Gastón Pereiro (A)

Jij zegt dat het door Pereiro komt. Ik zeg dat het door het onbalans op het middenveld komt. Ik geloof dat het met Thomas op het middenveld al weer beter ging, alleen die was toen nog niet beschikbaar. Ik zie liever Ihattaren op 10 en dan Thomas en Rosario/Sadilek/Hendrix erachter, dan 80 minuten met een man minder.

Jij vraagt "Hij heeft daar vorig jaar de hele eerste seizoenshelft gestaan. Wat heeft hij daar precies gebracht?". Waarop ik dus antwoord dat hij daar heel veel heeft gebracht, we hebben namelijk 16 van de 17 wedstrijden gewonnen met hem op een cruciale positie. We creëerden veel, we scoorden veel, hij ook. Vanaf de winterstop, toen hij op de bank mocht plaatsnemen stortte alles in.

Dat zijn keiharde feiten.
 
Nee puur het 90 minuten vol gaan.
Pereiro is niet zo slecht als een deel hier roept, en hij is niet de verlosser zoals anderen (waaronder ik) hem zien.
Maar ik baal dr wel van, jongen heeft meer techniek in zijn grote teen dan t gros van de selectie. Gewoon een speler waarvan je kan geniet van het voetbalvernuft. Hopen dat Mo nog ff blijft, hebben we dr nog 1.

Ik geloof wel dat hij meer techniek heeft dan spelers als Bruma enz. Maar ik zie hem dus niet als de verlosser. Als ik de directie was had ik m'n best gedaan om hem kwijt te raken om er nog iets uit te kunnen halen. Anders had ik m'n geld gezet op de spelers die nog kans hebben om zich te ontwikkelen en waar we misschien mee vooruit kunnen kijken volgend seizoen. Daar vind ik Bruma in tegenstelling tot velen dan wel bij horen, al is het meer hoop dan wijsheid.
 
Ik geloof wel dat hij meer techniek heeft dan spelers als Bruma enz. Maar ik zie hem dus niet als de verlosser. Als ik de directie was had ik m'n best gedaan om hem kwijt te raken om er nog iets uit te kunnen halen. Anders had ik m'n geld gezet op de spelers die nog kans hebben om zich te ontwikkelen en waar we misschien mee vooruit kunnen kijken volgend seizoen. Daar vind ik Bruma in tegenstelling tot velen dan wel bij horen, al is het meer hoop dan wijsheid.
Bruma heb ik ook nog niet afgeschreven. Dat Pereiro niet ging deze zomer lag aan zijn eigenaar.
 
Jij vraagt "Hij heeft daar vorig jaar de hele eerste seizoenshelft gestaan. Wat heeft hij daar precies gebracht?". Waarop ik dus antwoord dat hij daar heel veel heeft gebracht, we hebben namelijk 16 van de 17 wedstrijden gewonnen met hem op een cruciale positie. We creëerden veel, we scoorden veel, hij ook. Vanaf de winterstop, toen hij op de bank mocht plaatsnemen stortte alles in.

Dat zijn keiharde feiten.
We zijn ook Europese overwintering misgelopen. We hadden Inter bijvoorbeeld best onder ons kunnen laten eindigen. Daar heeft hij niks gebracht. Dus dat zet zijn totale productie in een andere plaatje.
Dat het middenveld instortte kon mijn inziens voorkomen worden als Thomas fit was op dat moment. Het gebrek aan balans heeft ons opgebroken, niet een specifieke speler als Pereiro.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Onzin. Als er één speler juist wel bekend staat om altijd te pieken in topwedstrijden is het Pereiro. Er is geen speler die in de laatste vijf jaar vaker heeft gescoord tegen Ajax en Feyenoord samen, op Luuk de Jong na (bij wie een hattrick in 2015 wel lekker aantikt).
Helaas moeten er ook punten gehaald worden tegen de overige 32 clubs. Echte topspelers weten zich ook te motiveren tegen de kleintjes.
 
We zijn ook Europese overwintering misgelopen. We hadden Inter bijvoorbeeld best onder ons kunnen laten eindigen. Daar heeft hij niks gebracht. Dus dat zet zijn totale productie in een andere plaatje.
Dat het middenveld instortte kon mijn inziens voorkomen worden als Thomas fit was op dat moment. Het gebrek aan balans heeft ons opgebroken, niet een specifieke speler als Pereiro.
Oké, dus met Pereiro was het middenveld dus wél in balans? Overigens zie ik nu met Thomas ook geen balans op het middenveld.

En we hebben Europese overwintering misgelopen omdat Pereiro niet presteerde? Voor zover ik me herinner kon alleen Lozano het niveau nog enigszins aan en zakte de rest door het ijs. Geen schande, alle drie de tegenstanders waren vorig jaar absolute top teams. En afgezien van Barca uit waren we alle wedstrijden zeker niet kansloos, maar viel het dubbeltje net de verkeerde kant op.
 
Helaas moeten er ook punten gehaald worden tegen de overige 32 clubs. Echte topspelers weten zich ook te motiveren tegen de kleintjes.
Ik reageerde juist op het verwijt van 040 dat hij alleen maar tegen de kleintjes kon scoren... Wat is het nou jongens? :S:
 
Ik reageerde juist op het verwijt van 040 dat hij alleen maar tegen de kleintjes kon scoren... Wat is het nou jongens? :S:

Dat ie ondanks de vele wissels en invalbeurten statistieken heeft waar je u tegen zegt. Zoals je al zei, keiharde feiten. We kunnen echter alleen maar fantaseren hoe het wellicht had kunnen zijn als ie alles had gespeeld. We zullen het nooit weten.
 
Oké, dus met Pereiro was het middenveld dus wél in balans? Overigens zie ik nu met Thomas ook geen balans op het middenveld.

En we hebben Europese overwintering misgelopen omdat Pereiro niet presteerde? Voor zover ik me herinner kon alleen Lozano het niveau nog enigszins aan en zakte de rest door het ijs. Geen schande, alle drie de tegenstanders waren vorig jaar absolute top teams. En afgezien van Barca uit waren we alle wedstrijden zeker niet kansloos, maar viel het dubbeltje net de verkeerde kant op.
Ik zie de balans wel beter worden dan die was tijdens de 2de seizoenshelft.

Over je 2de stuk: alleen Lozano en Luuk presteerden toen. Ik zeg niet dat Pereiro alleen schuldig was, maar mede door zijn 'wanprestatie' opgeteld met die van de rest, overwinteren we niet. Maar de discussie gaat niet om de rest. Voor mijn part doet JDJ de rest ook weg als er een prijs staat tegenover transfervrij vertrek. Het punt is dat Pereiro niet de verlosser is voor mij. En ik zie daarom ook niet in waarom JDJ hem zou moeten houden of waarom Faber een plek voor hem moet opofferen.
 
Management Pereiro houdt PSV en FC Cincinnati aan het lijntje

link

Het management van Gastón Pereiro houdt PSV en FC Cincinnati voorlopig aan het spreekwoordelijke lijntje. Mogelijk komt er deze week alsnog een deal, maar vooralsnog is er door het ontbreken van een persoonlijk akkoord tussen Pereiro en Cincinnati geen klap gegeven op een transfer naar Amerika.
Supporters van Cincinnati lazen vandaag verwonderd dat Pereiro ook op belangstelling van Aston Villa zou kunnen rekenen. Die club heeft zich bij PSV nooit gemeld.

:unsure: Verbaast het nog iemand? :rolleyes: De soap gaat door. :sleep:
 
Ja, en toen Mark begon te schuiven (Pereiro naar de bank schoof) ging t rendement naar beneden..
Ben overigens benieuwd hoe je tegen Romario aankijkt, die haalde de 10 minuten al niet eens.
Maar was wel in die 8-9 minuten dat hij wel meespeelde iedere week beslissend. Dat is Pereiro een keer of 5 gelukt in die 180 wedstrijden.

Overigens zeer ongepast om Pereiro te vergelijken met de aller, allerbeste voetballer die ooit bij PSV heeft gespeeld:sad::sad:. Dat komt echt alleen maar bij PSV supporters voor dat men de eigen clubiconen niet waardeert. Het doet mijn PSV hart altijd pijn als ik zie hoe internationale toppers als Willy en Rene ook door PSV supporters belachelijk worden gemaakt. Om nog maar te zwijgen over Jan van Beveren, de allerbeste keeper die Nederland ooit gehad heeft, en, mijn avatar, Skiete Willy, die na Cruyff en Van Hanegem de beste van zijn generatie was, vergeten worden.

PS, ik ben best fan van Pereiro, maar ik kan me ook best inleven in Cocu en MvB die hem op de bank zetten.
 
Maar was wel in die 8-9 minuten dat hij wel meespeelde iedere week beslissend. Dat is Pereiro een keer of 5 gelukt in die 180 wedstrijden.

Overigens zeer ongepast om Pereiro te vergelijken met de aller, allerbeste voetballer die ooit bij PSV heeft gespeeld:sad::sad:. Dat komt echt alleen maar bij PSV supporters voor dat men de eigen clubiconen niet waardeert. Het doet mijn PSV hart altijd pijn als ik zie hoe internationale toppers als Willy en Rene ook door PSV supporters belachelijk worden gemaakt. Om nog maar te zwijgen over Jan van Beveren, de allerbeste keeper die Nederland ooit gehad heeft, en, mijn avatar, Skiete Willy, die na Cruyff en Van Hanegem de beste van zijn generatie was, vergeten worden.

PS, ik ben best fan van Pereiro, maar ik kan me ook best inleven in Cocu en MvB die hem op de bank zetten.
Ik vergelijk Pereiro niet met Romario, ik geef aan dat lang niet alle spelers er 90 minuten voor gaan.
 
Bedankt voor de statistieken. Laat ik ze dan allemaal ook afgaan.
2019-20. Hij speelde niet, hier valt dus niks over te zeggen..
2018-19. Leuk dat je de clubs vetgedrukt maakt. Wil je hiermee zeggen dat het een onmogelijke poule was? Want we konden zeker 3de worden. Goede clubs dat zeker, maar daar speel je CL voor. 'Big game player' Pereiro die zoveel meer voetbal in z'n kleine teen heeft, en wat brengt hij? Juist. Dit waren de 6 wedstrijden, zijn momenten om iedereen de mond te snoeren, maar hij gaf niet thuis.
2017-18 Ja, hij speelde dus niet veel. Maar had hij genoeg gebracht als hij de volle wedstrijden speelde? Speculaties..
2016-17 Ja, waarom niet? Waarom zou hij daar het verschil niet hoeven te maken? Wat hebben zijn eerdere gebrek aan minuten te maken met wat hij moet presteren? Juist tegen een Atletico die verdedigen als kunst heeft gemaakt, hebben we extra kwaliteiten nodig die iedereen zo waardeert bij een Pereiro.
2015-16. Ondanks Pereiro. Tenzij jij enige statistieken uit dat seizoen kan halen die in Pereiro's voordeel kunnen spreken?

Conclusie (die ik hieruit maak tenminste) is dat Pereiro zijn statistieken niet zijn gebrek aan inzet goedmaken. Hij heeft misschien bijgedragen aan een kampioenschap, maar daar komt Europees niks bij. De reden dat hij toppers als tegen Ajax en Feyenoord beslist, en hij daarom van onschatbare waarde is, gaat daarom dus ook niet op.

Ik ga hier een beetje afhaken, want jij wil blijkbaar koste was het kost Pereiro wegzetten als waardeloze speler. Prima. Een deel is ook subjectief, namelijk welk type speler je graag ziet.

Maar je argument over Lozano (aantoonbaar incorrect), daar stap maar gewoon even overheen.
En "Ja, hij speelde dus niet veel. Maar had hij genoeg gebracht als hij de volle wedstrijden speelde? Speculaties." -> tegen dit soort logica kan ik niet op...blijkbaar kan je het niet overwinteren wijten aan Pereiro terwijl hij niet veel speelt? Blijkbaar bepaalt hij zelf hoeveel hij speelt of niet?

En dat je dan Bruma wel waardeert maakt het nog belachelijker. Die draagt dus daadwerkelijk nauwelijks iets bij qua doelpunten, maar heeft meer inzet. Dan zie ik dus inderdaad liever een Pereiro, die ook nog wat oplevert qua doelpunten. Dan maar geen verdedigende acties of een superactieve houding. En hij is inderdaad niet van het kaliber Romario of (onze) Ronaldo, maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over het feit dat zij af en toe wat lui overkwamen ofwel niet meeverdedigden.

Kijk, ik kan jouw kijk op het type voetballer Pereiro en het type voetballer Bruma niet veranderen, en jij de mijne niet. Dat is prima.
Maar wat Pereiro heeft betekend voor PSV in doelpunten is gewoon simpelweg meetbaar en dat zijn prima statistieken. Ik zou graag zien dat Bruma ook zoveel voor PSV gaat betekenen (maar mijn verwachting daarbij kan je ongetwijfeld wel invullen).
 
Maar was wel in die 8-9 minuten dat hij wel meespeelde iedere week beslissend. Dat is Pereiro een keer of 5 gelukt in die 180 wedstrijden.

Overigens zeer ongepast om Pereiro te vergelijken met de aller, allerbeste voetballer die ooit bij PSV heeft gespeeld:sad::sad:. Dat komt echt alleen maar bij PSV supporters voor dat men de eigen clubiconen niet waardeert. Het doet mijn PSV hart altijd pijn als ik zie hoe internationale toppers als Willy en Rene ook door PSV supporters belachelijk worden gemaakt. Om nog maar te zwijgen over Jan van Beveren, de allerbeste keeper die Nederland ooit gehad heeft, en, mijn avatar, Skiete Willy, die na Cruyff en Van Hanegem de beste van zijn generatie was, vergeten worden.

PS, ik ben best fan van Pereiro, maar ik kan me ook best inleven in Cocu en MvB die hem op de bank zetten.

Bij Willy en René gaat het neem ik aan vooral over hoe zij zich tegenwoordig profileren. Dat is toch ook op het niveau Sjakie Swart?
Je kan toch dat deel belachelijk vinden, en toch waardering hebben voor wat zij op het veld hebben gepresteerd voor PSV?
 
Bij Willy en René gaat het neem ik aan vooral over hoe zij zich tegenwoordig profileren. Dat is toch ook op het niveau Sjakie Swart?
Je kan toch dat deel belachelijk vinden, en toch waardering hebben voor wat zij op het veld hebben gepresteerd voor PSV?
Volgens mij geven Willy en Rene iedere maandag hun mening over PSV dat ze dat weekend hebben zien spelen. Daar is toch niet zo heel vreemd? Vaak zeggen ze precies wat er hier in het wedstrijdtopic gezegd wordt. Toch wel iets anders dan Swart, die echt belachelijke dingen roept, en volgens mij bewust, maar het zou ook kunnen dat hij het allemaal echt vindt.
 
Ik ga hier een beetje afhaken, want jij wil blijkbaar koste was het kost Pereiro wegzetten als waardeloze speler. Prima. Een deel is ook subjectief, namelijk welk type speler je graag ziet.

Maar je argument over Lozano (aantoonbaar incorrect), daar stap maar gewoon even overheen.
En "Ja, hij speelde dus niet veel. Maar had hij genoeg gebracht als hij de volle wedstrijden speelde? Speculaties." -> tegen dit soort logica kan ik niet op...blijkbaar kan je het niet overwinteren wijten aan Pereiro terwijl hij niet veel speelt? Blijkbaar bepaalt hij zelf hoeveel hij speelt of niet?

En dat je dan Bruma wel waardeert maakt het nog belachelijker. Die draagt dus daadwerkelijk nauwelijks iets bij qua doelpunten, maar heeft meer inzet. Dan zie ik dus inderdaad liever een Pereiro, die ook nog wat oplevert qua doelpunten. Dan maar geen verdedigende acties of een superactieve houding. En hij is inderdaad niet van het kaliber Romario of (onze) Ronaldo, maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over het feit dat zij af en toe wat lui overkwamen ofwel niet meeverdedigden.

Kijk, ik kan jouw kijk op het type voetballer Pereiro en het type voetballer Bruma niet veranderen, en jij de mijne niet. Dat is prima.
Maar wat Pereiro heeft betekend voor PSV in doelpunten is gewoon simpelweg meetbaar en dat zijn prima statistieken. Ik zou graag zien dat Bruma ook zoveel voor PSV gaat betekenen (maar mijn verwachting daarbij kan je ongetwijfeld wel invullen).
Je gaat toch een beetje voorbij mijn punt (ook wel een beetje mij schuld) dat Pereiro, hoe je het went of keert, niet goed genoeg is/genoeg heeft gebracht om dit huidig en wat eerdere gedrag bij onderhandelingen te tolereren. Ik vind hem niet puur waardeloos, ik heb al eerder gezegd dat ik het eens was dat hij meer vernuft heeft dan de meerderheid van de ploeg inclusief Bruma.
Hoezo was mijn argument van Lozano incorrect? Hij heeft toch gewoon meer gebracht dan Pereiro, zowel inzet als statistieken gezien? Als Lozano nu in Pereiro's plaats was, had ik het bij hem al meer getolereerd.
Best grappig dat je weer dat argument van Romario gebruikt, die vergelijking is net zo belachelijk als het feit dat ik Bruma waardeer (volgens jou dan).

Anyway, als Pereiro dus nu niet vertrekt, wat heel waarschijnlijk is, waarom zou Faber een plaats voor hem opofferen? In de hoop dat hij in 75% van de wedstrijden zijn klasse laat zien in 10 v/d 90 minuten? Waarom zou Faber niet het middenveld verder opvullen met Thomas, die in ieder geval beter is naast Ihattaren dan een van die andere 3? Waarom niet Doan, die tegen Brugge goed speelde en die verder kan doorgroeien? Waarom niet Ledezma naar het eerste brengen? Ik had hem lekker op de tribune laten zitten, kan hij lekker met zijn zaakwaarnemer in alle tijd reflecteren en nadenken over hoe hij gaat onderhandelen met zijn volgende club.
 
Je gaat toch een beetje voorbij mijn punt (ook wel een beetje mij schuld) dat Pereiro, hoe je het went of keert, niet goed genoeg is/genoeg heeft gebracht om dit huidig en wat eerdere gedrag bij onderhandelingen te tolereren. Ik vind hem niet puur waardeloos, ik heb al eerder gezegd dat ik het eens was dat hij meer vernuft heeft dan de meerderheid van de ploeg inclusief Bruma.
Hoezo was mijn argument van Lozano incorrect? Hij heeft toch gewoon meer gebracht dan Pereiro, zowel inzet als statistieken gezien? Als Lozano nu in Pereiro's plaats was, had ik het bij hem al meer getolereerd.
Best grappig dat je weer dat argument van Romario gebruikt, die vergelijking is net zo belachelijk als het feit dat ik Bruma waardeer (volgens jou dan).

Anyway, als Pereiro dus nu niet vertrekt, wat heel waarschijnlijk is, waarom zou Faber een plaats voor hem opofferen? In de hoop dat hij in 75% van de wedstrijden zijn klasse laat zien in 10 v/d 90 minuten? Waarom zou Faber niet het middenveld verder opvullen met Thomas, die in ieder geval beter is naast Ihattaren dan een van die andere 3? Waarom niet Doan, die tegen Brugge goed speelde en die verder kan doorgroeien? Waarom niet Ledezma naar het eerste brengen? Ik had hem lekker op de tribune laten zitten, kan hij lekker met zijn zaakwaarnemer in alle tijd reflecteren en nadenken over hoe hij gaat onderhandelen met zijn volgende club.

Ik bedoelde dat jij noemde dat overwintering alleen door Lozano kwam. Maar goed, laten we niet dezelfde zaken blijven benoemen.
En even goede vrienden hoor, dat jij de grootsheid van Pereiro niet ziet, daar kan jij ook niks aan doen :sneaky:

Als Pereiro blijft, schiet PSV er ook niet zo veel mee op hem uit principe op de tribune te zetten. Je kan hem altijd nog brengen als iemand die iets kan forceren in de laatste 10-20 minuten. Hij moet dan inderdaad niemand op de bank in de weg zitten. Maar goed, we weten ook nog niet wie er precies op die bank zitten. De Jong gaat nog allerhande spelers halen...toch? :S:

Pereiro, wat een controversieel onderwerp :grin:

Polarisend, op z'n minst.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Anyway, als Pereiro dus nu niet vertrekt, wat heel waarschijnlijk is, waarom zou Faber een plaats voor hem opofferen? In de hoop dat hij in 75% van de wedstrijden zijn klasse laat zien in 10 v/d 90 minuten? Waarom zou Faber niet het middenveld verder opvullen met Thomas, die in ieder geval beter is naast Ihattaren dan een van die andere 3? Waarom niet Doan, die tegen Brugge goed speelde en die verder kan doorgroeien? Waarom niet Ledezma naar het eerste brengen? Ik had hem lekker op de tribune laten zitten, kan hij lekker met zijn zaakwaarnemer in alle tijd reflecteren en nadenken over hoe hij gaat onderhandelen met zijn volgende club.

Hiervoor is een simpel antwoord; de alternatieven maken geen doelpunten en creëren amper iets.

Zelfs dit seizoen, waar hij compleet vernederd wordt door de trainer legt hij er in zijn 40 minuten die hij , sinds 3 augustus, gespeeld heeft er nog 2 in. In wedstrijden die allang verloren waren en waar PSV geen kans in creëerde. Pereiro komt erin, en legt de bal gewoon in het netje (Willem II en Feyenoord uit)

Je kan hem op de tribune zetten, maar dan weet je gewoon dat je middenveld nooit een doelpunt zal maken, en de rechtsbuiten ook niet als daar Bruma of Doan staat. Thomas staat ook niet bekend om zijn scorend vermogen.

Ter vergelijk - dit seizoen;
Doan; 1380 minuten -3 doelpunten 1 assists
Thomas: 360 minuten - niets
Bruma: 1450 minuten - 5 doelpunten 4 assists

Pereiro eerdere seizoenen:
18/19 : 2311 minuten - 11 doelpunten - 8 assists
17/18: 1951 minuten - 11 doelpunten - 6 assists
16/17: 2632 minuten - 11 doelpunten - 4 assists
15/16: 1740 minuten - 14 doelunten - 3 assists
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan