Feyenoord - PSV | Zondag 31 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Maar in z'n laatste seizoen waarin hij kampioen werd, had hij alleen Luuk van die spelers over. En misschien V.Ginkel voor een half seizoen als je die wilt meerekenen.

Maar hoeveel leiders heb je echt nodig in een team? En waarom is dat nu alleen Dumfries? Heeft dat te maken met de spelers? We hebben er een karrenvracht aan nieuwe spelers met ervaring bij gekregen: Max, Sangare, Zahavi en Götze (die ik niet echt een leider indruk vond maken in de minuten die hij speelde). Of had Cocu meer geluk dan zijn opvolgers?
Ik zie in het veld in ieder geval weinig spelers die aanwijzingen geven aan anderen. Dat is ook zichtbaar aan de aanvoerders: Dumfries, Rosario en Malen. Rosario heeft al genoeg moeite met zichzelf. Malen zie ik eigenlijk al helemaal geen aanvoerderachtige dingen doen.
 
Wij hebben een trainer die elke wedstrijd vasthoudt aan dat belachelijke systeem.
Nee hoor, hij heeft dit seizoen al meerdere systemen gespeeld. Begon met dat 3-5-2, ik heb `m 4-3-3 zien spelen en nu is het (denk ik toch) noodzaak dat ie dit nu moet spelen bij gebrek aan aanvallers..
 
Toen was het schip vast al gezonken en zat ik meer op tiktok dan naar tv te kijken.. ik heb echt 0 momenten van hem op me netvlies
 
Wij hebben een trainer die elke wedstrijd vasthoudt aan dat belachelijke systeem. Als het nou nog enigszins iets oplevert met het drukzetten wat hij zo graag wil ok. Maar ook dat zien we helemaal niet terug. buitenkanten zijn niet bezet. Daar lopen alleen Dumfries en Max van voor naar achter en weer terug. alles gaat de trechter in naar het midden. Ik denk dat een Advocaat met dit spelersmateriaal veel hogere ogen zou gooien. Die zet het achterin gewoon dicht en dan toeslaan in de omschakeling. Dat ziet er dan waarschijnlijk niet uit maar het levert wel resultaat op. Dit ziet er ook niet uit en levert ook nog eens geen prestaties op. Ik ben er helemaal klaar mee.
Liepen Max en Denzel maar terug, dan hadden we nu een hoop meer punten
 
Ik voel me wel een beetje buiten de boot vallen hier, ik vond namelijk dat ze in het grote deel van de wedstrijd best goed aan het voetballen waren op de helft van Feyenoord. Helaas was de manier hoe we op eigen helft verdedigden VER ondermaats en kwamen we daardoor op afstand. En Rosario die ik lange tijd heb verdedigd kan echt niet meer, het gaat allemaal veel te traag bij die jongen en wanneer het een lastigere pass is dan tikkie terug gaat het 90% van de keren fout bij hem.

Al met al genoeg aanknopingspunten gezien in de wedstrijd gisteren waar op verder gebouwd kan worden. Jammer dat we voor plek 1 uit de race zijn en nog vol aan de bak moeten voor plek 2. Besef is er wel dat dit PSV nog in een proces zit waar van ver is gekomen, met helaas de nodige afwezigen dit seizoen. Dit seizoen is het zaak om plek 2 binnen te slepen en misschien nog 1 of 2 rondes verder komen in Europa. Dan is het, met oog op afgelopen seizoenen, best een geslaagd jaar geweest denk ik zo. Volgend jaar moet het wel écht beter en moet er een ingespeeld team staan zonder de smoesjes dat het een nieuwe speelstijl is en vermoeidheid etc.
 
Ik voel me wel een beetje buiten de boot vallen hier, ik vond namelijk dat ze in het grote deel van de wedstrijd best goed aan het voetballen waren op de helft van Feyenoord. Helaas was de manier hoe we op eigen helft verdedigden VER ondermaats en kwamen we daardoor op afstand. En Rosario die ik lange tijd heb verdedigd kan echt niet meer, het gaat allemaal veel te traag bij die jongen en wanneer het een lastigere pass is dan tikkie terug gaat het 90% van de keren fout bij hem.

Al met al genoeg aanknopingspunten gezien in de wedstrijd gisteren waar op verder gebouwd kan worden. Jammer dat we voor plek 1 uit de race zijn en nog vol aan de bak moeten voor plek 2. Besef is er wel dat dit PSV nog in een proces zit waar van ver is gekomen, met helaas de nodige afwezigen dit seizoen. Dit seizoen is het zaak om plek 2 binnen te slepen en misschien nog 1 of 2 rondes verder komen in Europa. Dan is het, met oog op afgelopen seizoenen, best een geslaagd jaar geweest denk ik zo. Volgend jaar moet het wel écht beter en moet er een ingespeeld team staan zonder de smoesjes dat het een nieuwe speelstijl is en vermoeidheid etc.
Dat vond ik tot de 1-0, zeg maar de eerste 7 minuten. Daarna begon het eindeloos elkaar de bal toespelen, totdat iemand uit armoede de bal naar voren speelde, meestal in de voeten van de tegenstander
 
Dat vond ik tot de 1-0, zeg maar de eerste 7 minuten. Daarna begon het eindeloos elkaar de bal toespelen, totdat iemand uit armoede de bal naar voren speelde, meestal in de voeten van de tegenstander
Ook Schmidt is dus besmet met de Hollandse ziekte van balletjes breed. Frank de Boer boekte iig daar wel resultaten mee, met niet zo’n echt goed materiaal. PSV hinkt echter op twee gedachten: de zogenaamde gegenpressung en/of balletjes breed en besluiteloosheid.
De eerste minuten waren idd goed maar PSV stort wel vaker als een kaartenhuis in elkaar. Men zegt in de media dat die jongens bij AZ allemaal zo vrijblijvend en plichtmatig spelen. Ze zouden eens moeten kijken naar onze spelers... En als trainer het tot nu toe wel een goed seizoen vindt, dan ga je als speler ook niet echt harder lopen. Het mag allemaal bij PSV en niets moet. En dat zie je terug op het veld.
 
Ik voel me wel een beetje buiten de boot vallen hier, ik vond namelijk dat ze in het grote deel van de wedstrijd best goed aan het voetballen waren op de helft van Feyenoord. Helaas was de manier hoe we op eigen helft verdedigden VER ondermaats en kwamen we daardoor op afstand. En Rosario die ik lange tijd heb verdedigd kan echt niet meer, het gaat allemaal veel te traag bij die jongen en wanneer het een lastigere pass is dan tikkie terug gaat het 90% van de keren fout bij hem.

Al met al genoeg aanknopingspunten gezien in de wedstrijd gisteren waar op verder gebouwd kan worden. Jammer dat we voor plek 1 uit de race zijn en nog vol aan de bak moeten voor plek 2. Besef is er wel dat dit PSV nog in een proces zit waar van ver is gekomen, met helaas de nodige afwezigen dit seizoen. Dit seizoen is het zaak om plek 2 binnen te slepen en misschien nog 1 of 2 rondes verder komen in Europa. Dan is het, met oog op afgelopen seizoenen, best een geslaagd jaar geweest denk ik zo. Volgend jaar moet het wel écht beter en moet er een ingespeeld team staan zonder de smoesjes dat het een nieuwe speelstijl is en vermoeidheid etc.
Mensen lopen hier te zijken omdat de weken hiervoor al schande waren. Waar ik het overigens volledig mee eens ben. Puntverlies had eerder geleden kunnen worden. Was zelfs ook meer verdiend geweest dan gisteren. Ik heb gisteren met plezier gekeken eerlijk gezegd. Had geen moment het idee dat we echt in de problemen kwamen, maar het was een soort van POAK-experience all over again. Gewoon flut verdedigd met 3x schieten 3x kassa. Qua inzet was het een keer geen zielig geneuzel in de Kuip. Hopen dat we weer vlug een fit team hebben, ik zie nog enkele aanknopingspunten maar ook genoeg struikelpunten onder Schmidt helaas.
 
Ik voel me wel een beetje buiten de boot vallen hier, ik vond namelijk dat ze in het grote deel van de wedstrijd best goed aan het voetballen waren op de helft van Feyenoord. Helaas was de manier hoe we op eigen helft verdedigden VER ondermaats en kwamen we daardoor op afstand. En Rosario die ik lange tijd heb verdedigd kan echt niet meer, het gaat allemaal veel te traag bij die jongen en wanneer het een lastigere pass is dan tikkie terug gaat het 90% van de keren fout bij hem.

Al met al genoeg aanknopingspunten gezien in de wedstrijd gisteren waar op verder gebouwd kan worden. Jammer dat we voor plek 1 uit de race zijn en nog vol aan de bak moeten voor plek 2. Besef is er wel dat dit PSV nog in een proces zit waar van ver is gekomen, met helaas de nodige afwezigen dit seizoen. Dit seizoen is het zaak om plek 2 binnen te slepen en misschien nog 1 of 2 rondes verder komen in Europa. Dan is het, met oog op afgelopen seizoenen, best een geslaagd jaar geweest denk ik zo. Volgend jaar moet het wel écht beter en moet er een ingespeeld team staan zonder de smoesjes dat het een nieuwe speelstijl is en vermoeidheid etc.
Redelijk eens met het algemene verhaal. PSV is gewoon simpel te bestrijden: allemaal terug rondom het 16 meter gebied en dan snel counteren. Zeker met de blessures heeft PSV te weinig creativiteit om er doorheen te pingelen of met korte loopacties en snelle passes vrij te komen. En als er dan een kans komt, wordt er niet goed genoeg afgewerkt. In de omschakeling is PSV toch kwetsbaar ondanks het opstellen van Rosario en Sangaré. Je benoemt de traagheid van Rosario, maar gisteren was bij de 1-0 in ieder geval Sangaré te laat bij zijn man.
Dit systeem is te riskant. Gewoon wat ouderwetser 4-3-3 spelen. Maximaal 1 back te gelijk aanvallen en maximaal 1 verdedigende middenvelder op stellen. Dat had er gisteren dan wellicht zo uit moeten zien:
Mvogo
Dumfries - Teze - Boscagli - Max
Sangaré
Ihattaren - Rosario/Thomas (?)
Mauro - Zahavi - Malen
(Bijna) dezelfde spelers, iets andere opstelling.
vrijblijvend en plichtmatig
Is dit niet tegenstrijdig? Als je vrijblijvend speelt, houd je je niet aan je plichten.
 
Databedrijf Opta houdt bij elke profwedstrijd de kansenverhouding bij. En als je bij PSV alleen al inzoomt op de schoten voor en tegen, dan zitten er duels met pijnlijke verhoudingen bij (zie kader hieronder). En het verontrustende vanuit Eindhovens perspectief bekeken: dat was begin oktober zo. Dat was zo in december. En zo is het eind januari nog steeds.
Schoten vóór en tégen
• PSV - Fortuna 9-16
• PSV - FC Utrecht 6-15
• RKC - PSV 14-17
• FC Volendam - PSV 18-14

JDJ out.
 
Databedrijf Opta houdt bij elke profwedstrijd de kansenverhouding bij. En als je bij PSV alleen al inzoomt op de schoten voor en tegen, dan zitten er duels met pijnlijke verhoudingen bij (zie kader hieronder). En het verontrustende vanuit Eindhovens perspectief bekeken: dat was begin oktober zo. Dat was zo in december. En zo is het eind januari nog steeds.
Schoten vóór en tégen
• PSV - Fortuna 9-16
• PSV - FC Utrecht 6-15
• RKC - PSV 14-17
• FC Volendam - PSV 18-14

JDJ out.
Schoten zegt niet alles, zitten nl ook kansloze wanhoopsschoten e.d. tussen. Zet de expected goals naast elkaar en je krijgt een beter beeld.
 
Databedrijf Opta houdt bij elke profwedstrijd de kansenverhouding bij. En als je bij PSV alleen al inzoomt op de schoten voor en tegen, dan zitten er duels met pijnlijke verhoudingen bij (zie kader hieronder). En het verontrustende vanuit Eindhovens perspectief bekeken: dat was begin oktober zo. Dat was zo in december. En zo is het eind januari nog steeds.
Schoten vóór en tégen
• PSV - Fortuna 9-16
• PSV - FC Utrecht 6-15
• RKC - PSV 14-17
• FC Volendam - PSV 18-14

JDJ out.
Ja, John de Jong. Waarom heb je niet gewoon die spelers van Volendam gekocht? Die schieten wel 18 keer per 90 minuten op goal!
 
Schoten zegt niet alles, zitten nl ook kansloze wanhoopsschoten e.d. tussen. Zet de expected goals naast elkaar en je krijgt een beter beeld.
Klopt vast echter zag ik veel kansen die de tegenstander door uiteindelijke onkunde de kansen verprutst en onze onkunde verbloemd.als er zoveel wanhoopschoten bij zitten betekent het wel dat ze veel bij onze zestien zijn. Tegengoals is ook schrikbarend hoog voor een zgn top club.
 
Klopt vast echter zag ik veel kansen die de tegenstander door uiteindelijke onkunde de kansen verprutst en onze onkunde verbloemd.als er zoveel wanhoopschoten bij zitten betekent het wel dat ze veel bij onze zestien zijn. Tegengoals is ook schrikbarend hoog voor een zgn top club.
Ja, want een wanhoopsschot kan niet vanaf 25m zijn?
 
Schoten zegt niet alles, zitten nl ook kansloze wanhoopsschoten e.d. tussen. Zet de expected goals naast elkaar en je krijgt een beter beeld.

Ja maar die kunnen er ook invliegen.
Zegt al genoeg dat 3 van die 4 ploegen die echt niet goed zijn zoveel pogingen überhaupt hebben ondernomen.
Betekent dat PSV er gewoon niet kort genoeg op zit. Ze laten ze komen tot 20 meter. Tsjah en Berghuis schiet die er dan wel in.

Schokkend....al maanden.
 
Sterker nog, het feit dat men maar vanaf afstand begint te vuren geeft aan dat men niet door de verdediging heen komt?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan