FC Twente - PSV | Zaterdag 27 januari | Eindstand: 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zoet en Arias ja, en dan kan Schwaab ook wel, speelde niet foutloos, maar dat deed Arias ook niet, en Zoet had in de 1e helft een paar halve reddingen waardoor het gevaar niet geweken was.

Ik vond Schwaab toch een paar keer écht ernaast zitten. Man kwijt, of liet zich passeren....nee, dit vond ik niks.
 
Ik ga toch mee in de redenatie van PSVynadaMas. Alhoewel ik ook de keuzes van Cocu niet kan begrijpen, zijn de resultaten meer dan prima. Achterin hebben we een duo dat net een tikje beter is dan peppie en kokkie, en toch worden veel wedstrijden gewonnen. Geluk? Dat kan een keer, maar als het voor de zoveelste keer is, mag je toch spreken van een patroon. PSV blijft, ondanks het feit dat ze heel veel kansen missen, doorgaan voor de winst zonder "alles of niets" te spelen. Dat is wel een kwaliteit, moet ik zeggen.
PSV maakt het vooral zichzelf lastig, door kansen niet af te maken. Als Bergwijn meer rendement zou hebben en De Jong zou doen wat een centrumspits zou moeten doen, dan was er geen enkel probleem. Dan krijg je wedstrijden zoals tegen Utrecht dit seizoen. Weet u nog, 1-7? Hoe aanvallend wil je het hebben?

En hoeveel kansen heeft De Jong wel niet gehad in beide wedstrijden tegen Heracles en gisteren tegen Twente? De normale De Jong van 3 jaar geleden, had er in totaal 4 of 5 gemaakt. En was die misschien wel topscorder van de ED op dit moment.

Rendement van Bergwijn blijft wel heel heel laag. 65 wedstrijden gespeeld in het eerste, en maar 5 goals. Brrrr. Vorig week tegen Heracles scoorde die dan wel en gaf die gisteren de assist op Lozano. Maar het zal meer omhoog moeten. En wat is er aan de hand met zijn snelheid? Ik dacht dat Bergwijn aardig snel was, maar dat leek er totaal niet op met die 1 op 1 situatie tegen die linksback van Twente waar die makkelijk de bal verloor in de tweede helft.
 
Laatst bewerkt:
PSV staat nog steeds ruim voor op Ajax, maar als je de wedstrijd van vorige week bekijkt tegen Heracles en gisteren tegen Twente, dan valt toch op dat we ontzettend slordig omgaan met kansen....vaak is er geen inzicht en overzicht : verkeerde keuzes, geen oog voor vrijstaande medespelers, gaan voor eigen succes, zonder overtuiging op doel schieten, te lang blijven lopen met de bal en deze dan kwijtraken en zo kan ik wel doorgaan met opnoemen...en in 5 jaar tijd heeft Cocu dat niet weten uit te rammen uit zijn selectie. Wat mij frustreert als die hard -supporter van PSV, is dat PSV als Topclub in de 4e minuut scoort en dan bijna 90 minuten nodig heeft om de zege veilig te stellen...dat is een kampioenskandidaat onwaardig, en dat verwijt ik al jaren Cocu....de beschuldiging van Verbeek dat PSV " laf en schijtbakkerig voetbalt " is volkomen terecht als je de afgelopen jaren overziet....wanneer heb ik voor het laatst echt genoten van attractief en aanvallend voetbal van mijn cluppie...? Dit seizoen kan ik er geen enkele noemen....of vergis ik me..? En dat is mijn frustratie mbt een coach die zijn selectie niet weet te motiveren om beter te presteren, aanvallender te spelen, zoals het PSV van pakweg 10 jaar geleden......dus, terecht de constatering dat PSV laf en schijtbakkerig voetbalt, een Topclub onwaardig...!!!

Maar wel naar het stadhuisplein gaan als PSV met de schaal staat.
 
Komt door die tweede helft denk ik dat men toch nog negatief is. In de eerste helft speel je anders een hele goede pot, en had het klaar moeten zijn als De Jong die 1 op 1 kans had gemaakt en vlak daarna niet zo slappe pass gaf op Ramselaar uit de counter. Dan stond het 0-3 en had je nooit een tweede helft gehad waar Twente er nog in geloofde.

Het is jammer dat het weer een wedstrijd billenknijpen was, want dat was het ook echt. Onnodig weer jezelf moeilijk maken. Krijg je weer teksten dat PSV weer laf was in de tweede helft en weet ik veel allemaal. Twente was direct na de 0-1 rijp voor de slacht en je had sowieso met 3 goals verschil de rust in moeten gaan.

Maar goed, op het eind maak je nog die 0-2 en pakken we weer 3 punten. En daar gaat het natuurlijk allemaal om.

Dit is dus precies het euvel waar de ploeg elke week mee kampt. Ze beginnen goed en dan gaan ze weer achteruit lopen, falen ze gruwelijk in de afronding en ontstaat weer 45’ paniekvoetbal.
 
Ach kom op man. Wie gaf PSV ook in de zomer enigzins kans op de titel? Half Nederland had verwacht dat we kansloos derde zouden worden achter Feyenooit en Ajax, misschien zelfs onder Utrecht en Vitesse. En nu begint men te roepen dat we met de spelersmateriaal die we hebben, mooi voetbal moeten spelen en niet zo laf lopen counteren. Gek toch ook, plotseling hebben we de beste selectie en de beste spelers en spelen we volgens half Nederland laf counter voetbal. Als de jankerds mooi voetbal willen zien, moeten ze maar lekker Barcelona of Manchester City gaan volgen. Tis ook niet verplicht om naar PSV te kijken.

Totaal geen fan van Cocu, maar qua resultaten doet hij het geweldig. En dat met een dramatische verdediging die nog net niet onder doen van Marcelo en Derijck.

Het is zeker niet verplicht om naar PSV te kijken. Daarom kijk ik ook niet meer, zoals je hebt kunnen lezen. (Er is overigens geen enkele andere club die me ook maar iets boeit en waar ik naar ga zitten kijken.)
Ik kijk voetbal voor de sport, niet voor schwalbes en kaartennaaierij en niet voor de punten. Ik verlies liever met passie dan dat ik weer drie puntjes bijgeschreven zie worden na een potje 'balletje breed'.
Ik heb daarin ongetwijfeld een andere mening dan het gros der voetbalkijkers. En daarin zit 'm 't verschil. Het gros wil gewoon PSV op een grasveld zien staan en dan de drie puntjes bijgeschreven zien. Er zijn voetbalkijkers en voetballiefhebbers. Ik ben een liefhebber en als het niet om aan te gluren is, kijk ik niet. En je hoeft ook niet bang te zijn dat ik vervolgens wel uit m'n dak sta te gaan op het stadhuisplein, want als de titel op deze manier verkregen wordt, valt er wat mij betreft niets te vieren. Het grote PSV dat elke wedstrijd bang is om de wei in de te gaan, met een coach die leunt op 'tegenhouden'. Het mag niet eens voetbal heten wat ze momenteel laten zien en die mening mag ik hebben. Je hoeft 'm natuurlijk niet te delen.
Eenieder die blij is met de puntjes en PSV 'ongenaakbaar' noemt, gun ik ook zijn mening. Maar ik deel 'm niet.
 
En hoeveel kansen heeft De Jong wel niet gehad in beide wedstrijden tegen Heracles en gisteren tegen Twente? De normale De Jong van 3 jaar geleden, had er in totaal 4 of 5 gemaakt. En was die misschien wel topscorder van de ED op dit moment.

Rendement van Bergwijn blijft wel heel heel laag. 50 wedstrijden gespeeld in het eerste, en maar 5 goals. Brrrr. Vorig week tegen Heracles scoorde die dan wel en gaf die gisteren de assist op Lozano. Maar het zal meer omhoog moeten. En wat is er aan de hand met zijn snelheid? Ik dacht dat Bergwijn aardig snel was, maar dat leek er totaal niet op met die 1 op 1 situatie tegen die linksback van Twente waar die makkelijk de bal verloor in de tweede helft.

De Jong moet echt richting bank. Dan maar de onervaren Lammers op die plek. Met Bergwijn zit ik echt in dubio: aan de ene kant een laag rendement, maar die jongen kan wél voetballen. Als je dan een draver als Ramselaar ziet....zou Bergwijn niet een linie kunnen zakken?
 
Dit is dus precies het euvel waar de ploeg elke week mee kampt. Ze beginnen goed en dan gaan ze weer achteruit lopen, falen ze gruwelijk in de afronding en ontstaat weer 45’ paniekvoetbal.

Wordt inderdaad een beetje voorspelbaar. Zou ook eens willen dat PSV het vroegtijdig afmaakt. Zou eens lekker zijn voor de supporters die iedere week moet billenknijpen omdat je weet dat de tegenstander er nog altijd in gelooft bij 1 doelpuntverschil, en wij automatisch achteruit gaan lopen.
 
Het is zeker niet verplicht om naar PSV te kijken. Daarom kijk ik ook niet meer, zoals je hebt kunnen lezen. (Er is overigens geen enkele andere club die me ook maar iets boeit en waar ik naar ga zitten kijken.)
Ik kijk voetbal voor de sport, niet voor schwalbes en kaartennaaierij en niet voor de punten. Ik verlies liever met passie dan dat ik weer drie puntjes bijgeschreven zie worden na een potje 'balletje breed'.
Ik heb daarin ongetwijfeld een andere mening dan het gros der voetbalkijkers. En daarin zit 'm 't verschil. Het gros wil gewoon PSV op een grasveld zien staan en dan de drie puntjes bijgeschreven zien. Er zijn voetbalkijkers en voetballiefhebbers. Ik ben een liefhebber en als het niet om aan te gluren is, kijk ik niet. En je hoeft ook niet bang te zijn dat ik vervolgens wel uit m'n dak sta te gaan op het stadhuisplein, want als de titel op deze manier verkregen wordt, valt er wat mij betreft niets te vieren. Het grote PSV dat elke wedstrijd bang is om de wei in de te gaan, met een coach die leunt op 'tegenhouden'. Het mag niet eens voetbal heten wat ze momenteel laten zien en die mening mag ik hebben. Je hoeft 'm natuurlijk niet te delen.
Eenieder die blij is met de puntjes en PSV 'ongenaakbaar' noemt, gun ik ook zijn mening. Maar ik deel 'm niet.

Duidelijk.
 
De Jong moet echt richting bank. Dan maar de onervaren Lammers op die plek. Met Bergwijn zit ik echt in dubio: aan de ene kant een laag rendement, maar die jongen kan wél voetballen. Als je dan een draver als Ramselaar ziet....zou Bergwijn niet een linie kunnen zakken?

Cocu zet De Jong echt niet op de bank, weten we allemaal. Ook niet als die Romero helemaal fit is.

Heb ook precies hetzelfde met Bergwijn. Jongen kan echt wel voetballen, aardige dribbels, aardig schot, maar rendement blijft super laag. Op de plek van Ramselaar zie ik graag Mauro.
 
Met Bergwijn zit ik echt in dubio: aan de ene kant een laag rendement, maar die jongen kan wél voetballen. Als je dan een draver als Ramselaar ziet....zou Bergwijn niet een linie kunnen zakken?

Hij kan goed pingelen, maar hij heeft nauwelijks rendement, en qua voetbalintelligentie is het ook niks, dus het lijkt me niet verstandig om zo iemand achter de aanvallers neer te zetten. Ramselaar wordt hier voortdurend zwart gemaakt, maar wat doet Bergwijn eigenlijk zo anders dan? Ik zie liever Mauro/Gudmundsson spelen dan Bergwijn; zij kunnen ook goed pingelen, en ik hou daar echt wel van, maar bij hun zie je tenminste dat ze het overzicht hebben en houden terwijl ze dat doen, terwijl Bergwijn zich uiteindelijk altijd klem pingelt.





 
Cocu zet De Jong echt niet op de bank, weten we allemaal. Ook niet als die Romero helemaal fit is.

Heb ook precies hetzelfde met Bergwijn. Jongen kan echt wel voetballen, aardige dribbels, aardig schot, maar rendement blijft super laag. Op de plek van Ramselaar zie ik graag Mauro.

Daarmee geeft Cocu zichzelf toch eigenlijk al een brevet van onvermogen, om het maar even populair te zeggen?
Ik ben het overigens wel met je eens, qua vervangers. En als Romero fit is mag die van mij ook gewoon z'n kans krijgen. Minder dan De Jong kan het niet worden.
 
Sterke anaylse van Cocu: "Daardoor bleef het lang een wedstrijd en ging Twente wat meer aandringen. Maar na de 0-2 was het wel klaar'', aldus de trainer. -->>Dat was de 90e minuut!!!
 
Daarmee geeft Cocu zichzelf toch eigenlijk al een brevet van onvermogen, om het maar even populair te zeggen?
Ik ben het overigens wel met je eens, qua vervangers. En als Romero fit is mag die van mij ook gewoon z'n kans krijgen. Minder dan De Jong kan het niet worden.

Hij heeft al een Brenet van onvermogen.:bdt:
 
Hij kan goed pingelen, maar hij heeft nauwelijks rendement, en qua voetbalintelligentie is het ook niks, dus het lijkt me niet verstandig om zo iemand achter de aanvallers neer te zetten. Ramselaar wordt hier voortdurend zwart gemaakt, maar wat doet Bergwijn eigenlijk zo anders dan? Ik zie liever Mauro/Gudmundsson spelen dan Bergwijn; zij kunnen ook goed pingelen, en ik hou daar echt wel van, maar bij hun zie je tenminste dat ze het overzicht hebben en houden terwijl ze dat doen, terwijl Bergwijn zich uiteindelijk altijd klem pingelt.

Ik zou ook het liefst Gudmundsson op rechts zien, Lozano op links.
Bergwijn heeft toch wel een beter voetbalinzicht, een betere actie en een goede voorzet. Die kan echt zijn man voorbij en dan de bal voorgeven.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan