Financiën PSV

Heb geen pro. Hoe groot is de schuld van PSV, over welke periode moet het afbetaald worden en hoe ver zijn we daarmee?

PSV spreekt in zijn verslag alleen over een langlopende schuld van 24,8 miljoen aan de Belastingdienst. Of er daarnaast ook nog een deel is opgenomen onder de kortlopende schulden, wordt niet vermeld. Indien dit wel het geval is geweest, zou de totale belasting die PSV uitstelde neerkomen op 29,2 miljoen.

5 jaar de tijd terug te betalen. 5 a 6 miljoen reserveren per seizoen om de fiscus terug te betalen. Per 1 juli 2022 wordt er rente gerekend, tussentijds telkens verhoogd en per 1 juli 2024 zal die naar 4% gaan. Totale rentebedrag over deze periode 1,9 miljoen.
 
5 jaar de tijd terug te betalen. 5 a 6 miljoen reserveren per seizoen om de fiscus terug te betalen. Per 1 juli 2022 wordt er rente gerekend, tussentijds telkens verhoogd en per 1 juli 2024 zal die naar 4% gaan. Totale rentebedrag over deze periode 1,9 miljoen.
Kortom, 2 Mwenes per seizoen verkopen en je bent er. Wat mij betreft versneld afbetalen als er ruimte voor is. Komt allemaal niet heel schokkend over op mij.
 
Ik denk dat de 6,3 miljoen voor FC Groningen schokkender is.
PSV heeft 24 mlj op een begroting van 100mlj, kortom met looptijd 5 jaar ongeveer 5% van de begroting
Utrect heeft 15mlj op een begroting van 28mlj, kom je op het dubbele uit.

Geen idee wat de begroting van Groning is
 
Kortom, 2 Mwenes per seizoen verkopen en je bent er. Wat mij betreft versneld afbetalen als er ruimte voor is. Komt allemaal niet heel schokkend over op mij.

Denk dat het wel een gevalletje "als we het geld hebben" is en dus ook een kwestie van verstandig begroten. Want PSV stond er vorig seizoen financieel niet rooskleurig voor en heeft/had kennelijk standaard te maken met een aanloopverlies.

Dat het voor PSV normaliter beter te behappen is dan bij andere Eredivisieclubs, a la. Dat is.
 
PSV heeft 24 mlj op een begroting van 100mlj, kortom met looptijd 5 jaar ongeveer 5% van de begroting
Utrect heeft 15mlj op een begroting van 28mlj, kom je op het dubbele uit.

Geen idee wat de begroting van Groning is
Kunnen we grond PSV-stadion niet nog een keer verkopen aan de gemeente, maar dan in metaverse?
 
Terug
Bovenaan Onderaan