Formule 1

Ik las vandaag dat die hypocriete relneger 3 jaar heeft bijgetekend voor een slordige 42 miljoen per jaar.

Kan hij wel een paar nieuwe knieën voor kopen.
Er zal wel een clausule in zijn contract staan dat hij weg kan als Verstappen naar Mercedes komt. :sneaky:
 
Ik lees nu dat het zelfs de regels zijn. Renault heeft de minste klantenteams en moet daarom de motor aanleveren aan het team zonder krachtbron. Mercedes mag dus niet eens.

Mercedes kan het vrijwillig doen, maar kan niet worden verplicht. Dat is wat anders dan "Mercedes mag dus niet eens." .
 
Mercedes kan het vrijwillig doen, maar kan niet worden verplicht. Dat is wat anders dan "Mercedes mag dus niet eens." .

Bedankt voor de nuancering in dat geval, zo pikte ik het niet op uit het nu.nl artikel.

Waarom zou er eigenlijk überhaupt iemand worden verplicht?
 
Voor wat het waard is.

"Teambaas Christian Horner liet eerder op dinsdag weten dat Verstappen geen ontsnappingsclausule heeft opgenomen in zijn doorlopende contract tot en met 2023, waarmee hij eerder zou kunnen vertrekken bij het Oostenrijkse team. Volgens verschillende media zou die clausule in werking treden op het moment dat Red Bull niet om de wereldtitel kan strijden."

Wat betreft de motor, het Renault-verhaal (dus het moet-scenario) treedt in werking als Red Bull geen andere leverancier kan vinden. Ik snap hem nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan