Formule 1

Verstappen is 1 keer buiten de baan geweest op dezelfde plek waar Hamilton vrijwel de hele race buiten de baan is geweest. Het belooft wat te worden dit seizoen, maar het blijft dan toch nog maar een strijd tussen twee. En het blijft een oneerlijke “sport”.
 
Verstappen is 1 keer buiten de baan geweest op dezelfde plek waar Hamilton vrijwel de hele race buiten de baan is geweest. Het belooft wat te worden dit seizoen, maar het blijft dan toch nog maar een strijd tussen twee. En het blijft een oneerlijke “sport”.
Laat RB nog maar ff bezwaar aantekenen tegen dat gebruik van die bocht.
 
Verstappen is 1 keer buiten de baan geweest op dezelfde plek waar Hamilton vrijwel de hele race buiten de baan is geweest. Het belooft wat te worden dit seizoen, maar het blijft dan toch nog maar een strijd tussen twee. En het blijft een oneerlijke “sport”.
Eén keer? Jij hebt de laatste ronden niet meer gekeken? Ze deden beiden niet anders.
 
Verstappen is 1 keer buiten de baan geweest op dezelfde plek waar Hamilton vrijwel de hele race buiten de baan is geweest. Het belooft wat te worden dit seizoen, maar het blijft dan toch nog maar een strijd tussen twee. En het blijft een oneerlijke “sport”.
En mag dat dan?
 
De enige inhaalactie wordt teruggedraaid. Het wordt weer een seizoen waarbij de pitstops alles bepalen. Weinig strijd op de baan. :sad:
 
De tactiek moet dan toch echt anders. En we hebben Perez gemist voorin, om die undercuts te parreren.
Van Perez zeker, inderdaad. Toch lekker puntjes geharkt met een pitstart, dat had Albon nooit zo gedaan.

Tactiek weet ik niet, opzich vond ik het wel een mooi dat je alles gooit op die beslissende actie op de track zelf. Want met undercuts e.d. kun je 2 tegen 1 toch niks, dus dan maar puur op het racen. Lukte net niet, anders was het een meesterzet.
 
Van Perez zeker, inderdaad. Toch lekker puntjes geharkt met een pitstart, dat had Albon nooit zo gedaan.

Tactiek weet ik niet, opzich vond ik het wel een mooi dat je alles gooit op die beslissende actie op de track zelf. Want met undercuts e.d. kun je 2 tegen 1 toch niks, dus dan maar puur op het racen. Lukte net niet, anders was het een meesterzet.
Ik vond het een te grote gok en dat bleek ook wel. Hamilton zit in een Mercedes en kan wel een beetje sturen, dus daar ben je niet zomaar voorbij. Zeker niet met de huidige auto's waarmee je niet kort kunt volgen. Ik vond dat ze met name de eerste stint te lang doorreden. Daar verloren ze een paar seconden te veel. En op die blaren moet je op het einde zitten, omdat de tweede undercut van Lewis dan eerder had moeten plaatsvinden en hij dus nu op nog slechtere banden zou staan in de eindfase.

OK dan 4 x tegen 47 x. Hamilton zei het zelf over de boordradio. “I thought there were no track limits I‘m doing this the whole race.” :eek: o.O
Dat heb ik gehoord, maar Verstappen heeft daar ook vaak zat de lijn gepasseerd en dat is waar ik op reageerde.
 
Maar goed, er is natuurlijk niets aan de hand en hopelijk gaan we een heel mooi kampioenscahp tegemoet.
Daar ga ik vanuit maar je zag aan Max dat hij de pest in had omdat hij die plaats terug moest geven waar Lewis de hele race al voordeel had gepakt. Slecht van de wedstrijdleiding dat ze daar niet ingegrepen hebben. En kloten natuurlijk als je het hele weekend de snelste bent en dan niet wint. Vooral dat is balen. Maar goed. Wel spanning gezien vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan