Formule 1

Ik denk dat het vooral wordt gedaan om de concurrentie op kosten te jagen. Met het budgetplafond wat er nu is wil je je beschikbare budget natuurlijk liever steken in andere zaken dan het opnieuw designen van je voor- danwel achtervleugel. Het lijkt me dat dat ook de reden is dat Mercedes nu ook klaagt over de pitstop apparatuur van Red Bull.
 
Ik denk dat het vooral wordt gedaan om de concurrentie op kosten te jagen. Met het budgetplafond wat er nu is wil je je beschikbare budget natuurlijk liever steken in andere zaken dan het opnieuw designen van je voor- danwel achtervleugel. Het lijkt me dat dat ook de reden is dat Mercedes nu ook klaagt over de pitstop apparatuur van Red Bull.

Dat zou kunnen meespelen. Maar dan moet er alsnog regeltechnisch wel een basis voor zijn, anders heeft een klacht indienen weinig zin.
 
Dat zou kunnen meespelen. Maar dan moet er alsnog regeltechnisch wel een basis voor zijn, anders heeft een klacht indienen weinig zin.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar voorheen zag je dat de andere teams dan ook de grens gingen op zoeken en een doorontwikkeling deden. Nu gaat het precies de andere kant op.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de FIA zonder klachten van Mercedes uit zichzelf actie had ondernomen op de achtervleugel.
 
Voor de kenners, hoe is het mogelijk dat Verstappen voor Hamilton kwam na diens pitstop. Qua voorsprong van Hamilton kon dat helemaal niet.
 
Voor de kenners, hoe is het mogelijk dat Verstappen voor Hamilton kwam na diens pitstop. Qua voorsprong van Hamilton kon dat helemaal niet.
Verstappen had een heel goede outlap op zijn nieuwe banden en Hamilton was waarschijnlijk te langzaam aan komen rijden bij zijn zijn pitstop. Te hard geremd en de pitspositie van Mercedes is als eerste in de pitstraat.
 
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar voorheen zag je dat de andere teams dan ook de grens gingen op zoeken en een doorontwikkeling deden. Nu gaat het precies de andere kant op.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de FIA zonder klachten van Mercedes uit zichzelf actie had ondernomen op de achtervleugel.
En dus is het ook logisch dat Red Bull het aankaart wanneer een (voor)vleugel van Mercedes flext. Ik vind het dan ook naïef van de Duitsers dat ze protest aantekenen terwijl ze zelf ook wel weten dat hun voorvleugel beweegt en het daardoor heel makkelijk voor Red Bull wordt om die dienst te retourneren. Had lekker je snavel gehouden. Jij wat winst op de voorkant, Red Bull op de achterkant, klaar.

Mercedes zegt dat ze van de strijd en de concurrentie genieten, maar ze zijn doorlopend aan het zeiken en vervelen in de media en bij de FIA. De Lothar Mattheus van de autosport.
 

Mercedes is gestopt met ontwikkeling voor 2021​

link

Mercedes zou inmiddels al gestopt zijn met het ontwikkelen van de wagen van dit jaar, en volledig geconcentreerd zijn op het bouwen van de nieuwe auto-formule voor 2022, waarbij er veel gaat veranderen.

Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt hierover in de Italiaanse krant Corriere dello Sport: "We zijn 100 procent gefocust op volgend jaar. We moeten niet vergeten dat er veel seizoenen komen na dit seizoen met de nieuwe auto. Daarom concentreren we ons op de afstelling en het bandenwerk om dit seizoen sneller te gaan, niet op aerodynamica."

:unsure: Moeten ze alleen nog de handdoek zoeken om te gooien? Of is het weer zand in de ogen strooien? :cautious::sneaky:
 

Mercedes is gestopt met ontwikkeling voor 2021​

link

Mercedes zou inmiddels al gestopt zijn met het ontwikkelen van de wagen van dit jaar, en volledig geconcentreerd zijn op het bouwen van de nieuwe auto-formule voor 2022, waarbij er veel gaat veranderen.

Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt hierover in de Italiaanse krant Corriere dello Sport: "We zijn 100 procent gefocust op volgend jaar. We moeten niet vergeten dat er veel seizoenen komen na dit seizoen met de nieuwe auto. Daarom concentreren we ons op de afstelling en het bandenwerk om dit seizoen sneller te gaan, niet op aerodynamica."

:unsure: Moeten ze alleen nog de handdoek zoeken om te gooien? Of is het weer zand in de ogen strooien? :cautious::sneaky:
Ik ga van het laatste uit.
 

Mercedes is gestopt met ontwikkeling voor 2021​

link

Mercedes zou inmiddels al gestopt zijn met het ontwikkelen van de wagen van dit jaar, en volledig geconcentreerd zijn op het bouwen van de nieuwe auto-formule voor 2022, waarbij er veel gaat veranderen.

Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt hierover in de Italiaanse krant Corriere dello Sport: "We zijn 100 procent gefocust op volgend jaar. We moeten niet vergeten dat er veel seizoenen komen na dit seizoen met de nieuwe auto. Daarom concentreren we ons op de afstelling en het bandenwerk om dit seizoen sneller te gaan, niet op aerodynamica."

:unsure: Moeten ze alleen nog de handdoek zoeken om te gooien? Of is het weer zand in de ogen strooien? :cautious::sneaky:
Denk dat ze dit seizoen niet alles op alles zetten om de strijd met Max aan te gaan.
 

Waarom?? Het snelste team heeft de laatste jaren geen enkel incident gekend (sowieso zijn er zelden problemen met wielen die niet vast zitten), roepen dat dit vanwege veiligheid is is gewoon kul.
 

Waarom?? Het snelste team heeft de laatste jaren geen enkel incident gekend (sowieso zijn er zelden problemen met wielen die niet vast zitten), roepen dat dit vanwege veiligheid is is gewoon kul.
De FIA is een club vervelende conservatievelingen die de sport al jaren minder aantrekkelijk maken met hun regeltjes, het tegenhouden van ontwikkelingen en het kleiner maken van de motoren. Het is voor mij niet te bevatten dat de FIA er al jaren alles aan doet om een racesport trager te maken. Jaar na jaar.

"Volgens de FIA worden sommige pitstops nu sneller uitgevoerd dan dat volgens het huidige reglement, of in ieder geval volgens de geest daarvan, zou moeten."

De geest moet zijn snelheid, racen, inventiviteit, ontwikkelingen, kracht.
Stelletje idioten.
 
De FIA is een club vervelende conservatievelingen die de sport al jaren minder aantrekkelijk maken met hun regeltjes, het tegenhouden van ontwikkelingen en het kleiner maken van de motoren. Het is voor mij niet te bevatten dat de FIA er al jaren alles aan doet om een racesport trager te maken. Jaar na jaar.

"Volgens de FIA worden sommige pitstops nu sneller uitgevoerd dan dat volgens het huidige reglement, of in ieder geval volgens de geest daarvan, zou moeten."

De geest moet zijn snelheid, racen, inventiviteit, ontwikkelingen, kracht.
Stelletje idioten.

Inderdaad zeg. Racen ... en dan moet alles langzamer. :zien: :FP:

Voortaan maar de wegenwacht bellen om de wielen te wisselen. :ROFL::lmao:
 

Waarom?? Het snelste team heeft de laatste jaren geen enkel incident gekend (sowieso zijn er zelden problemen met wielen die niet vast zitten), roepen dat dit vanwege veiligheid is is gewoon kul.
Wel weer toevallig iets wat in het nadeel is van RBR (oké, ik zet m'n alu-hoedje wel weer af hoor)
 
Als elke pitstop handeling identiek gebeurd zoals nu is het absolute verschil straks even groot? Dus heeft RB er precies evenveel tijdsverlies van als Mercedes? Alleen de ratio 1:2 stoppers en het tijdsverlies van n stop tenopzichte met de doorrijders (bij undercuts etc van belang) word iets groter.
 
Als elke pitstop handeling identiek gebeurd zoals nu is het absolute verschil straks even groot? Dus heeft RB er precies evenveel tijdsverlies van als Mercedes? Alleen de ratio 1:2 stoppers en het tijdsverlies van n stop tenopzichte met de doorrijders (bij undercuts etc van belang) word iets groter.
Zoiets dacht ik dus ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan