FC Utrecht - PSV | Zaterdag 19 oktober | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je bent in beginsel beter en sterker dan de tegenstander. Speel er dan ook naar en pas je niet aan aan de tegenstander. Je verzwakt jezelf en geeft de tegenstander de gelegenheid om het je moeilijk te maken.
Natuurlijk wil de tegenstander ook winnen, maar als jezelf niets maar dan ook niets creëert en behoudend gaat spelen vanaf het begin van de wedstrijd maak je het wel erg moeilijk voor jezelf en heel gemakkelijk voor de tegenstander.

Zo simpel is het.

Oh gelukkig. Schijnt toch niet openbare kennis te zijn, als ik voetbaluitslagen in Europa bekijk.
 
Ik vraag me af of JdJ en MvB uberhaupt wel overleg voeren voordat een speler gehaald wordt. MvB stelt ze in ieder geval niet op dus ik vraag me af of hij ze eigenlijk wel wilde hebben. Misschien moeten ze JdJ maar een quotum geven: niet meer dan 2 spelers per seizoen kopen. Onze beste spelers komen immers uit de eigen jeugd.

Dat was de filosofie van de in amsterdam heilige JC. Vervolgens wonnen ze helemaal niks meer, en gingen ze toch maar de markt op.
 
Prima dat dat jou mening is, de rest van Nederland inclusief de psv’ers vonden het wel rood! De regels zijn duidelijk voor dit soort overtredingen of ze nu bewust zijn of niet!

Zelfs hier heb ik slechts 2 mensen geteld die rood overdreven vonden. 2, op dit gekleurd medium.
 
Oké ben niet weg van Baumgartl en vind dat je met wat meer lef en met 15 miljoen een veel betere en dominantere cv kon halen, maar ik snap ook wel weer wat jij bedoelt.

Ik vind het wel mooi dat jij eigenlijk altijd Baumgartl in je kritiek betrekt, maar ook altijd weer een post later nuanceert. :grin:

Ik heb het idee dat je bij Baumgartl vooral het aankoopbeleid bekritiseert en niet zozeer de voetballer zelf.

Zit ik dan een beetje in de goede hoek?
 
Ik vind het wel mooi dat jij eigenlijk altijd Baumgartl in je kritiek betrekt, maar ook altijd weer een post later nuanceert. :grin:

Ik heb het idee dat je bij Baumgartl vooral het aankoopbeleid bekritiseert en niet zozeer de voetballer zelf.

Zit ik dan een beetje in de goede hoek?
Ja en nee ;)
In nuanceer het omdat ik vind dat hij een eerlijke kans verdient om zich langdurig te kunnen presenteren. En om aan ons te laten zien of er groei in zit. Anderzijds vind ik hem een vrij simpele verdediger die eerder bij een Feyenoord past dan bij een club die ieder jaar kampioen moet worden. Hij was immers terecht de 3e keus van PSV... Uiteindelijk heeft men er te veel voor betaald omdat we zoals Ongezouten ook opmerkte, in paniek raakten na de Basel blamage. Baumgartl is gewend om degradatie voetbal te spelen. Dan heb je in principe niets te zoeken bij een ploeg die graag meer voetbal wilde achterin.
 
wat ajax liet zien, dat is een wanprestatie.
PSV speelt uit tegen Utrecht, en speelt niet te best. Niet zoveel aan de hand, Utrecht komt lucky op 1-0. PSV zet aan, lijkt een kwestie van tijd voordat de 1-1 valt. Een ongelukkige maar terechte rode kaart voor Viergever, en een terechte rode kaart door een oerdomme overtreding van Hendrix (die op dat punt op Isimat begint te lijken) zorgen ervoor dat het 3-0 wordt.
Geen mooi resultaat, en door de kaarten was het niet meer mogelijk om iets recht te trekken. Mo en Doan onzichtbaar. Of dat door Utrecht komt of door niet al te best spel van hen, dat is de vraag.
Je moet momenteel helemaal niet naar Ajax kijken. Nogmaals Utrecht uit kan je verliezen en zeker nog zo vroeg in het seizoen, maar je moet wel kritisch naar jezelf kijken om te verbeteren. Je hebt alleen invloed op je eigen spel en ontwikkeling, niet op andere zaken als de concurrent, de scheidsrechter, de tegenpartij of 'Zeist'.
 
Zelfs hier heb ik slechts 2 mensen geteld die rood overdreven vonden. 2, op dit gekleurd medium.
Stellen dat dit geen rode kaarten waren is volledig ridicuul. Geen twijfel mogelijk.

Bij Viergever geloof ik nog dat het een ongeluk was. Domme sliding, te laat, te hoog been, maar wel met de intentie voor de bal of om een aanval af te stoppen. Uiteindelijk super smerig op de enkel, dus zal wel een wedstrijdje of drie worden, wellicht één voorwaardelijk.

Hendrix daarentegen was extreem smerig, onnodig en vol frustratie. Nou was deze wedstrijd extreem frustrerend voor iedereen, maar ik geloof niet dat het bij hem alleen frustratie was van gisteren. Hij benadeelt z'n team zwaar, maakt een gore overtreding zonder bal in de buurt. Dat zullen wel vier wedstrijdjes worden vanuit de KNVB, maar het zou PSV sieren als ze hem nog een extra straf geven vanwege het benadelen van het team. Met tien man een 1-0 achterstand wegwerken had prima gekund tegen dit zwakke Utrecht, maar door deze Pipo werd dat natuurlijk onmogelijk.

Daarnaast hoop ik dat Van Bommel überhaupt eens ophoudt met Hendrix op te stellen. Zet Guti, Afellay, Thomas of wat mij betreft Pol van Boekel daar nog neer, zolang ik maar niet nog langer naar deze anti-voetballer hoef te kijken.
 
Stellen dat dit geen rode kaarten waren is volledig ridicuul. Geen twijfel mogelijk.

Bij Viergever geloof ik nog dat het een ongeluk was. Domme sliding, te laat, te hoog been, maar wel met de intentie voor de bal of om een aanval af te stoppen. Uiteindelijk super smerig op de enkel, dus zal wel een wedstrijdje of drie worden, wellicht één voorwaardelijk.

Hendrix daarentegen was extreem smerig, onnodig en vol frustratie. Nou was deze wedstrijd extreem frustrerend voor iedereen, maar ik geloof niet dat het bij hem alleen frustratie was van gisteren. Hij benadeelt z'n team zwaar, maakt een gore overtreding zonder bal in de buurt. Dat zullen wel vier wedstrijdjes worden vanuit de KNVB, maar het zou PSV sieren als ze hem nog een extra straf geven vanwege het benadelen van het team. Met tien man een 1-0 achterstand wegwerken had prima gekund tegen dit zwakke Utrecht, maar door deze Pipo werd dat natuurlijk onmogelijk.

Daarnaast hoop ik dat Van Bommel überhaupt eens ophoudt met Hendrix op te stellen. Zet Guti, Afellay, Thomas of wat mij betreft Pol van Boekel daar nog neer, zolang ik maar niet nog langer naar deze anti-voetballer hoef te kijken.
Maar eerst moet MvB zelf een andere visie ontwikkelen dan zijn wachtkamer voetbal. Spelers zijn maar een onderdeel van het geheel. Heel wat valt of staat met de visie van de trainer en die van MvB is een laffe. Ik heb al eerder gezegd: PSV heeft niet alleen Hendrix als middelmaat maar te veel spelers van die categorie. Ajax heeft alleen Veltman maar op iedere andere plek een speler die met zijn aanwezigheid het verschil maakt. PSV heeft 3 voorin plus Dumfries maar daarna houdt het op. Met alleen er uit halen van een Hendrix ben je er dus nog niet. En dat ga je steeds meer merken in de uitwedstrijden waarbij PSV nog meer angsthazerij laat zien. Ons probleem is dat de ervaren spelers ons meest matige spelers zijn plus Sadilek en een Rosario die totaal geen creativiteit laten zien. Alles bij elkaar gewoon veel te veel kleurloze spelers voor een topclub.
 
Beelden even terug gekeken. Had alleen de eerste helft gezien.

Beide lekker 5 wedstrijden schorsen. Prutsers. Beste wat ons kan overkomen nu is dat iig Hendrix weken niet mag spelen.
Hopelijk kunnen Thomas of Ibi snel op het middenveld in de basis starten.
Meer creativiteit op het middenveld kunnen we goed gebruiken...

Maar eerst maar in Europa. Heel handig dat dit kort op elkaar zit. Snel de zinnen verzetten.
 
Heel de lounge op het werk stond hier vol mee geplakt vanmorgen, heel dag uitgelachen hoe ruk psv is en we kampioenschap kunnen vergeten.

Waar ik het wel mee eens ben helaas, beide ploegen gaan punten morsen maar wij zeker meer ?‍♂️
 

Bijlagen

  • 20191020_092107.jpg
    20191020_092107.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 28
Heel de lounge op het werk stond hier vol mee geplakt vanmorgen, heel dag uitgelachen hoe ruk psv is en we kampioenschap kunnen vergeten.

Waar ik het wel mee eens ben helaas, beide ploegen gaan punten morsen maar wij zeker meer ?‍♂️

Wat een kinderachtige collega's, als dat niveau kunstwerken overal zaten. :maniac:
 
Twee controlerende middenvelders tegenover 5 middenvelders van Utrecht. Dat werkt natuurlijk nooit. Wederom kregen de aanvallers voorin nauwelijks aanvoer van achteruit. Zo kom je logischerwijze moeilijk tot scoren.
 
Ik begrijp dat het ietwat onder de maat was deze wedstrijd?
Bij 0-0 Kwam Utrecht nauwelijks/niet meer van de eigen helft. Afellay en Bruma liepen warm, en toen sloeg de dwaasheid bij Hendrix en Viergever toe. PSV had juist bij die 0-0 behoefte aan creatieve spelers maar onze coach verrekte hun in te brengen. Sadilek, Hendrix en Rio Rosa bedroevend slecht, maar mochten gewoon blijven staan. Als deze 3 er tegen Linz instaan dan verlies je die wedstrijd. Zij hebben snelle aanvallers die overlopen met gemak onze zgn. controleurs, bovendien krijgen onze aanvallers dan weer niet de gewenste aanvoer.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan