En daarbij komt dat zowel Perez en Leclerc niet moeten miepen en zelf er voor moeten racen. Niet vragen aan iemand om in te laten halen, maar zelf vechten en racen voor je plek. En als je zelf moedwillig de auto stil zet voor de tunnel in Monaco en dit bekend is bij het team en als je dat ook nog bekend hebt moet je helemaal een toontje lager zingen.
Als Perez en Leclerc 2e willen worden strijden ze er maar voor in de laatste race. Ze hebben alleen de pech dat Russell, Hamilton, Sainz en Verstappen ze behoorlijk in weg zullen rijden. Hopelijk wordt het niet beslist, doordat iemand moedwillig de teamgenoot laat inhalen, maar wordt er echt voor gestreden. Anders krijg je weer zo'n beelden zoals toen Barichello voor de streep volledig van zijn gas ging, omdat Schumacher moest winnen. Schumacher won, een gênante podiumceremonie volgde en Barrichello was afwezig op de persconferentie. 'Ik kon niet gaan', onthult de Braziliaan. 'Ik was er letterlijk ziek van. Ik kotste van boosheid na de race.'
Of in 2018: Daar ging Valtteri Bottas' eerste Grand Prix-zege van 2018: de 'wingman' van Mercedes moest teamleider Lewis Hamilton halverwege de Grand Prix van Rusland langszij laten, omdat de Brit anders 'te kwetsbaar' voor Ferrari-rivaal Sebastian Vettel zou zijn. Toen Bottas kort voor de finishvlag werd gezwaaid vroeg of Mercedes de plaatsen nog weer terug zou wisselen, kreeg hij een ferme nee op het rekest. De Fin was slachtoffer geworden van een onvervalste teamorder, een regel waarbij het team rijder A boven rijder B stelt, ondanks dat rijder B wellicht sneller is.