Formule 1

Als de beste auto belangrijker is als de beste coureur dan is dat niet zo best voor de sport.
En daarom is het alle jaren zo dat er geen echte strijd is om de wereldtitel. Als een merk zo dominant is dan is de rest veldvulling. Nu is er alleen spanning tussen 2 auto's en 2 coureurs. De rest is veldvulling.

Minstens 10 van de 20 coureurs wel.

Het gevaar in deze discussie over het belang van de auto is dat we in rondjes blijven draaien. Dat is weinig zinvol. Allemaal gelijkwaardige auto's zou inderdaad veel spannender zijn (al is dat al heel lang niet zo, al voor het tijdperk Mercedes) en ook voor Max meteen moeilijker. We kunnen slecht nu stellen dat Max dan sowieso alle races zou winnen, want in die setting hebben we Max nog niet gezien.

Dus potentieel lang verhaal kort, hopelijk brengen de nieuwe regels de gewenste gelijkwaardigheid. En dan zullen we zien. Ik denk dat Hamilton ook nog wel een paar jaartjes doorgaat.
 
Het gevaar in deze discussie over het belang van de auto is dat we in rondjes blijven draaien. Dat is weinig zinvol. Allemaal gelijkwaardige auto's zou inderdaad veel spannender zijn (al is dat al heel lang niet zo, al voor het tijdperk Mercedes) en ook voor Max meteen moeilijker. We kunnen slecht nu stellen dat Max dan sowieso alle races zou winnen, want in die setting hebben we Max nog niet gezien.

Dus potentieel lang verhaal kort, hopelijk brengen de nieuwe regels de gewenste gelijkwaardigheid. En dan zullen we zien. Ik denk dat Hamilton ook nog wel een paar jaartjes doorgaat.

Mooie uitspraak in een topic Formule 1. Een "sport" waarin auto's in rondjes draaien. :D ;)
 
Als de beste auto belangrijker is als de beste coureur dan is dat niet zo best voor de sport.
En daarom is het alle jaren zo dat er geen echte strijd is om de wereldtitel. Als een merk zo dominant is dan is de rest veldvulling. Nu is er alleen spanning tussen 2 auto's en 2 coureurs. De rest is veldvulling.

Minstens 10 van de 20 coureurs wel.
Dus de helft is flink beter dan Bottas die op ruime achterstand 3e staat?
 
Ok, ik kan zulks lastig inschatten

Ik ben het wel met Penalty eens dat er voldoende coureurs zijn die het in een Mercedes veel beter zouden doen. Dat denk ik ook als ze in de RB zouden zitten. Uiteindelijk is het veel tienden werk.

Maar om dan nog even Hamilton te "promoten", die lul kent z'n circuits en is bijna foutloos. Zou het iedere teamgenoot moeilijk maken.
 
Ik ben het wel met Penalty eens dat er voldoende coureurs zijn die het in een Mercedes veel beter zouden doen. Dat denk ik ook als ze in de RB zouden zitten. Uiteindelijk is het veel tienden werk.

Maat om dan nog even Hamilton te "promoten", die lul kent z'n circuits en is bijna foutloos. Zou het iedere teamgenoot moeilijk maken.
Ik benieuwd hoe Russell het gaat doen volgend jaar. In die ene race in de Mercedes was hij Bottas ver de baas. Hij gaat het Hamilton heel moeilijk maken. Eens kijken of Toto dan ingrijpt. :cautious: :sneaky:
 
Yups, nipt sneller dan Bottas dus Hamilton is weer zand in de ogen aan het strooien.
Hij had ook een tow van twee tienden, dus eigenlijk staat hij tweede of derde en dan moet Mercedes de motor nog openschroeven (of vervangen met de raketmotor).

Dat jullie die resultaten uit de training nog volgen. Die zeggen echt precies niks.
Is gewoon leuk om te kijken. Niet om conclusies aan te verbinden. De race is vanaf de eerste bocht een op zichzelf staand ding.
 
Hamiltom eerste in 2de training en Max 6 tienden daarachter, waarschijnlijk heeft Max geen snelle ronde gedaan.

Op het einde ging de rode vlag uit omdat Kimi Räikönnen een enorme klapper maakte. Dit weekend is de laatste race van de Fin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan