijd van 5 minuten ongeschonden
te overleven toen die ineens tot 6 minuten werd uitgebreid.

En wie denkt dat een club alle 34 wedstrijden topvoetbal kan laten zien, moet
nog eens naar Twente- Ajax terugkijken.
Met nog een zelfde drie punten zege ben ik in Tilburg zeker tevreden zaterdag.

Mooi voetbal komt wel weer als de flow van kort geleden er weer is.
 
Wat lees ik hier en daar toch sombere bespiegelingen.
Een seizoen is pas "uit je handen geglipt" als je geen kampioen meer kunt worden.
Met nog 28 wedstrijden voor de boeg hoeft 1 punt achterstand niet fataal te worden.

Laten we liever kijken naar positieve ontwikkelingen.
Waar zondag 10 seconden onvoorziene blessuretijd ons fataal werd,
slaagden we er dit keer in om de blessuretijd van 5 minuten ongeschonden
te overleven toen die ineens tot 6 minuten werd uitgebreid.

En wie denkt dat een club alle 34 wedstrijden topvoetbal kan laten zien, moet
nog eens naar Twente- Ajax terugkijken.
Met nog een zelfde drie punten zege ben ik in Tilburg zeker tevreden zaterdag.

Mooi voetbal komt wel weer als de flow van kort geleden er weer is.
Eens met deze post. Laten we vooruit kijken. Laten we het per wedstrijd bekijken en hopelijk doet de trainer dat ook: de wedstrijd wat gespeeld wordt als het belangrijkste beschouwen, veel meer op gevoel van hem zelf en de spelers vertrouwen dan alleen de data die ook niet onbelangrijk zijn in het hedendaagse voetbal. Borst vooruit en doorgaan!
 
Eens met deze post. Laten we vooruit kijken. Laten we het per wedstrijd bekijken en hopelijk doet de trainer dat ook: de wedstrijd wat gespeeld wordt als het belangrijkste beschouwen, veel meer op gevoel van hem zelf en de spelers vertrouwen dan alleen de data die ook niet onbelangrijk zijn in het hedendaagse voetbal. Borst vooruit en doorgaan!
Doe ik ook. Ik kijk volgend seizoen wel weer.:sneaky:
 
Eens met deze post. Laten we vooruit kijken. Laten we het per wedstrijd bekijken en hopelijk doet de trainer dat ook: de wedstrijd wat gespeeld wordt als het belangrijkste beschouwen, veel meer op gevoel van hem zelf en de spelers vertrouwen dan alleen de data die ook niet onbelangrijk zijn in het hedendaagse voetbal. Borst vooruit en doorgaan!
Ik ben vooral benieuwd wat er gebeurd als sangare weer in het elftal staat, draait het dan weer als in augustus? Dat zou nog eens een mooie ontwikkeling zijn ook richting alle zeikerd op tv
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan