Formule 1

Wat ik het meeste mis, de kwalificatie als vroeger. Waar je uur de tijd had om je tijd te klokken hoe je wou, door heel uur te rijden of ff snel 2 rondjes. Dat maakte het leuk om te kijken en had je als klein team soms het geluk dat jij wel een goed rondje kon rijden en dan hogerop kwam.

Heb je nu een slome auto maakt het niet uit dat je de perfecte ronde rijdt, je weet toch dat je achterin eindigt, vroeger speelde geluk en pech mee wat het leuker en eerlijker maakte. Als Max er niet was zou ik in een heel seizoen hooguit 20 minuten F1 kijken denk ik, door alle kut regeltjes die het verpesten is schaken op eurosport serieus boeiender te kijken.
 
Wat ik het meeste mis, de kwalificatie als vroeger. Waar je uur de tijd had om je tijd te klokken hoe je wou, door heel uur te rijden of ff snel 2 rondjes. Dat maakte het leuk om te kijken en had je als klein team soms het geluk dat jij wel een goed rondje kon rijden en dan hogerop kwam.

Heb je nu een slome auto maakt het niet uit dat je de perfecte ronde rijdt, je weet toch dat je achterin eindigt, vroeger speelde geluk en pech mee wat het leuker en eerlijker maakte. Als Max er niet was zou ik in een heel seizoen hooguit 20 minuten F1 kijken denk ik, door alle kut regeltjes die het verpesten is schaken op eurosport serieus boeiender te kijken.
True. Zonder Verstappen zou ik ook niet kijken.
En ook met Verstappen is er eigenlijk geen reet aan, omdat er bijna niet ingehaald wordt en er op het einde van de dag twee Mercedessen vooraan staan. En volgend jaar gewoon nog een heel seizoen dezelfde kul. Voorlopig niks om naar uit te kijken dus.
 
Het is ook een beetje waar je voor kijkt. Eigenlijk is het veld in lange tijd niet zo aan elkaar gewaagd geweest, met uitzondering van Mercedes. Williams haakt meer aan en vormt met AR en HAAS de achterhoede, Ferrari zakt weg naar de middenmoot en McLaren en Racing Point komen aardig op in de subtop. Als je ziet hoe dicht de auto's op elkaar zitten, is dat echt uniek. Alleen moet je de eerste 2 weg denken. Kijk bijvoorbeeld naar de afgelopen qualifications en de ruimtes tussen de auto's:

apwxvomykee51.png


In Q2 was het echt belachelijk spannend, en ook in Q1 ligt het dicht bij elkaar.

Als je dus kijkt voor de podiumposities, dan is het saai. Want niemand kan ook Max aanvallen, dus die 3 staan vast. (Ook nog eens in vaste volgorde). Daar achter is het heel spannend, en kan het alle kanten op gaan.
 
Het is ook een beetje waar je voor kijkt. Eigenlijk is het veld in lange tijd niet zo aan elkaar gewaagd geweest, met uitzondering van Mercedes. Williams haakt meer aan en vormt met AR en HAAS de achterhoede, Ferrari zakt weg naar de middenmoot en McLaren en Racing Point komen aardig op in de subtop. Als je ziet hoe dicht de auto's op elkaar zitten, is dat echt uniek. Alleen moet je de eerste 2 weg denken. Kijk bijvoorbeeld naar de afgelopen qualifications en de ruimtes tussen de auto's:

apwxvomykee51.png


In Q2 was het echt belachelijk spannend, en ook in Q1 ligt het dicht bij elkaar.

Als je dus kijkt voor de podiumposities, dan is het saai. Want niemand kan ook Max aanvallen, dus die 3 staan vast. (Ook nog eens in vaste volgorde). Daar achter is het heel spannend, en kan het alle kanten op gaan.
Ja, je hebt zeker een punt, in de middenmoot gebeurt genoeg, maar een competitie is niet spannend omdat er een brede middenmoot is maar omdat je een zekere tijd het gevoel hebt dat er meerdere kanshebbers voor de titel zijn.
 
Ja, je hebt zeker een punt, in de middenmoot gebeurt genoeg, maar een competitie is niet spannend omdat er een brede middenmoot is maar omdat je een zekere tijd het gevoel hebt dat er meerdere kanshebbers voor de titel zijn.
Misschien zijn wij dat gewend, als PSV supporters. Maar ik vraag me af of een gemiddelde middenmoot supporter dat ook zo ziet. Daar gaat het gewoon echt om zoveel mogelijk punten pakken, en zo hoog mogelijk eindigen. Het zal hun een worst wezen wie wat wanneer kampioen wordt.

EDIT: overigens ben ik het - natuurlijk - met je eens dat de sport veel en veel leuker wordt als ook de top auto's aan elkaar gewaagd zijn. Maar ik probeer het sportieve (interessante) gedeelte daarin in tekort doen, aangezien er nog steeds veel te beleven is.
 
Misschien zijn wij dat gewend, als PSV supporters. Maar ik vraag me af of een gemiddelde middenmoot supporter dat ook zo ziet. Daar gaat het gewoon echt om zoveel mogelijk punten pakken, en zo hoog mogelijk eindigen. Het zal hun een worst wezen wie wat wanneer kampioen wordt.
Tja, of je kwalificeren voor EL, maar de F1 is al het hoogste podium. Voor de fan van een team blijft er spanning, voor de neutrale kijker is het aardig waardeloos zo.
 
De middenmoot zit inderdaad dicht bij elkaar. Maar ze kunnen elkaar niet inhalen, dus ook daar weinig om je op te verheugen. De meeste inhaalacties vinden tijdens de pitstops plaats.
 
En dan lees je dat Max en Horner er ook nog vanuit gaan dat Mercedes op dit moment nog niet eens het onderste uit de kan haalt. Weet RB met pijn en moeite iets sneller te gaan dan nog zal Mercedes er fluitend vooruit rijden.
 
Nico Hülkenberg moet vanuit de pits starten. Door een hydraulisch probleem wist Hülkenberg zich niet op tijd op de grid te melden.

Helaas. :sad: Dan maar een inhaalrace.
 
Nico Hülkenberg moet vanuit de pits starten. Door een hydraulisch probleem wist Hülkenberg zich niet op tijd op de grid te melden.

Helaas. :sad: Dan maar een inhaalrace.
Ja, da's wel ontzettend sneu voor 'm.
Hopelijk toch nog in de punten.
 
Verstappen dist nog even Ferrari
Op de vraag van de Duitse televisie wat hij van de naast hem startende Charles Leclerc verwacht, antwoordt hij doodleuk: "Niks, Ferrari is te langzaam."

Hij moet maar oppassen dat Leclerc niet tegen hem aan rijdt. :cautious:
 
Gelukkig genoeg slimme mannen die respectvol blijven staan, oprotten met die bullshit. En die Hamilton met zijn shirt weer :sick:
 
'40% kans op regen'
Dat is wat de wedstrijdleiding meldt, maar dat gaat over regen in de allerbreedste zin van het woord. Als er ook maar een kans bestaat dat er ergens één druppel valt, wordt dat in de prognose opgenomen.

Regen is wel welkom. Kan nog voor enig spektakel zorgen. :grin:
 
Terug
Bovenaan Onderaan