Feyenoord

Huh wat? Hoe is dat mogelijk
Als land mag je zelf bepalen of je een wedstrijd speelt of laat gaan. Verlies wordt dan genoteerd. Iran erkent Israël niet als een land en vindt het dus ook dat je daar tegen niet kan spelen. Absurd maar waar.
 
Nee. De Iraanse sporters mogen nooit tegen een Israëlische sporter uitkomen, ook niet tijdens de OS bijvoorbeeld.
Huh wat? Hoe is dat mogelijk
Iraniërs kunnen straffen tegemoet zien als ze wel uitkomen tegen Israëliërs. Toen AZ in 2016 in de Europa League tegen Maccabi Tel Aviv moest spelen, deed één speler niet mee: de Iraniër Alireza Jahanbakhsh, nu spelend voor Feyenoord. "AZ wil de Iraanse aanvaller niet in de situatie brengen dat hij in de toekomst eventueel niet meer uit kan komen voor het nationale team van zijn land", was het commentaar van AZ.
 
Jodenhaat is zo oud als de weg naar Rome. En maar verontwaardigd doen als ene Zahavi (de man van 35 miljoen) zich een beetje defensief opstelt op zijn insta.
Voor mij is jodenhaat iets anders dan tegen Israël zijn.

Wat die sporters opgedragen wordt, is compleet zinloos en kost dus blijkbaar nog aanzien ook ( zie post IPF ). Zo’n topsporter kan toch zo asiel elders krijgen? Fuck ‘em, zou ik denken.
 
Jodenhaat is zo oud als de weg naar Rome. En maar verontwaardigd doen als ene Zahavi (de man van 35 miljoen) zich een beetje defensief opstelt op zijn insta.
Heeft niets met joden haat te maken maar met de politiek in het MO! Ken je feiten heer Weltmeister;) Het Iraanse regime is zelf vreselijk en afschuwelijk. Maar de politieke verhoudingen in het MO zijn al sinds tientallen jaren zoek door allerlei oorlogen die door het Westen zijn afgedwongen. En wat Israël ook doet, zij worden altijd beschermd… Ik ga niet herhalen dat ze 21 resoluties van de VN aan hun broek hebben hangen maar ze toch alles mogen doorzetten daar in de bezette gebieden. Als Iran slechts 3 resolutie tegen zou krijgen, dan waren ze allang gebombardeerd of zo… Dat bedoel ik dus met politiek en de verhoudingen. Dat creert haat en dat is niet tegen de joden maar tegen de politiek van Israël. Want in Iran hebben de joden van oudsher bescherming gehad, ook toen ze hier werden verdreven… En ze hebben hun eigen synagogen en zelfs hun eigen joodse scholen! Ja echt, in Iran en al sinds 200 jaar. En ook nog een vertegenwoordiger in het parlement. Ja zelfs onder dit regime.
 
Heeft niets met joden haat te maken maar met de politiek in het MO! Ken je feiten heer Weltmeister;) Het Iraanse regime is zelf vreselijk en afschuwelijk. Maar de politieke verhoudingen in het MO zijn al sinds tientallen jaren zoek door allerlei oorlogen die door het Westen zijn afgedwongen. En wat Israël ook doet, zij worden altijd beschermd… Ik ga niet herhalen dat ze 21 resoluties van de VN aan hun broek hebben hangen maar ze toch alles mogen doorzetten daar in de bezette gebieden. Als Iran slechts 3 resolutie tegen zou krijgen, dan waren ze allang gebombardeerd of zo… Dat bedoel ik dus met politiek en de verhoudingen. Dat creert haat en dat is niet tegen de joden maar tegen de politiek van Israël. Want in Iran hebben de joden van oudsher bescherming gehad, ook toen ze hier werden verdreven… En ze hebben hun eigen synagogen en zelfs hun eigen joodse scholen! Ja echt, in Iran en al sinds 200 jaar. En ook nog een vertegenwoordiger in het parlement. Ja zelfs onder dit regime.
Hier zijn al drie resoluties tegen Iran: ;)


Maar goed, daar is een ander topic voor.

Geen Jahanbakahsh dus tegen PSV. :grin:
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Voor mij is jodenhaat iets anders dan tegen Israël zijn.

Wat die sporters opgedragen wordt, is compleet zinloos en kost dus blijkbaar nog aanzien ook ( zie post IPF ). Zo’n topsporter kan toch zo asiel elders krijgen? Fuck ‘em, zou ik denken.
Ben het 100% met je eens. Ook met de post van IPF
Wilde alleen even aangeven dat het wellicht niet vreemd is dat een Israëliër opgroeit met het idee dat de hele wereld tegen hem is, omdat dat altijd zo geweest is.
En inderdaad, de Israëliër staat daarin niet alleen. En op hun politiek is genoeg aan te merken. Toch denk ik dat het gevoel gehaat te worden diep in hun cultuur geworteld zit. Toch iets om wat mee te doen, lijkt me.
 
Wel tegen Zahavi in de eredivisie lijkt me?!? Of gaat t echt zo ver?
Nee zover gaat het niet. Bij individuele sporten is het land tegen land. Bij de groepssport is dat anders tenzij het elftal uit dat land betreft.
 
We hadden een voorsprong, een paar weken geleden. Ik krijg ook het idee dat het een gevalletje 1 zwaluw maakt nog geen zomer is.

Zei al meteen na die dramatische partij tegen Drita dat Arnesen zijn zaakjes goed op orde heeft en het knap is wat hij doet binnen de beperkte mogelijkheden en dat feyenoord gewoon een leuke ploeg heeft. Sindsiens nog wat aankopen erbij gekomen en nu een heel interessante speler huren van United. Arnesen overbrugt langzaam het gat met psv omdat JDJ zo fair is om niet met een hoger budget te shoppen dan feyenoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan