FC Utrecht - PSV | Zaterdag 19 oktober | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hier hou ik wel van. Zo heb ik de bedrijfsleider na "De Graafschap - Ajax" ook flink gepest 3 jaar geleden.

Ik vind dat gepest walgelijk en mijn voornaamste reden dat ik walg van die supporters van die stomme klup. Dan ben ik naar een uitwedstrijd tegen een Vitesse of Basel geweest, eigenlijk een prima dag gehad op het resultaat na. Ik steek jaarlijks zo'n 500 euro en zo'n 100 uur in m'n club. En dan zijn er nog Ajacieden die mij uit durven te lachen. Echt walgelijk, zeker als je je bedenkt dat de helft van die blaaskaken sporadisch een wedstrijd bekijkt/bezoekt :braak:.
 
Ik vind dat gepest walgelijk en mijn voornaamste reden dat ik walg van die supporters van die stomme klup. Dan ben ik naar een uitwedstrijd tegen een Vitesse of Basel geweest, eigenlijk een prima dag gehad op het resultaat na. Ik steek jaarlijks zo'n 500 euro en zo'n 100 uur in m'n club. En dan zijn er nog Ajacieden die mij uit durven te lachen. Echt walgelijk, zeker als je je bedenkt dat de helft van die blaaskaken sporadisch een wedstrijd bekijkt/bezoekt :braak:.

Wel op een ludieke manier natuurlijk. Hij had constant een gigantische grote mond over zijn geweldige club die wel even kampioen zou worden.
 
Wel op een ludieke manier natuurlijk. Hij had constant een gigantische grote mond over zijn geweldige club die wel even kampioen zou worden.

Begrijp je wel hoor. Wilde alleen mijn kant van het verhaal geven en waarom ik dat gepest niet zo kan waarderen ;).

Zouden de Ajacieden van dit forum het ook mee hebben gekregen? :maniac:
 
Ach wie wint mag grappig doen, leedvermaak blijft prachtig. Is alleen kut wanneer het jou overkomt maar ach. Kan ze alleen moeilijk terug pakken omdat ik er van overtuigd ben dat ajaks nog steeds kampioen gaat worden :FP:
 
Bij 0-0 Kwam Utrecht nauwelijks/niet meer van de eigen helft. Afellay en Bruma liepen warm, en toen sloeg de dwaasheid bij Hendrix en Viergever toe. PSV had juist bij die 0-0 behoefte aan creatieve spelers maar onze coach verrekte hun in te brengen. Sadilek, Hendrix en Rio Rosa bedroevend slecht, maar mochten gewoon blijven staan. Als deze 3 er tegen Linz instaan dan verlies je die wedstrijd. Zij hebben snelle aanvallers die overlopen met gemak onze zgn. controleurs, bovendien krijgen onze aanvallers dan weer niet de gewenste aanvoer.
Zoals in de uitwedstrijd tegen Rodenborg?
 
Ach wie wint mag grappig doen, leedvermaak blijft prachtig. Is alleen kut wanneer het jou overkomt maar ach. Kan ze alleen moeilijk terug pakken omdat ik er van overtuigd ben dat ajaks nog steeds kampioen gaat worden :FP:

Als Ajacied zeg ik: dan heb je wel lef om dat te doen na de slechtste wedstrijd van Ajax die ik me kan herinneren sinds het rampseizoen 1999-2000 onder Jan Wouters... 1-2 met ongeveer 3 kansen gecreëerd bij een ploeg met 1 punt is nou niet iets om trots op te zijn.

Ik ben er niet van overtuigd dat Ajax zomaar kampioen wordt, ik verwacht een spannende strijd tot het einde. Ajax heeft een iets betere selectie maar het vrschil lijkt me niet zo groot als ik in dit topic lees, al geef ik toe dat ik PSV alleen in samenvatting zie. Bovendien verdient de op papier mindere club het regelmatig om kampioen te worden, zo hebben zowel Ajax als PSV de laatste 10 jaar laten zien (en Feyenoord in het kampioensjaar).
 
Als Ajacied zeg ik: dan heb je wel lef om dat te doen na de slechtste wedstrijd van Ajax die ik me kan herinneren sinds het rampseizoen 1999-2000 onder Jan Wouters... 1-2 met ongeveer 3 kansen gecreëerd bij een ploeg met 1 punt is nou niet iets om trots op te zijn.

Ik ben er niet van overtuigd dat Ajax zomaar kampioen wordt, ik verwacht een spannende strijd tot het einde. Ajax heeft een iets betere selectie maar het vrschil lijkt me niet zo groot als ik in dit topic lees, al geef ik toe dat ik PSV alleen in samenvatting zie. Bovendien verdient de op papier mindere club het regelmatig om kampioen te worden, zo hebben zowel Ajax als PSV de laatste 10 jaar laten zien (en Feyenoord in het kampioensjaar).
Nou, ik kan heel wat andere rukwedstrijden van Ajax herinneren, die niet 20 jaar geleden gespeeld zijn.....
 
Bij 0-0 Kwam Utrecht nauwelijks/niet meer van de eigen helft. Afellay en Bruma liepen warm, en toen sloeg de dwaasheid bij Hendrix en Viergever toe. PSV had juist bij die 0-0 behoefte aan creatieve spelers maar onze coach verrekte hun in te brengen. Sadilek, Hendrix en Rio Rosa bedroevend slecht, maar mochten gewoon blijven staan. Als deze 3 er tegen Linz instaan dan verlies je die wedstrijd. Zij hebben snelle aanvallers die overlopen met gemak onze zgn. controleurs, bovendien krijgen onze aanvallers dan weer niet de gewenste aanvoer.
Volgens ad.nl was Rosario zo'n beetje de beste PSV-er gisteren. Als een van de weinigen een voldoende.
Ik vind dat gepest walgelijk en mijn voornaamste reden dat ik walg van die supporters van die stomme klup. Dan ben ik naar een uitwedstrijd tegen een Vitesse of Basel geweest, eigenlijk een prima dag gehad op het resultaat na. Ik steek jaarlijks zo'n 500 euro en zo'n 100 uur in m'n club. En dan zijn er nog Ajacieden die mij uit durven te lachen. Echt walgelijk, zeker als je je bedenkt dat de helft van die blaaskaken sporadisch een wedstrijd bekijkt/bezoekt :braak:.
Pesten of plagen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Het tweede moet kunnen.
 
Volgens ad.nl was Rosario zo'n beetje de beste PSV-er gisteren. Als een van de weinigen een voldoende.

Pesten of plagen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Het tweede moet kunnen.
Dan is het wel heel triest gesteld met van Bommel en zijn domme opstellingen., en met de PSV-ers zelf. Ik zou Sadilek, Hendrix en deze ex-Almere City speler nooit meer opstellen. We hebben betere spelers op de bank, die netals ons moeten aanzien, hoe zij aanmodderen. De aanvallers voor hen, krijgen met hen gewoon te weinig aanvoer. Malen zakte steeds terug omdat hij nauwelijks werd aangespeeld. Zo creëer je geen gevaar voorin.
 
Ik ben helemaal klaar met dat reactievoetbal van van Bommel. Cocu speelde dat ook maar die speelde gewoon naar het materiaal wat ie had. Maar met zo'n aanval moet je toch continu druk zetten voorin. Wij laten elke ploeg lekker voetballen. Zelfs wanneer we thuis tegen FC Bal op het dak spelen. Je zag het ook tegen Utrecht, we komen 1-0 achter en toen konden we opeens wel druk zetten en vooruit voetballen. Toen zag je ook dat Utrecht er niet meer uit kwam (tot die rode kaart). Wij laten elke ploeg in hun kracht komen. wanneer je als PSV zijnde niet 1 kans kan creëren tegen Utrecht dan is het wel erbarmelijk gesteld. En laat Zoet en Rosario nou eens een half jaar banken....erger me zo aan die 2.
 
Ik ben helemaal klaar met dat reactievoetbal van van Bommel. Cocu speelde dat ook maar die speelde gewoon naar het materiaal wat ie had. Maar met zo'n aanval moet je toch continu druk zetten voorin. Wij laten elke ploeg lekker voetballen. Zelfs wanneer we thuis tegen FC Bal op het dak spelen. Je zag het ook tegen Utrecht, we komen 1-0 achter en toen konden we opeens wel druk zetten en vooruit voetballen. Toen zag je ook dat Utrecht er niet meer uit kwam (tot die rode kaart). Wij laten elke ploeg in hun kracht komen. wanneer je als PSV zijnde niet 1 kans kan creëren tegen Utrecht dan is het wel erbarmelijk gesteld. En laat Zoet en Rosario nou eens een half jaar banken....erger me zo aan die 2.
Als Bommel eerder de warmlopers had ingebracht hadden we gewoon gewonnen, en waren er nooit geen achterlijke rode kaarten getrokken.
Het vetgedrukte gedeelte uit jou post onderschrijf ik ook. Liefst verkopen maar ja, niemand wil deze 2. Dat zegt meer dan genoeg. Toen Bologna kwam had je per direkt met hen, de deal moeten aangaan. Tweeëntwintig Miljoen door de plee gespoeld. En dan moeten we JDJ, Bommel en Gerbrands/ RVC bewieroken ???
 
Bah, qua voetbal was dit werkelijk een dramatisch weekend. Wat een deceptie.

Utrecht stond tactisch erg sterk. Gewaarschuwd door de kwaliteiten voorin bij PSV was er duidelijk erg op gehamerd dat de ruimtes en pass lijnen vol overgave gedekt dienden te worden en de spelers van Utrecht stonden verdedigend erg goed. Hun eigen aanval was bijzaak, dichthouden en storen het divies. Maher en Ramselaar - wellicht extra gemotiveerd door hun teleurstellende PSV verleden - stoorden waar ze konden, gunden de spelers aan de bal geen meter of tel extra, en hun hele elftal zat er verdedigend bovenop. Onze aanvallers waren daarmee niet in staat om de bal te ontvangen en door de druk op de bal kon PSV vaak niet anders dan een bal met risico spelen (veelal onderschept) of weinig dreigend terug en breed spelen. De frustratie dat het nauwelijks lukte om de bal een linie naar voren te spelen was soms pijnlijk zichtbaar waardoor spelers op elkaar gingen mopperen en meer en meer foute passes gingen geven. De angst om in een counter te lopen maakte het spel van PSV de eerste helft traag en over-conrollerend (=saai, 60+% balbezit maar geen dreiging) en er was werkelijk van beide zijden geen noemenswaardige kans de hele eerste helft.

Dan kreeg Utrecht met wat gelukt de bal in de goal (volgens mij via een been van Viergever) en stond PSV zowaar op achterstand. De opdracht werd aanvallender maar de foute ballen (onderscheppingen) bleven talrijk. Vervolgens maakt Viergever een keiharde lompe overtreding. Duidelijk en volkomen correct rood. Met een man minder en goal achter moest er meer risico worden genomen en kwam er zowaar wat meer druk naar voren. Echter bleef het spel veel en veel te slordig en was iedereen continue ontevreden met de sitiuatie en het spel van medespelers (domme passes afgewisseld door te weinig beweging of het niet creeeren van ruimtes voor elkaar en zorgen aanspeelbaar te zijn.

Domme en onnodige overteding van Hendrix (kwade opzet/frustratie of gewoon dom en volkomen verkeerd ingeschat?) en het was gedaan. Nog een zondagschot van afstand (prachtige goal hoor, doet ie anders nooit - maar was van die afstand toch zichtbaar van Zoet die hem in betere vorm had kunnen keren) en de deceptie was snel compleet.

De problemen:
1) verbindingen tussen middenveld en aanval ten alle tijden openhouden.
2) teveel gelijke spelers voorin (willen in combinatie over de grond aangespeeld worden maar laten zich te makkelijk dekken en missen de sluwheid om ruimtes te maken en zien voor elkaar. Voorspelbaar en statisch.
3) gebrek aan riscio/kwaliteit om crossen en diepteballen te geven. Kan aan de opdracht van de coach liggen? Deels ook omdat de kwaliteit van Hendrix en Rosario om onder druk een voorwaardse bal te geven ondermaats is en die geen ruimte en tijd kregen vanuit de tactiek van Utrecht.
4) teveel spelers met een slechte dag en daarmee ontrevredenheid allom. Passes die mislukken, ruimtes die niet gezien werden. Spelers die ballen door een slecte aanname verspelen of die nauwelijks bewegen en de bal niet willen/kunnen krijgen. Kortom, niemand n voldoende.


Voor mij een pot vol slechte dingen waar hopleijk wat lering uit getroffen kan worden. Om de hele club gelijk maar bij het grofvuil te zetten en werkelijk iedere speler min of meer als onwaardig weg te zetten, danwel per direct de kop van Van Bommel, JdJ of Toon te vragen vind ik kortzichtig. Denk namelijk niet dat daarmee alles plotseling beter zou zijn. Als alles winnen en wekelijks goed en dominant spelen eenvoudig zou zijn dan heeft het ook geen enkele zin om sport te kijken.
 
Laatst bewerkt:
't Zal wel zijn omdat ik vandaag 50 ben geworden, dus licht dementerend. Maar ik vond Rosario in het tranendal nog één van de betere spelers.
 
't Zal wel zijn omdat ik vandaag 50 ben geworden, dus licht dementerend. Maar ik vond Rosario in het tranendal nog één van de betere spelers.

Van harte gefeliciteerd, je valt inderdaad mentaal wat terug zo te zien. Blijf hier meelezen en misschien kunnen we de hersenconditie een beetje op peil houden.

Ik zit zelf op het punt dat ik het lachen niet meer kan bedwingen als ik Rosario een pass zie geven. Zielloos terug of breed, en wanneer hij dan iets naar voren speelt gaat het 9 vd 10 keer helemaal mis. Het ziet er niet uit, ook zaterdag helaas weer legio van dat soort passes gezien.

Zelf ben ik wel naarstig op zoek naar lichtpuntjes bij PSV omdat ik merk dat mijn posts erg negatief van aard zijn. Helaas kom ik nog niet verder dan Malen, Ihattaren en Mitroglu (wanneer hij de kans krijgt) maar misschien heeft iemand nog suggesties?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan