Films & TV

Een lievvv landje, met 5 miljoen inwoners, geen drugs kartels etc.. Zwartst veroordeelde daar zitten er voor parkeerboetes waarschijnlijk, dus die kan je prima idd in luxe en vrijheid koest houden. De 1,4 miljoen die in amerika vastzitten hebben toch echt andere koek geflikt in hun leven,
Ja, in marihuana gehandeld of zo…
 
Tja, vreemd genoeg is het in de Noorse gevangenissen een stuk minder druk dan in de minder mooi gefaciliteerde omgeving in Amerika. Zelfde geldt de lagere kans op recidive in Noorwegen. Maar ja, waarom naar de feiten kijken als je lekker de stoere vent kan spelen die uit zijn onderbuik schreeuwt.
Nou vind ik het nog wel een stretch om die feiten direct aan elkaar te verbinden, hoor. Alsof de luxe/soberheid van de gevangenissen nou zó'n directe impact hebben op aantal gevangenen en recidivisten. Ook dat zou ik onder onderbuik kunnen scharen.
 
Nou vind ik het nog wel een stretch om die feiten direct aan elkaar te verbinden, hoor. Alsof de luxe/soberheid van de gevangenissen nou zó'n directe impact hebben op aantal gevangenen en recidivisten. Ook dat zou ik onder onderbuik kunnen scharen.

Volgens mij zijn daar genoeg onderzoeken naar gedaan, die ondersteunen wat Der Jaufe zegt.

Als het doel is om schorriemorrie voorgoed uit de maatschappij te halen, dan kun je ze sober levenslang opsluiten. Al is doodstraf dan goedkoper.

Als het doel is om schorriemorrie goed functionerend terug de maatschappij in te krijgen, dan is het Noors model vele malen beter.

Aangezien ik de eerste vorm nogal onetisch vindt, om meerdere redenen, opteer ik toch voor vorm 2.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Nou vind ik het nog wel een stretch om die feiten direct aan elkaar te verbinden, hoor. Alsof de luxe/soberheid van de gevangenissen nou zó'n directe impact hebben op aantal gevangenen en recidivisten. Ook dat zou ik onder onderbuik kunnen scharen.
Zijn diverse internationale onderzoeken over geweest, zal eens kijken of ik er eentje kan opduiken voor je
 
Nou vind ik het nog wel een stretch om die feiten direct aan elkaar te verbinden, hoor. Alsof de luxe/soberheid van de gevangenissen nou zó'n directe impact hebben op aantal gevangenen en recidivisten. Ook dat zou ik onder onderbuik kunnen scharen.
Weet je, die luxe of soberheid zou me niet zoveel uitmaken, maar die gevangenissen: die zitten vol met criminelen!
 
Zijn diverse internationale onderzoeken over geweest, zal eens kijken of ik er eentje kan opduiken voor je
Graag inderdaad. Ik zie vaker de claims, maar nog niet vaak de resultaten. En dan dus vooral het specificeren van de luxe/soberheid van de gevangenissen, genormaliseerd voor verschillende achtergronden, culturen, rechtsystemen etc.

Overigens kan ik me dat effect makkelijker indenken met recidivisten dan met het aantal gevangenen in the first place.
 
Terug
Bovenaan Onderaan