Fortuna Sittard

Jaa dit heeft natuurlijk helemaal niks met Ultee te maken. Maar ik denk dat die vrij snel weer aan de bak komt. Zonde, dit soort zalen maken Fortuna er niet sympathieker op.

Jaa dit heeft natuurlijk helemaal niks met Ultee te maken. Maar ik denk dat die vrij snel weer aan de bak komt. Zonde, dit soort zalen maken Fortuna er niet sympathieker op.
Ik vermoed dat na een interim dit wel eens een baantje voor Dirk Kuijt (die het bij Ado niet lang gaat volhouden) kan worden, toch ook een verleden in Turkije en vast binnen enkele weken beschikbaar.

'Chaos compleet in Sittard: woede-uitbarsting Yilmaz, details over Ultee-ontslag'​

link

Volgens getuigen kwam het voor het Abe Lenstra Stadion tot een woede-uitbarsting van Yilmaz in de richting van Demouge. "Het was te schandalig voor woorden", aldus een niet nader genoemde Fortuna-speler.

Ultee zou zijn ontslagen, omdat hij weigerde de opstelling aan te passen aan de wensen van de eigenaren.

Ultee deed geen beroep op de Turkse middenvelder Dogan Erdogan. Dit was tegen het zere been van Isitan Gün en diens rechterhand Ogan Tarhan. Daarnaast bleef Ultee vasthouden aan Yannick van Osch onder de lat, terwijl Fortuna Ivor Pandur had gekocht. 'Ultee toonde zich loyaal aan Van Osch, met alle gevolgen van dien.'

Tsja ... De Turken maken er een zooitje van. Tot mislukken gedoemd. :cautious:

Goh, levert dit al een hersenschudding op?
Alleen Fransen kunnen ‘Oh lalalala’ goed zeggen.
Ik zie niet goed wat er gebeurd. Ik vermoed dat ze een tik/ elleboog/ iets tegen haar gezicht gekregen heeft. Ze valt naar achteren op haar rug maar op het einde voelt ze aan haar lip.

Het was potjandriedubbeltjes een oefenwedstrijd. En heeft de scheids just gehandeld door er tussen in te gaan staan om de boel te sussen? Moet het niet gaan over waarom de spelers het überhaupt zover lieten komen in plaats van had de scheidsrechter anders moeten handelen?

Het wordt tijd dat de wedstrijdleiding en de bonden veel harder optreden tegen massale opstootjes. Op het WK zag je echt teveel wedstrijden waarin spelers massaal verhaal gingen halen bij de scheidsrechter en in een enkel geval elkaar te lijf gingen, zelfs in de finale. Als dat op het hoogste podium nauwelijks consequenties heeft, geef je een verkeerd signaal af aan de rest van het voetbal. Ook aan jeugd en amateurs. Respect voor de scheidsrechter en voor de tegenstander begint bij de profs.

Ik volg de laatste jaren veel Nederlands futsal, zowel de Eredivisie als de Eerste Divisie. Daar zie je dit soort massale opstootjes nauwelijks. Ook dat overdreven toneelspel, het 'stervende zwaan'-gedrag waarbij spelers minutenlang blijven liggen na een licht contact, komt daar veel minder voor. Blijkbaar kan het dus wél.

Terug
Bovenaan Onderaan