Formule 1

Hij kon Alonso nog inhalen dus logisch dat hij niet stopt en wacht op Perez. Gewoon slecht gereden van Perez. Was hele wedstrijd al te traag. Moet hij de laatste race maar laten zien dat hij die 2e plaats waard is. Bovendien tellen 2e plaatsen niet. Vraag maar aan Max en PSV 🤣
Max kon Alonso niet meer inhalen want dan had hij dat wel gedaan. Dus niks logisch...

En dan kun je je teamgenoot helpen zonder dat het je iets kost maar dat weiger je.

Geen mooie eigenschap.
 
Slaat nergens op om dit goed te praten omdat het toevallig Max betreft. Als Hamilton dit had gedaan dan zouden we er schande van spreken. Max is steengoed maar soms ook een etter, wat ergens ook zijn kracht is. Hoe dan ook niet chique.
Ik vind het eerder een schande als je opzichtig je teamgenoot langs laat zoals in het verleden met Schumi en Barrichello gebeurde of Bottas en Hamilton. Daar spreekt iedereen nu nog schande van. Voor cadeautjes moet je bij Sinterklaas zijn
 
Blijkbaar was er voor de race al over gesproken bij Red Bull en was toen al duidelijk gemaakt dat er geen positiewisselingen gemaakt zouden worden met opzet.
 
Blijkbaar was er voor de race al over gesproken bij Red Bull en was toen al duidelijk gemaakt dat er geen positiewisselingen gemaakt zouden worden met opzet.
Er komt vanzelf een moment dat de rollen zijn omgedraaid. En dan krijgt Max een dikke vinger van Perez.

En dan zijn hier de rapen gaar. ;)
 
Het gaat om het helpen van een teamgenoot. Dat jij dat niet begrijpt maakt niet dat een ander de plank mis slaat.;)
Het is een sport voor dik betaalde volwassen mannen, geen kaartclubje. Max zal Perez in de laatste race echt wel helpen als het nodig is maar als je het niet op eigen kracht kunt ben je het niet waard. Dat is mijn mening, jij hebt een andere. Case closed lijkt mij.
 
Het is een sport voor dik betaalde volwassen mannen, geen kaartclubje. Max zal Perez in de laatste race echt wel helpen als het nodig is maar als je het niet op eigen kracht kunt ben je het niet waard. Dat is mijn mening, jij hebt een andere. Case closed lijkt mij.
Uiteraard.

Ik hoef niemand te overtuigen. Gaat ook niet lukken, zit ik niks over in.
Ieder z'n mening.
 
Klein kind die Max. We praten over plekken 6 en 7, waar gaat het over. Beide wereldtitels voor Red Bulls zijn binnen. Gun die Checo zijn punten man. Kerel heeft je letterlijk geholpen in Abu Dhabi in je eerste WK titel.

Verder een vermakelijke race gezien met een super sterk Mercedes. Die gaan gewoon weer heel gevaarlijk worden volgend jaar.
 
PÉREZ NO RÁDIO: "Obrigado, pessoal, obrigado. Isso mostra quem ele realmente é"

PÉREZ OP DE RADIO: "Dank jullie, bedankt. Het laat zien wie hij werkelijk is"
 
WK stand

1 Verstappen 429
2 Leclerc 290
3 Perez 290
4 Russell 265
5 Hamilton 240
6 Sainz 234
7 Norris 113
8 Ocon 86
9 Alonso 81
10 Bottas 49

Perez en Leclerc kunnen het in de laatste race uitvechten. Wie van de twee het eerst over de finish komt wordt 2e in de einstand (mits de eerste bij de eerste 10 zal zijn en dus in de punten rijdt)
Hamilton kan Russell alleen nog inhalen als hij de race wint en Russell geen punten krijgt.
Alonso kan Ocon nog inhalen.
 
Perez moet op eigen kracht 2e worden. Als hem dat niet lukt is hij de 2e plaats ook niet waard.
Sainz heeft Leclerc ook niet laten inhalen. Dat scheelt Leclerc nog meer punten.
Bij Leclerc zou het ten koste gaan van een podiumplek voor Sainz. Dat maakt het net even anders vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Bij Leclerc zou het ten koste gaan van een podiumplek voor Sainz. Dat maakt het net even anders vind ik.
Bij Leclerc scheelt het 3 punten. Bij Perez scheelt het 2 punten.
Dus dat Ferrari het niet doet scheelt meer punten dan dat Verstappen het niet doet.
Ik vind het prima zo. Coureurs moeten het onderling uitvechten. Stalorders zijn nergens voor nodig en zelfs een vorm van competitievervalsing.
Als je op eigen kracht genoeg punten haalt verdien je de plaats waar je eindigt.
 
Bij Leclerc scheelt het 3 punten. Bij Perez scheelt het 2 punten.
Dus dat Ferrari het niet doet scheelt meer punten dan dat Verstappen het niet doet.
Ik vind het prima zo. Coureurs moeten het onderling uitvechten. Stalorders zijn nergens voor nodig en zelfs een vorm van competitievervalsing.
Als je op eigen kracht genoeg punten haalt verdien je de plaats waar je eindigt.
Maar het waren die zelfde teamorders waardoor Checo max voorbij liet. Ze hadden ook om de positie kunnen vechten. Bovendien heeft Sergio Max al vaker geholpen. En nu krijgt hij stank voor dank.

Bovendien, nu hoeft Max niet meer te rekenen op hulp van Sergio komend seizoen. No way dat Perez hem ooit nog voorbij laat gaan, ook al is dat gunstiger voor een eventuele wereldtitel van Max.
 
Maar het waren die zelfde teamorders waardoor Checo max voorbij liet. Ze hadden ook om de positie kunnen vechten. Bovendien heeft Sergio Max al vaker geholpen. En nu krijgt hij stank voor dank.

Bovendien, nu hoeft Max niet meer te rekenen op hulp van Sergio komend seizoen. No way dat Perez hem ooit nog voorbij laat gaan, ook al is dat gunstiger voor een eventuele wereldtitel van Max.
Verstappen was veel sneller dan Perez. Dat was niet eens een gevecht geweest.
Perez hoeft Verstappen niet voorbij laten gaan volgend seizoen. Hij is te langzaam in de races.
Als het vooraf al duidelijk was en besproken is, moet het team ook geen teamorders over de boordradio gaan roepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan